جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جزییات خبر

سه شنبه / ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۲:۴۶
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۱۲۶
گزارشگر : ۴
سرویس عمومی
مدیرعامل شرکت در نشست پایان سال عنوان کرد :

تدوین برنامه پنج ساله برای تبدیل شرکت آبفا خوزستان به شرکت اول کشور در خدمت رسانی به شهروندان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان خوزستان در نشست صمیمانه با کارکنان به مناسبت پایان سال 96 و آغاز فصلی نو در خدمات رسانی به شهروندان ، سال 96 را سالی پر از فراز و نشیب همراه با انواع و اقسام اتفاقات خوب و سخت عنوان

تدوین برنامه پنج ساله برای تبدیل شرکت آبفا خوزستان به شرکت اول کشور در خدمت رسانی به شهروندان
(سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷) ۱۲:۴۶

 

·       ارزش و توانایی کارکنان آبفا خوزستان بعد از تابستان سخت 96 بیش از پیش اثبات شد

·        عبور از خشکسالی با تدوین برنامه های عملیاتی

 به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، صادق حقیقی پور با بیان اینکه شرکت بزرگ آبفا خوزستان با تحت پوشش داشتن 56 شهر سابقه ای پرافتخار در کشور دارد ، بیان نمود : ارزش و توانایی کارکنان آبفا خوزستان بعد از اتمام فصل سخت تابستان 96 بیش از پیش بر همگان از جمله شرکتهای مدعی در کشور اثبات شد اما گذشت و ایثار کارکنان آبفا خوزستان حتی از سوی آبفا کشور هم مورد قدردانی واقع نشد.

رییس هیئت مدیره شرکت آبفا خوزستان ضمن قدردانی از تلاش های شبانه روزی کارکنان آبفا خوزستان گفت : مدیران باید پاسخگوی نیازهای کارکنان باشند چرا که کارکنان آبفا خوزستان دین خود را در خدمات رسانی بی وقفه به شهروندان ادا کرده اند.

وی وجود مشکلات مالی و بدهکاری عمده شرکت را یکی از چالش های آبفا خوزستان در مسیر ارتقا شاخص های خدمات رسانی و افزایش رضایت شهروندان بیان و اظهار داشت : در کارهای عمرانی و جهادی شروع گسترده ای داشتیم و به پیشرفت های قابل توجه ای دست یافتیم اما وجود چالش های مالی با وجود نیروهای جوان و پرتلاش شرکت باید مورد آسیب شناسی قرار گیرد و برای آن راه حلی اندیشیده شود.

حقیقی پور افزود : در اولین گام در رفع چالش های مالی تغییراتی در شرکت صورت پذیرفت لذا با تلاش معاونتهای مالی ، مشترکین ، بهره برداری ، فنی مهندسی و سایر اعضای هیئت مدیره کارگروه درآمد با هدف تغییر نگرش در سطح شرکت تشکیل گردید.  

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان، واگذاری 100 هزار اشتراک جدید فاضلاب در استان را به عنوان یکی از اهداف و برنامه های آبفا خوزستان در سال جدید عنوان و خاطر نشان کرد : در راستای گسترش و ارتقا سطح خدمات رسانی به شهروندان  در سال 97 از توانایی و پتانسیل همه واحدها استفاده خواهیم کرد تا 24 هزار اشتراک آب وارد مدار شود.

حقیقی پور در ادامه اظهار داشت : یکی دیگر از برنامه ها و اهداف کاری آبفا خوزستان در سال 97 مستندسازی و اجرای طرح های متنوع فرهنگی بمنظور وصول مطالبات معوقه مشترکین خانگی و غیرخانگی است.

وی گفت : آبفا خوزستان تا سال 96 حدود 100 میلیارد تومان مطالبات معوقه دارد که با تشکیل کمیته پیگیری حقوقی وصول مطالبات از مشترکین غیرخانگی در حال پیگیری و وصول است و برای مشترکین خانگی نیز برنامه های خاصی در حال اجراست که می توان از طرح آبان به عنوان یکی از اقدامات موثر در زمینه درآمدزایی و وصول مطالبات خانگی نام برد که با همکاری معاونت مشترکین و روابط عمومی در برخی شهرها اجرا شده است.

رییس هیئت مدیره آبفا خوزستان ضمن تشکر از کارکنان معاونت مشترکین به لحاظ اجرای تبصره 3 در هشت شهر استان و تبصره 7 در شهر شوشتر خواستار تلاش بیشتر برای گسترش ظرفیت های قانونی درآمدزایی در دیگر شهرهای استان شد.  

حقیقی پور همچنین از اجرای مناقصه قرارداد تعویض 46 هزار کنتور خراب در سطح استان خوزستان خبر داد و گفت : در سال 96 اقدام جدی در  این زمینه در سطح استان صورت نگرفت لذا علی رغم آنکه قرارداد تعویض این تعداد کنتور به مناقصه گذارده شده از مجریان طرح ها و واحد مشترکین ادارات انتظار می رود برنامه جامعی برای رسیدن به مرز تعویض 120 هزار کنتور در سال تدوین و ارائه نمایند.

مدیرعامل آبفا خوزستان در بخش دیگری از گزارش خود به موافقتنامه های عمرانی برای اصلاح شبکه های آب استان در سال 96 اشاره و ابراز  نمود: بعد از سال ها توانستیم اعتبارات خوبی برای اصلاح شبکه های آب در استان جذب و به عنوان اولین شرکت و تنها استان در کشور موافقتنامه بازسازی تاسیسات آبی استان نیز اخذ گردید.

وی با تاکید بر اهمیت رفع و کاهش مشکلات شرکت و شهروندان از محل موافقتنامه های عمرانی تصریح کرد : با توجه به فعال شدن ماده پنج در سال 96 در ادامه این مسیر باید از محل طرح های امانی پروژه های مهمی را در سال آینده به سرانجام برسانیم.

حقیقی پور با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری با منطقه آزاد اروند و منطقه اقتصادی ماهشهر، اذعان نمود : ان شاءا... در سال جدید 150 هزار اشتراک در شهرهای آبادان و خرمشهر با اعتبار تخصیصی از سوی منطقه ازاد اروند اصلاح خواهند شد.

وی بر کاهش هزینه های بهره برداری و نیروی انسانی به عنوان دو اهرم کنترل هزینه ها تاکید کرد و گفت : برای کنترل هزینه ها همچنین طرح منطقه بندی ادارات تدوین و ابلاغ شد.  

حقیقی پور در ادامه از اجرای طرح استعدادیابی و ساماندهی نیروی انسانی در شرکت آبفا خوزستان خبر داد و گفت : با اجرای این طرح افراد شایسته و توانمند در هر پست شناسایی و  دوره های آموزشی تخصصی به آنان آموزش داده می شود.

وی آموزش های تخصصی کارکنان را از دیگر اولویتهای آبفا خوزستان برشمرد و افزود : برای آموزش تخصصی این افراد هم با توجه به اینکه کشور هلند جزو کشورهای پیشرفته و پیشرو در صنعت آب و فاضلاب به شمار می اید، تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه دلف هلند ، دانشگاه شهید چمران اهواز ، استانداری و آبفا خوزستان منعقد شده است.

رییس هیئت مدیره آبفا خوزستان تصریح نمود : با توجه به خشکسالی های اخیر امسال نیز سال سختی در پیش رو است و ضروری است معاونت بهره برداری در سال 97 برنامه محورتر و پیشگیرانه تر در فصل تابستان اقدام نماید. 

حقیقی پور در ادامه جمع آوری مختصات جغرافیایی (GIS) مشترکین آب در سطح استان ، تشکیل کارگروه تله متری و انرژی و برنامه ریزی در زمینه استفاده از انرزی بادی و خورشیدی را از دیگر اقدامات موثر صورت گرفته در آبفا خوزستان عنوان کرد که بودجه خوبی نیز به آن اختصاص داده شده است.

وی ضمن تقدیر از مدیریت قراردادها از اجرای 100 میلیارد تومان مناقصه طی سال 96 در شرکت آبفا خوزستان خبر داد.

مدیرعامل آبفا خوزستان همچنین از مدیریت بازرگانی که زمینه ساز تحول در خدمات رسانی به طرح های آب و فاضلاب در استان شده است تقدیر و تشکر نمود و گفت: پس از یک دوره رکود کاری طرح ها مجددا فعال شده اند و در حال حاضر 250 میلیارد تومان طرح بازسازی تاسیسات آبی و حدود 200 تا 300  میلیارد تومان هم برای طرح های فاضلاب بودجه تخصیص داده است که توسط  معاونت فنی و مهندسی و دفتر فنی در حال اجراست.

حقیقی پور با بیان اینکه هر مترمکعب فاضلاب حدود 40 مترمکعب آب را آلوده می نماید و برای حفاظت از منابع آبی استانو ارتقاء شاخصهای حفظ محیط زیست احداث 5 تصفیه خانه در دست اجرا می باشد ، اذعان نمود : پنج تصفیه خانه فاضلاب از محل فاینانس بین المللی در حال حاضر 30 درصد پیشرفت دارند.

وی همچنین به معاونت برنامه ریزی تاکید نمود تا با تدوین برنامه استراتژی پنج ساله بستر لازم را برای تبدیل شرکت آبفا خوزستان به شرکت اول کشور فراهم کنند.

مدیرعامل آبفا خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده طی سال گذشته ابراز امیدواری نمود: در سال 97 ان شاءا... شاهد دستاوردهای خوبی برای شرکت آبفا خوزستان باشیم و با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی بتوانیم با نگاه به درون سازمان و دمیدن روح امید و ارتقا ارزشهای سازمانی و همبستگی و حمایت بیشتر از همدیگر مشکلات باقی مانده را نیز مرتفع نماییم.

لازم به ذکر است در پایان این نشست توسط نماینده کارگران بخش تامین نیروی انسانی لوح تقدیری بخاطر تلاش های مدیرعامل و هیئت مدیره در راستای بهبود وضعیت معیشت پرسنل پیمانکاری به خصوص اخذ مصوبه هیئت مدیره برای اجرای طرح طبقه بندی مشاغل به دکتر حقیقی پور تقدیم گردید. 

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۹۶۰
(سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷) ۱۲:۴۶
http://news.abfakhz.ir/u/2jp
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید