جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جزییات خبر

شنبه / ۳۰ تیر ۱۳۹۷ / ۱۱:۵۹
سرویس : آب
کد خبر : ۳۱۹۳
گزارشگر : ۱۳
سرویس آب
با افتتاح خط آبرسانی ثامن الائمه آبادان:

آب غدیر به شهرهای چوئبده و اروندکنار رسید

آغاز پروژه احداث تصفیه خانه و تاسیسات آبرسانی شهر چوئبده آبادان

آب غدیر به شهرهای چوئبده و اروندکنار رسید
(شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷) ۱۱:۵۹
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: طرح خط انتقال آب 1000 بخش نهایی طرح آب رسانی به شهرستان آبادان و مکمل طرح غدیر است که باعث می شود آب از نظر کمی و کیفی با وضعیت مناسبی در کل شهر آبادان، اروندکنار و چوئبده توزیع شود.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان خوزستان صادق حقیقی پور در آیین افتتاحیه خط 1000 میلیمتر انتقال آب ثامن الائمه آبادان به ایستگاه پمپاژ جمشید آباد با اشاره به نقش بسیار کلیدی تلمبه خانه جمشیدآباد در توزیع آب از نظر کمی و کیفی در شهرستان آبادان اظهار کرد : برای اجرای این طرح که یک خط انتقال بسیار پیچیده بطول حدود 13 کیلومتر است ، حدود 80 میلیارد تومان هزینه شده است.
وی عنوان کرد: این خط همچنین بمنظور رفع افت فشار و افزایش کیفیت آب توزیع شده در ١٣ منطقه آبادان وارد مدار شده است.
حقیقی پور مناطق ذوالفقاری، سعده ، جمشید آباد، الوانیه، شطیط، شهرک ولی عصر، چوئبده، اروند کنار، آبادان مرکزی، کارون، احمد آباد طیب و بهمن را از جمله مناطقی معرفی کرد که با ورود آب این خط، با افزایش کیفیت و کمیت آب شرب را شاهد می باشند.
حقیقی پور تصریح کرد: در این زمینه با توجه به مشکلاتی که وجود داشت، طرحی از سال 1388 تعریف شد تا آب از تصفیه خانه طرح جامع آبادان مستقیما به تلمبه خانه جمشیدآباد منتقل شود.
رئیس هیئت مدیره آبفا شهری استان خوزستان در ادامه یادآور شد : از سال گذشته تا کنون بیش از 10 کیلومتر از شبکه آب شهر چویبده و معادل 10 سال گذشته اصلاح و نوسازی شده است.
وی با اشاره به کلنگ زنی پروژه احداث تصفیه خانه و تاسیسات آبرسانی شهر چوئبده آبادان خاطر نشان ساخت: احداث 5000 مترمکعب مخزن ذخیره آب شرب، احداث یک واحد آب شیرین کن دریایی به ظرفیت 2500 مترمکعب و تجهیز تاسیسات شهر چویبده به سیستم برق اضطراری پیشرفته از جمله طرح های در دست اجرا در این شهر است که با اعتباری بیش از 40 میلیارد تومان در زمینی به مساحت دو هکتار ظرف مدت 12 ماه به بهره برداری می رسند.
گفتنی است تاسیسات جدید آبرسانی به شهر چوئبده شامل یک پکیج آب شیرین کن 2500 متر مکعبی است که به عنوان یک پکیج تصفیه اضطراری آب در این شهر مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
این پکیج شامل یک مخزن آبرسانی، یک مخزن کلرزنی، ایستگاه پمپاژ و بخشهای دیگر است و در زمینی به مساحت دو هکتار در شهر چوئبده احداث خواهد شد.

روابط عمومی شرکت آبفا شهری خوزستان
تعداد بازدید : ۳,۵۰۰
(شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷) ۱۱:۵۹
http://news.abfakhz.ir/u/2b1
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید