پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

جزییات خبر

یکشنبه / ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۲:۲۴
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۱۵۴
گزارشگر : ۴
سرویس عمومی

پساب خام تصفیه نشده جوابگوی نیاز صنعت آب استان است

فعالیت 44 پروژه فعال اصلاح شبکه توزیع آب در خوزستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خوزستان گفت: در حال حاضر 44 پروژه در شهرهای مختلف در بحث اصلاح شبکه توزیع فعال هستند.

پساب خام تصفیه نشده جوابگوی نیاز صنعت آب استان است
(یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷) ۱۲:۲۴

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آبفا خوزستان، صادق حقیقی پور با بیان اینکه  برخی از این پروژه ها به اتمام رسیده و برخی نیز در مرحله تحویل موقت می باشند، افزود : با توجه به پروژه های تعریف شده امسال حدود 460 کیلومتر از شبکه ها اصلاح خواهند شد.

وی با اشاره به  اینکه 21 پروژه نیز در بحث آبرسانی و بازسازی تاسیسات فعال است ، ابراز امیدواری نمود: در مدت 3 سال آینده بتوان 1200 کیلومتر از شبکه فرسوده آب استان را  اصلاح نماییم.

حقیقی پور ادامه داد: در بخش آبرسانی و اصلاح شبکه حدود 8 هزار کیلومتر شبکه توزیع و حدود 1500 کیلومتر خطوط انتقال در محدوده شرکت آب و فاضلاب خوزستان موجود است اما متاسفانه بیش از نیمی از این شبکه توزیع فرسوده است و باعث شده تا هدر رفت آب در شهرهای خوزستان بسیار بالاتر از حد نرمال باشد.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب خوزستان
با اشاره به هدر رفت 40 درصدی آّب در شبکه توزیع آب استان گفت: با اجرای طرحهای اصلاح شبکه امسال قطعا 5 درصد کنترل هدر رفت را در شبکه توزیع استان خواهیم داشت و در مدت 3 سال میزان هدر رفت آب در شبکه توزیع استان را به 25 درصد کاهش خواهیم داد.
وی از افزایش ظرفیت آب شیرین کن هندیجان به ظرفیت 7500متر مکعب در شبانه روز خبر داد و افزود: در آّبادان یک آب شیرین کن جدید با ظرفیت 14 هزار متر مکعب در شبانه روز، در شهر چوئبده یک آبشیرین کن با ظرفیت 2000 متر مکعب در شبانه روز، در شهر اروند کنار یک آبشیرین کن با ظرفیت 3000 مترمکعب در شبانه روز  و دو آبشیرین کن با ظرفیت 10 هزار متر مکعب در شبانه روز برای شهرهای رامهرمز و شادگان و یک آبشیرین کن با ظرفیت 20 هزار مترمکعب در شبانه روز برای بندر ماشهر در نظر گرفته شده که با پایان روند برگزاری مناقصه و تکمیل مراحل اجرایی آن ها، امیدواریم شاهد رشد چشمگیر کیفیت آب در شهرهای خوزستان باشیم.

وی در خصوص بحث فاضلاب در استان تصریح کرد: 16 شهر در استان ردیف اجرایی طرح های فاضلاب را دارند که امید است با همتی که در این زمینه انجام گرفته، بتوان برای دیگر شهرهای استان هم علاوه بر  مسجدسلیمان که در سالجاری  توانستیم ردیف اجرایی را برای طرح های فاضلاب این شهر تعریف کنیم، ردیف اجرایی گرفت.
حقیقی پور با بیان اینکه به زودی اولین فاز از پروژه فاضلاب مسجدسلیمان را اجرایی خواهیم کرد، گفت: مناقصه اجرای این طرح برگزار و پیمانکار مشخص شده است و به زودی با کلنگ زنی اجرای این طرح شاهد آغاز عملیات اجرایی آن خواهیم بود.
وی میزان فاضلاب خام  را در حدود 300میلیون متر مکعب در سال عنوان و اذعان داشت: تقریبا پساب خام تصفیه نشده استان، معادل نیاز صنعت استان به آب است.

حقیقی پور ادامه داد: سرانه بهره برداری مردم از شبکه های جمع آوری و دفع فاضلاب در خوزستان حدود 38 درصد است، درحالی که متوسط کشوری آن 50 درصد است. امیدواریم با مصوبه هیات دولت و با حمایت های استانداری خوزستان تا پایان سال 99 این عدد را در خوزستان به 54 درصد برسانیم و بتوانیم حداقل خدماتی که به مردم ارائه می دهیم معدل میانگین کشوری باشد.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۴,۴۰۳
(یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷) ۱۲:۲۴
http://news.abfakhz.ir/u/2rk
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید