شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

جزییات خبر

شنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۶ / ۱۱:۲۵
سرویس : آب
کد خبر : ۳۰۵۱
گزارشگر : ۴
سرویس آب
مدیرعامل آبفا خوزستان در نشست هم اندیشی با رسانه های استان :

5 تصفیه خانه مدرن فاضلاب در خوزستان در حال ساخت است

مدیرعامل آبفا خوزستان با اشاره به ورود 90 میلیون مترمکعب به رودخانه کارون افزود: در حال حاضر در شهرهای آبادان، خرمشهر، بندر ماهشهر، بندر امام و شادگان 5 تصفیه خانه مدرن فاضلاب به عنوان بزرگترین طرح های زیست محیطی کشور در خوزستان در حال ساخت است که نزدیک 50 درصد هم پیشرفت فیزیکی دارند و قطعا می‌توانند نقش اثرگذاری داشته باشند.

5  تصفیه خانه مدرن فاضلاب در خوزستان در حال ساخت است
(شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶) ۱۱:۲۵
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان ، صادق حقیقی پور در نشست هم اندیشی با رسانه های استان با بیان اینکه مصرف پساب تصفیه خانه ها برای صنایع در تمام دنیا امری مرسوم و رایج است بر نقش مهم رسانه‌ها در این خصوص تاکید کرد و افزود : دولت باید صنایع را مکلف به خرید پساب تصفیه خانه های فاضلاب کند زیرا در تمام جهان همین گونه است و ما انتظار داریم رسانه‌ها در این زمینه نیز فرهنگ سازی کنند.


* انتقال آب از کارون سه برای شهرهای شمال شرق خوزستان

وی عنوان کرد: شورای اقتصاد پیرو مصوبه دولت 406 میلیون یورو برای انتقال آب از سد کارون سه به شهرهای شمال شرق استان یعنی ایذه، باغملک، میداوود، صیدون و باغملک، هفتکل تا رامهرمز مصوب کرد که این طرح با 184 کیلومتر خط انتقال، اجرایی شود.

• مصرف آب در استان خوزستان بالا است
حقیقی پور افزود: میزان استفاده ما از آب‌های زیرزمینی 29 درصد است. تقریبا شمال استان از آب زیر زمینی استفاده می‌کنند. هیچ شهری در استان نداریم که تنش آبی نداشته باشد و شرکتی هستیم که 404 لیتر آب برای هر فرد آب تولید می‌کنیم که در کشور این رقم 270 لیتر به ازای هر نفر است.
وی افزود : اگر مردم 10 – 15 درصد در مصرف آب صرفه جویی کنند بسیاری از مشکلات موجود مرتفع می شود و دیگر نیازی به صرف هزینه هنگفت برای انجام طرح های تامین آب مورد نیاز نخواهد بود.
• دادسراهایی برای انشعابات غیر مجاز آب تشکیل شده است
حقیقی پور در خصوص معضلات آبفا به معضل وجود انشعاب‌های غیر مجاز و ساختن خانه روی خط و لوله فاضلاب اشاره و خاطرنشان کرد: به همت مسئولین استانی و قضایی دادسراهایی برای انشعاب‌های غیر مجاز آب تشکیل شده و امیدواریم گامی خوبی در این راستا باشد؛ البته این کار زمانبر است.


روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۱,۵۰۵
(شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶) ۱۱:۲۵
http://news.abfakhz.ir/u/2qn
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید