پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

جزییات خبر

چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ / ۱۱:۳۹
سرویس : آب
کد خبر : ۳۱۲۰
گزارشگر : ۴
سرویس آب
سرپرست معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان:

هشداری که باید جدی گرفته شود/ خانه تکانی و افزایش مصرف آب درروز های پایانی سال

سرپرست معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: مردم برای جلوگیری از افت فشار آب و هدر رفت آن هنگام خانه‌تکانی در مصرف صحیح و اصولی آب دقت بیشتری داشته باشند.

هشداری که باید جدی گرفته شود/ خانه تکانی و افزایش مصرف آب درروز های پایانی سال
(چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶) ۱۱:۳۹

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، مهرداد قنواتی  با بیان اینکه مصارف خانگی آب شرب در ماه‌ پایانی سال افزایش می‌یابد، اظهار کرد: با توجه به کاهش فشار آب و کمبود آب در برخی شهرهای استان ضروری است مشترکان شهری برای جلوگیری از افت فشار آب و هدر رفت آن در مصرف صحیح و اصولی آب این مایه حیاتی با ارزش دقت بیشتری داشته باشند.

وی میانگین مصرف آب توسط مشترکان 57 شهر استان را بیش از 200  لیتر در شبانه‌روز عنوان کرد و افزود: این میزان مصرف روزهای پایان سال و هنگام خانه‌تکانی  به صورت محسوسی افزایش می‌یابد.

قنواتی گفت : در روزهای پایانی سال براساس یک سنت دیرینه مردم مبادرت به خانه‌تکانی و نظافت منازل خود می‌کنند و همه ساله در این ایام شاهد افزایش چشمگیر مصرف آب هستیم.

وی افزود: در روزهای پایان‌سال با توجه به افزایش میزان مصرف مشترکین به میزان 10 درصد با مشکل افت فشار و حتی با قطعی آب در طبقات بالاتر مواجه خواهیم شد که این امر موجب نارضایتی مشترکین می شود .

سرپرست معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان در ادامه تصریح کرد: مشکل اساسی و عمده در چند ساعت مانده به تحویل سال نو  رخ می دهد که در این زمان به دلیل مصرف همزمان مشترکان (که عمدتا از آب برای استحمام، شست وشوی خودرو، حیاط، پیاده رو استفاده می‌کنند) با افت فشار شدید آب مواجه می‌شویم .

وی گفت : با وجود اینکه در مخازن ذخیره  آب داریم اما به دلیل مصرف زیاد ، شبکه جوابگوی تامین آب نیست. از این رو همشهریان 10 ساعت مانده به تحویل سال از هرگونه مصارف بالا همچون شست و شوی خودرو ، حیاط و پیاده رو جدا خودداری کنید.

قنواتی با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب هنگام خانه‌تکانی ایام نوروز ادامه داد: رسانه‌ها  با اطلاع رسانی در این ارتباط می توانند  زمینه همکاری شهروندان در مصرف بهینه آب را فراهم کنند.

سرپرست معاون بهره‌ برداری شرکت آب و فاضلاب استان با بیان اینکه اصلاح برخی از روش‌های نادرست مصرف آب از هدر رفت آب تا حدود زیادی جلوگیری می کند اظهار داشت: اگر هر یک از شهروندان در مصرف آب صرفهجویی کنند، علاوه بر جلوگیری از قطعی آب از کاهش بیرویه منابع آبی نیز جلوگیری خواهد شد.

قنواتی ادامه داد: به منظور خدمات‌رسانی مطلوب و پایدار به همه شهروندان استان در بخش تامین آب و مدیریت توزیع آن همه ساله با نزدیک شدن به فصل تابستان،  باید اقداماتی جدی مدنظر قرار می‌گرفت که در همین راستا شرکت آب وفاضلاب  خوزستان پروژه‌هایی را در بخش حفر و تجهیزچاه، بازسازی و بهسازی چاه‌ها  و نیز تقویت شبکه های توزیع را در سراسر شهرهای استان در حال اجرا دارد.

معاون بهره برداری شرکت آبفا استان از شهروندان خوزستانی درخواست کرد: مصارف خود را به صورت هوشمندانه مدیریت کنند تا ایام تابستان 97 را با مشکل کمتری پشت سر بگذاریم.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۹۹۳
(چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶) ۱۱:۳۹
http://news.abfakhz.ir/u/2od
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید