جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جزییات خبر

چهارشنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۰۹:۲۶
سرویس : آب
کد خبر : ۳۱۴۳
گزارشگر : ۴
سرویس آب

ظرفیت ذخیره آب آشامیدنی دزفول 4 برابر شد

مدیر منطقه آبفا دزفول گفت: با بهره برداری از 2 مخزن 30 هزار متر مکعبی ،‌ظرفیت ذخیره آب آشامیدنی این شهرستان با چهار برابر افزایش به 80 هزار متر مکعب رسید.

ظرفیت ذخیره آب آشامیدنی دزفول 4 برابر شد
(چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۰۹:۲۶

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان،  جمال الدین برفر در نشست خبری در جمع خبرنگاران احداث و بهره برداری از این مخازن ذخیره آب را گامی اساسی در راستای طرح جامع آبرسانی دزفول با چشم انداز سال 1425 برشمرد و افزود:با بهره برداری از 10 حلقه چاه جدید 35 درصد به ظرفیت منابع تولید آب این شهرستان افزوده شد.

وی تعداد چاه های تامین کننده آب این شهرستان را با بهره برداری از چاه های جدید 38 حلقه عنوان کرد و گفت:460 میلیارد ریال برای حفر و تجهیز 10 حلقه چاه جدید و نیز 11 کیلومتر خط انتقال بین آنها هزینه شده است.

مدیر منطقه آبفا دزفول با بیان اینکه تا افق سال 1425 به میزان 60 درصد منابع تولید آب دزفول از طریق چاه و 40 درصد دیگر از محل تصفیه خانه در بالادست رودخانه دز تامین خواهد شد بیان داشت: مطالعات تصفیه خانه آب آشامیدنی دزفول انجام شده و این طرح مهم ملی در مرحله تملک زمین است.

برفر از تکمیل پروژه اصلاح شبکه آب پایگاه چهارم شکاری دزفول به ارزش 48 میلیارد ریال و نیز اصلاح شبکه توزیع آب تیپ 292 زرهی با یکهزار انشعاب و 26 میلیارد ریال اعتبار را دیگر طرح های مهم در دست اجرا در این شهرستان عنوان کرد و گفت:اصلاح خطوط انتقال آب جاده دزفول - چهار راه آوج و نیز اصلاح خط انتقال آب در جاده روستای انجیرک با 36 میلیارد ریال سرمایه گذاری ، اصلاح و نوسازی 2 خط انتقال 500 و 600 میلی متر در مرکز شهر دزفول جمعا به ارزش 39 میلیارد ریال دیگر طرح های مهم در دست اجرا در شهرستان دزفول در بخش آب می باشند.

وی به مهمترین طرح های در دست اجرا و پیگیری در بخش فاضلاب در دزفول نیز اشاره کرد و گفت:با عقد قراردادی 280 میلیارد ریالی پروژه فاضلاب خیابان شریعتی دزفول حد فاصل 45 متری فتح المبین و پیام آوران به سمت شمال وارد گام اجرایی شده که با احداث 40 کیلومتر شبکه فاضلاب هشت هزار انشعاب واگذار می شود.

برفر به اجرای طرح فاضلاب در کوی زیباشهر دزفول نیز اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح که در مرحله مناقصه است فاضلاب کوی زیباشهر جمع آوری شده و تهدید احتمالی آلودگی منابع تامین آب این شهرستان برطرف می شود

وی اجرای شبکه فاضلاب کوی طالقانی ، مدرس و ندامتگاه دزفول را دیگر اولویت آبفا این شهرستان برشمرد و گفت: با اجرای این طرح از ورود فاضلاب به زهکش های کشاورزی جلوگیری شده و گام مهمی در راستای حفظ محیط زیست برداشته می شود.





روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۱,۴۵۳
(چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۰۹:۲۶
http://news.abfakhz.ir/u/2qk
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید