جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جزییات خبر

دوشنبه / ۹ اَمرداد ۱۳۹۶ / ۱۳:۰۲
سرویس : فاضلاب
کد خبر : ۲۴
گزارشگر : ۴
سرویس فاضلاب
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

طرح تصفیه خانه فاضلاب آبادان ظرف ۲ سال پایان می یابد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: انتظار می رود طرح تصفیه خانه پساب آبادان ظرف مدت دو سال به اتمام برسد.

طرح تصفیه خانه فاضلاب آبادان ظرف ۲ سال پایان می یابد
(دوشنبه ۹ اَمرداد ۱۳۹۶) ۱۳:۰۲

 

حمیدرضا جانباز که به منظور بازدید از تاسیسات و طرحهای شرکت آبفا خوزستان در شهرهای آبادان و خرمشهر روز گذشته وارد خوزستان شده بود، یکشنبه شب در پایان بازدید از پنج طرح عمرانی در حال اجرا در حوزه آب و فاضلاب در آبادان و خرمشهر افزود: انجام و اتمام این پروژه ها به بهبود کیفیت آب و تصفیه فاضلاب کمک می کند.

وی با اشاره به ساخت تصفیه خانه مجهز پساب شهرستان آبادان اظهار کرد: این طرح بزرگترین طرح زیست محیطی در حال انجام در این شهرستان است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تصریح کرد: افق این طرح یک جمعیت ۵۰۰ هزار نفری است که اعتبار ساخت آن نیز از فاینانس های خارجی تامین و پرداخت می شود.

جانباز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فاز 2 تصفیه خانه طرح جامع خرمشهر گفت: در زمان حاضر این طرح با ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و در کوتاهترین زمان ممکن به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه با بهره برداری از این تصفیه خانه مشکل تامین آب تصفیه شده خرمشهر رفع می شود، افزود: با اتمام این طرح خرمشهریها از آبی پایدار بهره مند می شوند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اظهار کرد: اعتبار این پروژه نیز از فاینانس های خارجی تامین شده و تا سال ۹۷ نیز به بهره برداری می رسد.

جانباز با اشاره به ایستگاه آب شیرین کن آبادان با ظرف روازنه ۱۲ هزار متر مکعب آب شیرین تصریح کرد: این آب پس از تامین نیاز بخشی از آبادان و مینوشهر را جبران می کند.

وی یادآور شد: به تازگی در این ایستگاه روش گندزادیی به وسیله الکترولیز نمک طعام که کاری از مهندسان داخلی است جایگزین استفاده از کلر شده و هزینه ها و خطرات ناشی از آن را نیز کاهش داده است.

گفتنی است:  بازدید از طرح خط هزار برای آب رسانی به مناطق مختلف آبادان، اروندکنار و چوئبده و همچنین عملیات ارتقاء کیفیت آب ایستگاه پمپاژ آب غدیر از دیگر بخشهای قابل بازدید توسط مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بود که انجام شد.

 

تعداد بازدید : ۱,۶۹۹
(دوشنبه ۹ اَمرداد ۱۳۹۶) ۱۳:۰۲
http://news.abfakhz.ir/u/2gg
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید