پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

جزییات خبر

دوشنبه / ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۱:۵۳
سرویس : آب
کد خبر : ۳۱۵۶
گزارشگر : ۴
سرویس آب

انتشار پاسخ آبفا خوزستان در خصوص حل مشکل آب آشامیدنی خرمشهر توسط خبرگزاری مهر

اهواز - به دنبال انتشار خبری در خصوص مشکل آب خرمشهر، روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان توضیحاتی در خصوص این خبر ارسال کرد

انتشار پاسخ آبفا خوزستان در خصوص حل مشکل آب آشامیدنی خرمشهر توسط خبرگزاری مهر
(دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷) ۱۱:۵۳

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خوزستان خبر داد:

تلاش صنعت آب خوزستان برای بهبود آب آبادان و خرمشهر

اهواز - مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به وضعیت بحرانی آب در شهرهای آبادان و خرمشهر در روزهای گذشته از بسیج تمام امکانات دستگاه های خدمات رسان برای بهبود وضعیت آب شرب خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آبفای خوزستان، صادق حقیقی پور با اشاره به بهره برداری از خط دوم طرح غدیر اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته از سوی سازمان آب و برق خوزستان و بنا به وعده مسئولان این سازمان، قرار است تا ماه آینده خط دوم طرح غدیر وارد مدار شود که می‌تواند مشکلات آب خرمشهر و آبادان را کاهش دهد.

وی با اشاره به اقدامات شرکت آب و فاضلاب برای کاهش میزان شوری آب بیان کرد: شرکت آب و فاضلاب اقداماتی را برای تعدیل میزان شوری آب  انجام داده است که می‌توان به ورود واحد آب شیرین کن با ظرفیت تصفیه ۱۰ هزار متر مکعب در شبانه روز اشاره کرد که در حال حاضر وارد مدار شده است.

مدیر عامل آبفای خوزستان با اشاره به میزان شور بودن آب در استان بیان کرد: میزان شوری استاندارد آب بین دو هزار تا یک هزار و ۵۰۰ میکرو مووس بر سانتی متر است و آبی که از طرح غدیر تامین می‌شود بین دو هزار و۵۰۰ تا دو هزار میکرمووس بر سانتی متر شوری دارد و آب کانال مارد نیز حدود ۱۱ هزار میکرمووس بر سانتی متر شوری دارد.
 
 
حقیقی پور با اشاره به میزان مصرف آب در خرمشهر اظهار کرد: مصرف روزانه آب در خرمشهر ۹۰ هزار متر مکعب در شبانه روز است که ۶۵ هزار متر مکعب آن از طریق طرح آبرسانی غدیر (که از رودخانه کرخه تامین می‌شود) و حدود ۳۰ هزار متر مکعب آن نیز از رودخانه کارون و کانال مارد تامین می‌شود.
 
وی با اشاره به سالم بودن آب در خرمشهر و آبادان بیان کرد: آب خرمشهر و آبادان عاری از هرگونه آلاینده و میکروب است و بهداشت و سلامت آن مورد تائید بوده اما این آب از لحاظ مطلوبیت چشایی مورد پسند مشترکان نیست.

حقیقی پور تصریح کرد: آب غدیر از رودخانه کرخه دریافت می‌شود و در افق نهایی طرح جایگزین کردن آب سد دز در نظر گرفته شده است که میزان شوری آن یک ششم آب غدیر است.

وی با اشاره به اینکه عمده شوری به دلیل برداشت از کانال مارد و بهمنشیر است، گفت: به دلیل خشکسالی و کمبود منابع آبی برای تامین آب شرب مجبور هستیم از منابع آبی در کانال مارد و رودخانه بهمنشیر استفاده کنیم اما در تلاش هستیم با همکاری مردم و مدیریت مصرف میزان برداشت از کانال مارد را محدود و بیشتر از منابع طرح غدیر و آب شیرین کن‌ها آب مورد نیاز را تامین کنیم.

حقیقی پور با بیان اینکه آب تامین شده از طرح غدیر کدر نیست، بیان کرد: آب تامین شده از طرح غدیر کدر نیست و عکس‌ها و ویدیوهای که نشان از کدری آب دارد از خرمشهر و آبادان نیست و بیشتر مربوط به بخشی از اهواز است که انشعاب غیرقانونی دارند.

مدیرعامل آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به کاهش بارش در استان خوزستان اظهار کرد: با توجه به کاهش بارش در استان خوزستان و پایین آمدن سطح روخانه کارون و پیشروی آب دریا به سمت رودخانه، افزایش شوری آب در کارون پدیدار شده است.

وی با بیان اینکه رهاسازی آب سدها به دلیل کاهش ۴۰ درصدی بارش هنوز صورت نگرفته است، تصریح کرد: زمان رهاسازی آب سدهای بالادستی به دلیل کمبود منابع آب و برنامه ریزی برای تامین آب شرب و کشاورزی در ماه های پیش رو، هنوز مشخص نیست.

حقیقی پور در پایان گفت: با مدیریت مصرف و صرفه جویی ازسوی مشترکان می‌توان تنها با استفاده از منابع آبی طرح غدیر آب را با کیفیت مناسبی و بدون استفاده از کانال مارد و بهمنشیر تامین کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، تامین آب شهرستان آبادن و خرمشهر از طرح انتقال آب غدیر انجام می شود و سازمان آب و برق خوزستان طبق وعده داده شده در تلاش است که عملیات انتقال آب را در موعد مطرح شده صورت گیرد و مشکل برطرف کردن آب در این دو شهرستان انجام شود.

*********

اصل خبر خبرگزاری مهر::point_down:

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری خوزستان خبر داد:

تلاش صنعت آب خوزستان برای بهبود آب آبادان و خرمشهر

 

 

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۲,۹۴۹
(دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۷) ۱۱:۵۳
http://news.abfakhz.ir/u/2lq
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید