پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

جزییات خبر

دوشنبه / ۴ دی ۱۳۹۶ / ۱۱:۴۶
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۰۸۶
گزارشگر : ۴
سرویس عمومی

مانور بزرگ مقابله با حوادث شیمیایی وآلودگی آب شرب در آبفا ایذه برگزار شد

در راستای سیاستهای کلان شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان در زمینه ایمنی در کار جهت کاهش تلفات نیروی انسانی ، اداره آبفا ایذه ضمن تهیه تجهیزات و ماشین آلات مورد نظر، اقدام به برگزاری مانوری آموزشی جهت پرسنل تأسیسات واحد بهره برداری نمود.

مانور بزرگ مقابله با حوادث شیمیایی وآلودگی آب شرب در آبفا ایذه  برگزار شد
(دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶) ۱۱:۴۶

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، مدیر امور آبفا ایذه با اعلام این مطلب عنوان کرد: این مانور همزمان با گرامیداشت هفته پدافندغیرعامل در محل تأسیسات کلرزنی مخزن 16 هزار متر مکعبی ایذه برگزار شد.

غلامحسین نعمتی هدف از اجرای این مانور را آمادگی لازم تمامی پرسنل و اکیپ‌های عملیاتی این اداره به منظور حفاظت و پیشگیری از خطرات احتمالی مقابله با حوادث شیمیایی و آلودگی آب شرب در تاسیسات شهرستان عنوان کرد.

وی در این مانور که در محوطه تأسیسات کلرزنی مخزن 16 هزار متر مکعبی تپه نورالشهداء ایذه برگزار شد، اظهار داشت: نیروهای شرکت‌کننده در این مانور از همان ابتدای کار بسیار خوب ظاهر شدند.

مدیر امور آب و فاضلاب ایذه ادامه داد: طی این مانور،دو سناریو با عناوین انفجار در محل کلرزنی و آلودگی شیمیایی و یا بیولوژیک مخزن 16 هزار متر مکعبی شبیه سازی شد.

وی افزود: در سناریو اول، پس از وقوع حادثه اپراتورها بلافاصله به اداره مرکزی و حفاظت اطلاع رسانی کردندو با پوشیدن لباسهای ایمنی و تجهیزات کامل و اطمینان از جوانب حادثه اقدام به اجرای عملیات کردند.

نعمتی، باز نمودن دوشهای سیستم آب افشان اتاقک کلرزنی جهت خنثی کردن گاز محبوس در اتاقک، اطفاء حریق، سعی در مسدود کردن محل نشتی و بستن cap سیلندرها، متغرق کردن سیلندر در حوضچه آب آهک جهت خنثی سازی گاز رها شونده از محل نشتی، بستن شیرهای اتصال سیستم کلرزنی به مخزن و اطلاع رسانی ابعاد حادثه به اداره مرکزی جهت هماهنگی با ستاد بحران را جزو اقدامات انجام شده در سناریو اول اعلام کرد.

مدیر اداره آبفا ایذه در توضیح سناریوی دوم اذعان داشت: بستن مخزن و اطلاع رسانی به اداره مرکزی و ستاد بحران و نمونه گیری از آب درون مخزن و تست صحرایی بر روی نمونه ها اقدامات دیگری بود که در این مانور انجام شد.

نعمتی در ادامه با خوب ارزیابی‌کردن این مانور گفت:  امروز تمام پرسنل این اداره  برای مقابله با هرگونه حوادث آمادگی دارند.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۱,۲۳۰
(دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶) ۱۱:۴۶
http://news.abfakhz.ir/u/2pm
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید