چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

جزییات خبر

شنبه / ۵ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۳:۰۵
سرویس : آب
کد خبر : ۳۱۱۰
گزارشگر : ۴
سرویس آب
با هدف افزایش ظرفیت تولید آب آشامیدنی در منطقه انجام شد:

آغاز اجرای 2 پروژه آبرسانی در باغملک

با هدف تامین آب پایدار در منطقه، کلنگ 2 طرح آبرسانی در شهرستان باغملک با اعتباری بالغ بر 3 و نیم میلیارد تومان به زمین زده شد.

آغاز اجرای 2 پروژه آبرسانی در باغملک
(شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶) ۱۳:۰۵

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، با حضور نماینده مردم ایذه وباغملک در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و جمعی از مسوولان محلی آئین کلنگ زنی دو پروژه آبرسانی به مناطق شهری باغملک به زمین زده شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به کمبود آب در شهر باغملک ، یکی از راههای برون‌رفت از این مشکل را افزایش تولید آب عنوان و اظهار نمود: در همین راستا مجوز احداث حفر یک حلقه چاه به عمق 200 متر و به ابعاد 12 اینچ اخذ شد.

وی افزود: طبق برآوردهای انجام‌شده دبی خروجی این چاه برابر با 25 لیتر در ثانیه، در زمان بهره‌برداری از این چاه است و هزینه تجهیز و بهره ‌برداری از این چاه معادل 600 میلیون تومان است.

حقیقی پور اذعان داشت: با حفر چاه جدید تعداد چاههای باغملک به 7 حلقه و میزان تولید آب در این شهر به 11 هزار متر مکعب در شبانه روز افزایش می یابد.

وی اظهار امیدواری کرد: با وارد مدار شدن این چاه در کمتر از یک ماه آینده کمبود آب در شهر باغملک  مرتفع می شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت آبفا خوزستان، کلنگ زنی پروژه اصلاح شبکه توزیع آب باغملک را از دیگر طرحهای انجام شده این شرکت عنوان و اعتبار این طرح را  3 میلیارد تومان عنوان کرد.

وی اذعان داشت: در این پروژه طی مدت 6 ماه، 10 کیلومتر شبکه توزیع آب اجرا و یکهزار و 200 فقره انشعاب آب طی این مدت واگذار می‌شود.

در ادامه آئین کلنگ زنی 2 طرح آبرسانی در شهر باغملک، نماینده مردم ایذه وباغملک در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در سال 96 برای شهرستان باغملک در بخش آب روستایی و شهری سال بسیار خوبی بود چراکه بیشترین پروژه آب‌رسانی در هر دو بخش روستایی و شهری در استان خوزستان متعلق به شهرستان باغملک بود و همین روند در سال آینده ادامه پیدا خواهد کرد.

هدایت اله خادمی افزود: ازنظر منابع آبی، کل کشور با مشکل روبه‌رو است و مناطق ماهم به تبع آن دچار مشکل هستند اگرچه میزان بارندگی در شهر‌های ایذه و باغملک 3 برابر میزان کل کشور است اما با همین وجود با کمبود آب مواجه هستیم بنابراین تنها راه‌حل آن احداث چاه است.

گفتنی است: 8 هزار و 500 مشترک در شهر باغملک از خدمات آبرسانی شرکت آبفا خوزستان بهره مند هستند.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۵,۲۸۸
(شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶) ۱۳:۰۵
http://news.abfakhz.ir/u/1y4
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید