پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

جزییات خبر

شنبه / ۲ تیر ۱۳۹۷ / ۱۱:۳۸
سرویس : آب
کد خبر : ۳۱۵۸
گزارشگر : ۴
سرویس آب

بررسی معضل شوری آب آبادان و خرمشهر در گفتگو ویژه خبری صدا و سیما آبادان

معضل شوری آب شرب شهرهای آبادان و خرمشهر در گفتگو ویژه خبری بررسی شد.

بررسی معضل شوری آب آبادان و خرمشهر در گفتگو ویژه خبری صدا و سیما آبادان
(شنبه ۲ تیر ۱۳۹۷) ۱۱:۳۸

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان،   مدیرعامل آبفای خوزستان در گفتگو ویژه خبری گفت: امسال با توجه به خشکسالی وکمبود بارندگی، دبی آب رودخانه بهمنشیر کاهش یافت و این موضوع باعث شوری آب در شهرهای آبادان و خرمشهر شده است.

صادق حقیقی پور افزود: هم اکنون آب آبادان و خرمشهر از طرح آبرسانی غدیر، رودخانه بهمنشیر و دستگاههای آب شیرین کن تامین می شود.

وی با بیان اینکه برداشت بیش از حد آب از رودخانه بهمنشیر شوری آب شرب در آبادان و خرمشهر را به دنبال داشته است گفت: امیدواریم تا بهره برداری از طرح غدیر 2 بتوانیم با رفع فرسودگی شبکه های آبرسانی و مدیریت مصرف میزان برداشت از بهمنشیر و مارد را کاهش دهیم.

مدیرعامل آبفای خوزستان خاطرنشان کرد: هم اکنون آب غدیر به کل شهر آبادان توزیع نمی شود که امیدواریم با تکمیل طرح غدیر آب سالم به آبادان، اروندکنار و روستاها توزیع کنیم.

حقیقی پور همچنین به قطعی آب در برخی ساعات اشاره کرد و گفت: تا افتتاح طرح غدیر، آب در برخی ساعات قطع خواهد شد تا آب کمتری از رودخانه بهمنشیر برداشت شود و شوری آب کاهش یابد.

وی افزود: هم اکنون دو دستگاه آب شیرین کن در آبادان و خرمشهر فعال است که تا هفته آینده مناقصه دستگاه آب شیرین کنی با ظرفیت 20 هزار متر مکعب برای آبادان، اروندکنار و روستاهای اطراف برگزار خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره آبفای خوزستان با بیان اینکه روزانه 25 تانکر آبرسان آب سالم را در اختیار روستاییان آبادان قرار می دهند گفت: هم اکنون بیش از 10 هزار بسته آب تهیه شده و در اختیار فرمانداری آبادان قرار خواهد گرفت تا در محله های مختلف این شهر توزیع شود.

حقیقی پور تصریح کرد: به دستور استاندار خوزستان نیز قبض آب در خرداد و تیر در شهرهای آبادان و خرمشهر صادر نخواهد شد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو ویژه خبری گفت: متاسفانه با توجه به کاهش بارندگی و شوری آب بهمنشیر، آب این رودخانه با آب غدیر آمیخته شده و این موضوع باعث شوری آب در شهرهای آبادان و خرمشهر شده است.

عامر کعبی افزود: مشکل شوری آب شرب به صورت جدی از سوی نمایندگان مردم آبادان و خرمشهر در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک در نشستی با رییس جمهور موضوع برداشت آب از کارون و انتقال به اصفهان بررسی خواهد شد تا حتی المقدور برداشت آب از کارون کاهش یابد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح آبرسانی غدیر 2 تا پایان تیر به بهره برداری خواهد رسید که امیدواریم با بهره برداری از این طرح مشکلات آب شرب شهرهای آبادان و خرمشهر برطرف شود.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۴,۱۳۴
(شنبه ۲ تیر ۱۳۹۷) ۱۱:۳۸
http://news.abfakhz.ir/u/2eq
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید