پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

جزییات خبر

سه شنبه / ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۳:۰۶
سرویس : آب
کد خبر : ۳۱۲۷
گزارشگر : ۴
سرویس آب
مدیرعامل آبفا خوزستان در دیدار با سرمایه‌گذاران هلندی مطرح کرد

تلاش برای تأمین آب منابع آبی برخی شهرهای خوزستان از طریق دریا

مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: یکی از تفاهم‌نامه‌های مطرح‌شده شرکت آبفا خوزستان با سرمایه‌گذاران هلندی تأمین آب شهرهای بندر امام، ماهشهر و هندیجان از منابع آبی دریا است.

تلاش برای تأمین آب منابع آبی برخی شهرهای خوزستان از طریق دریا
(سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷) ۱۳:۰۶

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، صادق حقیقی پور  در جلسه با سرمایه‌گذاران کشور هلند، اظهار کرد: دولت نگاه ویژه‌ای به خوزستان دارد و برای رفع مشکلات آب و فاضلاب خوزستان نزدیک به 3 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است.

وی افزود: با توجه به شرایط خشک‌سالی امسال و کاهش 60 درصدی بارندگی امسال سیاست‌های جدیدی برای تأمین آب در دستور کار قرارگرفته است.

مدیر عامل آبفا خوزستان بیان کرد: بسیاری از شهرهای ما در خوزستان در نوار ساحلی قرار دارند و اکثر شهر ها فاصله نزدیکی با دریا دارند و در تلاش هستیم از این ظرفیت برای تامین آب شرب با کیفیت استفاده کنیم.

حقیقی پور تصریح کرد:  یکی از تفاهم نامه های مطرح شده شرکت آبفا خوزستان با سرمایه گذاران هلندی تامین آب شهر های بندر امام، ماهشهر و هندیجان از منابع آبی دریا است.

وی با اشاره به مناقصه آب شیرین کن در شهرهای آبادان و خرمشهر گفت: در حال برنامه ریزی برای تامین 30 درصد آب شهرها از طریق آب دریا هستیم و با توجه به افزایش ظرفیت آب شیرین کن ها و مشکلات شهرهای آبادان و خرمشهر در تلاش هستیم مناقصه این پروژه را انجام دهیم تا عملیات اجرایی آن آغاز شود.

سرمایه گذار هلندی در این جلسه اظهار کرد: ما 11 شرکت بزرگ آب در کشور هلند داریم که این شرکت ها در کشور هلند اول و در دنیا رتبه سوم را دارند.

وی افزود:  هلند در حال حاضر یکی از کشور های مهم در صنایع آب است که کارشناسان خوبی در زمینه کیفیت منابع آبی دارد.

سرمایه گذار هلندی بیان کرد: مشکل پساب های صنعتی در 15 کشور دنیا وجود دارد که ما در حال حاضر این تکنولوژی برای تصفیه پساب های صنعتی در اختیار داریم.

مدیر عامل آبفا خوزستان با اشاره به نگاه دولت به خوزستان اظهار کرد:  دولت نگاه ویژه ای به خوزستان دارد و در بحث جمع آوری فاضلاب و احداث تصفیه خانه های فاضلاب شهری اقدامات خوبی انجام شده است.

حقیقی پور با اشاره به مطالعات پروژه های فاضلاب شهرهای ایذه و مسجد سلیمان  تصریح کرد: شهر های مسجد سلیمان و ایذه مشکلاتی در زمینه فاضلاب دارند که مطالعات اجرایی این پروژه ها انجام شده است و با برنامه ریزی برای احداث شبکه های جمع آوری فاضلاب و تصفیه خانه های این دو شهر مناقصه انجام عملیات اجرایی آن اغاز شود.

مدیر عامل آبفا خوزستان  خاطر نشان کرد: در حال حاضر 400 کیلومتر شبکه فاضلاب و 450 کیلومتر شبکه آب، 5 تصفیه خانه بزرگ فاضلاب با ظرفیت 300 متر مکعب در شبانه روز توسط آبفا خوزستان در حال انجام  و 5 تصفیه خانه بزرگ فاضلاب دیگر در مرحله مناقصه می باشد.

تعداد بازدید : ۱,۰۵۰
(سه شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷) ۱۳:۰۶
http://news.abfakhz.ir/u/2pz
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید