جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جزییات خبر

دوشنبه / ۹ بهمن ۱۳۹۶ / ۱۱:۳۲
سرویس : آب
کد خبر : ۳۰۹۹
گزارشگر : ۴
سرویس آب

راه اندازی سامانه گندزدایی الکترولیز نمک طعام در شهر امام دزفول

دومین شهر از شهرهای تابعه آبفا دزفول از سیستم گندزدایی به روش الکترولیز نمک طعام بهره مند شد.

راه اندازی سامانه گندزدایی الکترولیز نمک طعام در شهر امام دزفول
(دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶) ۱۱:۳۲

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، مدیر امور آبفا شهرستان دزفول با اعلام این خبر گفت : هدف از نصب و راه اندازی سیستم گندزدایی به روش الکترولیز نمک طعام  در  شهر امام دزفول را بالا بردن ضریب ایمنی گاز در این شهر عنوان کرد.

جمال الدین برفر در خصوص مزایای استفاده از سامانه نوین گندزدایی اظهار نمود : در این سامانه از نمک به عنوان ماده اولیه استفاده می شود که با توجه به وجود بیش از 500 کارخانه تولید نمک در سراسر کشور از نظر تهیه مواد اولیه در مقایسه با کپسول گاز کلر بسیار ساده تر و مقرون به صرفه تر است و به لحاظ ایمنی نیز به دلیل استفاده از نمک طعام، هیچگونه خطر ایمنی و بهداشتی را در محیط کار و اطراف آن ایجاد نمی کند.

وی از دیدگاه بهداشت آب نیز گفت : الکترولیز نمک طعام به  زمان تماس بسیار پایینی نیاز دارد(حدود 20 ثانیه) و به دلیل وجود چند اکسیدانت در محلول تولید شده، ماندگاری آن نیز تا حد قابل ملاحظه ای در شبکه افزایش می یابد و باعث می گردد در قسمتهای انتهایی شبکه حتی در مواقع کم و یا قطعی آب، مقدار کلر باقیمانده در آب کاهش نیافته و عمل گندزدایی ثانویه متوقف نگردد. ضمناً به مرور زمان موجب از بین رفتن بیو فیلم داخل لوله گردیده و از نتایج آن ، کاهش تخریب و نشتی در شبکه بخصوص در لوله های فلزی می باشد.

برفر خاطر نشان کرد : این طرح در اوایل دی ماه سالجاری  پس از انجام اقدامات مورد نظر و آماده سازی جایگاه دستگاه در محل اداره آبفا شهر امام (ره) نصب و مورد بهره برداری قرار گرفت که تا کنون عملکرد موفق و مطلوبی داشته است.

تعداد بازدید : ۱,۷۵۴
(دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶) ۱۱:۳۲
http://news.abfakhz.ir/u/23h
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید