سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

جزییات خبر

شنبه / ۲۳ تیر ۱۳۹۷ / ۱۰:۳۵
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۱۸۱
گزارشگر : ۴
سرویس عمومی
حقیقی پور در افتتاحیه طرح های آب و و فاضلاب دزفول عنوان کرد:

دزفول رکورددار اجرای پروژه های آب و فاضلاب در استان خوزستان

با حضور نماینده مردم دزفول در مجلس، سرپرست فرمانداری ویژه دزفول ، مدیرعامل آب و فاضلاب شهری خوزستان و دیگر مسوولین شهری آیین آغاز طرح آبرسانی به شهر شمس آباد و شهرک انجیرک، اجرای شبکه فاضلاب 8500 مشترک و بهره برداری از آزمایشگاه تخصصی فاضلاب شهر دزفول برگزار شد.

دزفول رکورددار اجرای پروژه های آب و فاضلاب در استان خوزستان
(شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۷) ۱۰:۳۵

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان خوزستان در این آیین صادق حقیقی پور مدیرعامل شرکت آبفا شهری استان خوزستان اظهار داشت : در حالی که در سایر ‌شهرهای استان بخصوص شهرهای حوزه پایین دست رودخانه کارون در تامین آب شرب شهروندان دچار مشکل هستیم اما در شهر دزفول به لحاظ کمی و کیفی مشکل خاصی وجود ندارد و شاهد اجرای گسترده طرح های آب و فاضلاب در این شهر هستیم.

وی افزود : علاوه بر پروژه های امروز پروژه اجرای شبکه جمع آوری و دفع فاضلاب منطقه ولی آباد و کوی مدرس به همراه احداث 2 ایستگاه پمپاژ با اعتبار بر بالغ بر 35 میلیارد تومان برنده مناقصه آن تعیین گردید و در آینده ای نزدیک عملیات اجرایی آن نیز شروع می شود.

حقیقی پور با بیان مقایسه اعتبارات تخصیص داده شده به طرح فاضلاب دزفول طی سالیان گذشته اظهار نمود : برای جمع آوری فاضلاب شهر دزفول در سال 71 تا 95 حدود 80 میلیارد تومان تخصیص یافت در حالی که در سال 96 حدود 100 میلیارد تومان برای این منظور هزینه شده است.

رییس هیات مدیره آبفا خوزستان در ادامه به نصب و راه اندازی پکیج تصفیه خانه فاضلاب در منطقه زیباشهر دزفول با اعتبار 20 میلیارد تومان اشاره و عنوان کرد : با راه اندازی این تصفیه خانه از دفع فاضلاب خام این منطقه در رودخانه دز جلوگیری خواهد شد.

وی از افزایش 60 هزار مترمکعبی ظرفیت ذخیره آب در شهر دزفول خبر داد و بیان داشت: شهر دزفول بواسطه احداث مخازن جدید و امکان ذخیره 90 هزار مترمکعب آب جزو شهرهای برتر کشور در این زمینه محسوب می شود.

حقیقی پور با بیان اینکه در شهر دزفول حدود 670 کیلومتر شبکه توزیع آب وجود دارد که شبکه ای پیچیده و عمدتا فرسوده به شمار می آید، اذعان نمود : از بدو تاسیس شرکت آب و فاضلاب در سال 71 تا سال 95 کمتر از 150 کیلومتر از شبکه دزفول اصلاح شده بود و در سال 96 نیز 37 کیلومتر دیگر اصلاح و بازسازی گردید.

وی با اشاره به اصلاح و نوسازی 10 کیلومتر از شبکه موجود توسط اداره آبفا و از محل اعتبارات داخلی آبفا دزفول توضیح داد : در حال حاضر اجرای شبکه آب پادگان 92 زرهی دزفول با 67 درصد پیشرفت فیزیکی و شبکه آب پایگاه چهارم شکاری بطول 16 کیلومتر با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست و امروز نیز اجرای شبکه اصلی تامین آب شهر شمس آباد و شهرک انجیرک بطول 9 کیلومتر آغاز می شود.

مدیرعامل آبفا خوزستان در ادامه به احداث 650 کیلومتر شبکه فاضلاب با سایز بالا در این شهر اشاره کرد و گفت: طی 3 سال گذشته 60 درصد شبکه فاضلاب اجرا شده است و تکمیل آن به همکاری و حمایت همه مسوولین شهری از جمله شهرداری و شورای شهر نیاز دارد.

حقیقی پور با اعتراف به اینکه اجرای پروژه های زیرساختی با زحمتهای فراوان برای شهروندان همراه است تصریح نمود: تحمل و همراهی شهروندان در اجرای پروژه های آب و فاضلاب در دست اجرا نوعی سرمایه گذاری برای رسیدن به رفاه شهری و ارتقا سطح سلامت و بهداشت عمومی است.

وی در خاتمه به اجرای پروژه انتقال آب از ناحیه 2 به ناحیه 3 (شهر سیاه منصور) دزفول توسط سازمان آب و برق اشاره کرد و افزود : با اجرای این پروژه مشکل آب شرب مردم این منطقه نیز مرتفع خواهد شد.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۱,۷۲۹
(شنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۷) ۱۰:۳۵
http://news.abfakhz.ir/u/1sl
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید