سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

جزییات خبر

دوشنبه / ۲۲ اَمرداد ۱۳۹۷ / ۱۳:۰۶
سرویس : آب
کد خبر : ۳۲۰۵
گزارشگر : ۴
سرویس آب
مدیر آبفا منطقه بهبهان خبر داد :

عبور خط آبرسانی به پالایشگاه گاز شهر بهبهان از زیر بستر رودخانه

عملیات اجرای خط انتقال آب از تصفیه خانه بزرگ بهبهان به پالایشگاه خلیج فارس بمنظور تامین آب مورد نیاز قدیمی ترین پالایشگاه گاز خاور میانه در عملیاتی کم نظیر توسط اداره آبفا بهبهان در حال انجام است.

عبور خط آبرسانی به پالایشگاه گاز شهر بهبهان از زیر بستر رودخانه
(دوشنبه ۲۲ اَمرداد ۱۳۹۷) ۱۳:۰۶

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، صاحب معتقد ، مدیر منطقه آبفا بهبهان در این باره گفت: برای آبرسانی به پالایشگاه گاز بیدبلند2، خط انتقالی بطول 5/12 کیلومتر از تصفیه خانه بزرگ بهبهان به پالایشگاه خلیج فارس احداث خواهد شد.

وی اعتبار اجرای این  پروژه را 50 میلیارد تومان از محل فروش انشعاب به پالایشگاه بیدبلند2 عنوان کرد.

مدیر منطقه بهبهان با اشاره به اینکه برای اجرای این خط انتقال، لوله گذاری از زیر بستر رودخانه مارون انجام می شود، اجرای این عملیات را از حیث منطقه و شاخص‌های اجرایی در نوع خود کم نظیر خواند و افزود: در این عملیات5/12 کیلومتر لوله چدن داکتیل به قطر 600 میلی متر اجرا می شود.

معتقد، با بیان اینکه با اجرای این عملیات پالایشگاه از آب شرب پایدار و با کیفیت بهره‌مند می‌شود ادامه داد: بازسازی آبگیر شماره 2 مارون و بازسازی تصفیه خانه بزرگ آب بهبهان از دیگر اقداماتی است که در این پروژه در حال انجام است.

وی هدف از  بازسازی تصفیه خانه آب بهبهان و بازسازی آبگیر شماره 2 مارون در این عملیات را افزایش ظرفیت آبرسانی تصفیه خانه بهبهان به 50 هزار متر مکعب در شبانه روز عنوان و اذعان داشت: از این میزان افزایش ظرفیت 25 هزار متر مکعب برای مشترکین شهرستان بهبهان منتقل و 25 هزار متر مکعب به شبکه توزیع پالایشگاه پمپاژ خواهد شد.

مدیر منطقه بهبهان مدت اجرای عملیات آبرسانی به بیدبلند 2 را یک سال و نیاز پالایشگاه به آب پایدار را در فاز اول 10 هزار مترمکعب در روز اعلام کرد.



روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۱,۳۷۶
(دوشنبه ۲۲ اَمرداد ۱۳۹۷) ۱۳:۰۶
http://news.abfakhz.ir/u/25a
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید