جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جزییات خبر

چهارشنبه / ۵ مهر ۱۳۹۶ / ۱۲:۳۶
سرویس : آب
کد خبر : ۳۰۴۱
گزارشگر : ۴
سرویس آب
توسط مردان بلند همت اداره آب حیات صورت گرفت :

11 روز عملیات شبانه روزی برای اصلاح شکستگی خط انتقال آب در سه راهی دارخوین

پس از یازده روز عملیات شبانه روزی کار اصلاح شکستگی خط انتقال 500 میلیمتر منطقه سه راهی دارخوین - شادگان با موفقیت انجام شد.

11 روز عملیات شبانه روزی برای اصلاح  شکستگی خط انتقال آب در سه راهی دارخوین
(چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶) ۱۲:۳۶

 

به گزارش روابط عمومی آبفا خوزستان، مدیر اداره آب حیات با اعلام مطلب فوق گفت : به منظور تامین آب مورد نیاز نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان به میزان 2000 مترمکعب درشبانه روز از طریق یک دستگاه الکتروپمپ 55کیلووات، خط انتقال 500 میلی متری چدنی در محل سه راهی دارخوین شادگان بدلیل افزایش فشار دچارشکستگی شد و روند انتقال آب به نیروگاه را دچار اختلال نمود.

حفیظ ا...بندار، افزود : در همین راستا جلسه ای فوری با حضور کارشناسان آب حیات و پیمانکار خط لوله و دیگر کارشناسان اهل فن تشکیل شد که منجر به تصمیم گیری به اجرای عملیاتی گردید که در نوع خود مثال زدنی بود.

وی خاطر نشان ساخت : در این عملیات که با هدف صرفه جویی مالی و جلوگیری از قطع سایرانشعابات آب ، گاز، برق و شبکه فیبرنوری، به مرحله اجرا رسید، 150 متر خط لوله پلی اتیلن 355 میلی متری از داخل خط لوله چدنی 500 میلی متری قدیمی عبور داده شد.

مدیر اداره آب حیات تاکید کرد : پس از اخذ تصمیم و طرح در جلسه شورای داخلی باحضورکارشناسان آب حیات و انجام مطالعات بسیار از نظر بررسی خطرات و احتمالات حین اجرای کار ، در نهایت عملیات لوله رانی با استفاده از تمام پتانسیل و استعدادهای پرسنل عملیاتی و اداری و به کارگیری تمام تجهیزات و امکانات لجستیکی آغاز و پس از11 شبانه روز تلاش بی وقفه با هزینه ایی بالغ بر500 میلیون ریال با موفقیت به اتمام رسید.

بندار خاطر نشان کرد: در این عملیات کم نظیر ضمن استفاده از تجهیزاتی نظیر بیل مکانیکی ، جرثقیل،دیزل ژنراتور،دستگاه جوش پلی اتیلن وتمام خودروهای عملیاتی و اداری ،150مترلوله پلی اتیلن 355 میلیمتر از یک جهت به محل شکستگی حرکت داده شد و از جهت دیگر  با استفاده از فلنج اسپیکات و فلنج پلی اتیلن و سایرتجهیزات اتصال برقرار شد و آبرسانی به نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان به روال عادی بازگشت.

گفتنی است : پیش از این نیز خط مذکور بدلیل نشست یا رانش زمین دچار شکستگی گردیده بود که بدلیل ضرورت تداوم آبرسانی به نیروگاه عظیم تولید برق آبادان ، با استفاده از اکیپ 11 نفره عملیات بهره برداری آب حیات پس از سه شبانه روز عملیات ضربتی خط مذکور اصلاح و بازسازی شده بود.

 

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۳,۲۹۵
(چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶) ۱۲:۳۶
http://news.abfakhz.ir/u/27a
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید