شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

جزییات خبر

چهارشنبه / ۲۷ تیر ۱۳۹۷ / ۱۱:۳۱
سرویس : آب
کد خبر : ۳۱۹۰
گزارشگر : ۴
سرویس آب
حقیقی پور اعلام کرد:

آب آبادان شیرین شد/ طعم گوارای آب به کام مردم آبادان

· برداشت از رودخانه بهمنشیر به صفر رسید مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان خوزستان از شیرین شدن آب این شهرستان و صفر شدن برداشت آب از رودخانه بهمنشیر برای مصارف شرب خبر داد.

آب آبادان شیرین شد/ طعم گوارای آب به کام مردم آبادان
(چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷) ۱۱:۳۱

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان ، مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان در گفتگوی ویژه خبری صدا و سیمای آبادان گفت: با افزایش ظرفیت آب غدیر از 120 به 135 هزار مترمکعب EC (شوری آب) در آبادان به زیر دو هزار میکروموس رسیده است.

صادق حقیقی پور افزود: هم اکنون آب با دو خط غدیر به شهرهای آبادان و خرمشهر پمپاژ می شود و تمام نیاز این دو شهر از طرح غدیر تامین می شود و هیچگونه آبگیری از رودخانه های کارون و بهمنشیر نخواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: از دیشب آبگیری از بهمنشیر قطع شده و از پنجشنبه کل شهر از آب غدیر استفاده خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان به مشکلات پیش آمده طرح غدیر در آبادان اشاره کرد و گفت: آب غدیر2، پس از ورود به تصفیه خانه ثامن وارد تصفیه خانه شهید باوی شده و بعد از آن وارد تلمبه خانه جمشیدآباد می شود که به دلیل فاصله و میزان برداشت، کیفیت آب غدیر کاهش یافته است.

حقیقی پور افزود: هم اکنون این مشکل رفع شده و تا پایان این هفته آب غدیر در تمام نقاط آبادان، اروندکنار و چوئبده ارسال خواهد شد.

وی همچنین به نصب دو دستگاه آب شیرین کن در آبادان اشاره کرد و گفت: هم اکنون دستگاه آب شیرین کنی با ظرفیت 12 هزار مترمکعب آب در تصفیه خانه ثامن نصب شده و تا اواسط مرداد نیز دستگاه آب شیرین کنی با ظرفیت 15 هزار مترمکعب آب در تصفیه خانه شهید باوی (ایستگاه 11) نصب خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان افزود: سال گذشته مردم اروندکنار از کمیت آب گلایه داشتند که هم اکنون با نصب دستگاه آب شیرین کن مشکل کمیت آب در این شهر مرزی رفع شده و در آینده نزدیک نیز یک دستگاه تصفیه خانه 10 هزار مترمکعبی در این شهر نصب خواهد شد.

حقیقی پور با اشاره به صدور قبض آب برای مردم آبادان و خرمشهر گفت: با توجه به دستور استاندار خوزستان آب بهای خرداد و تیر در این دو شهر رایگان است و مردم نیازی نیست قبوض آب خود را پرداخت کنند.

همچنین مدیر اداره آبفا آبادان در این گفتگو با تاکید بر شیرین شدن آب شبکه توزیع آبادان گفت: در زمان حاضر ظرفیت آب غدیر برای آبادان به ۱۳۵ هزار مترمکعب رسیده و از دیشب پمپ های رودخانه  بهمنشیر خاموش شده است.

وی افزود: روز گذشته مردم اثر جاری شدن آب غدیر را در شبکه توزیع احساس کردند.

خلیلی نیا اظهار کرد: شوری آب جریان یافته در شیرهای آب دو هزار میکروموس است که مردم می توانند طعم شیرین آن را  بچشند.

خلیلی نیا میزان ای. سی آب غدیر را زیر 2000 میکروموس اعلام و تاکید کرد: چنانچه خط غدیر دچار مشکل نشود آب آبادان دیگر مشکل شوری و یا بی کیفیتی نخواهد داشت.

مدیر اداره امور آبفا آبادان گفت: خط هزار را نیز در بحث یکنواختی آب در اروندکنار و چوئبده  خواهیم داشت که از فردا وارد مدار شده و تمامی نقاط از آب باکیفیت برخوردار می شوند.

وی اظهار کرد: با ورود این خط به مدار بهره برداری، مناطق ذوالفقاری و جمشید آباد نیز که پیشتر از پمپاژ تصفیه خانه  جمشید آباد، آب را دریافت می کردند دیگر قطعی آب نخواهند داشت.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۱,۲۱۹
(چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۷) ۱۱:۳۱
http://news.abfakhz.ir/u/2pu
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید