پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

جزییات خبر

چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۳۹۷ / ۲۰:۲۸
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۲۱۴
گزارشگر : ۱۳
سرویس عمومی
در نشست خبری نمایشگاه هفته دولت عنوان شد:

اجرای 160 پروژه با اعتبار 2هزار میلیارد تومان در حوزه آبفا شهری خوزستان

مدیر عامل آبفا شهری استان خوزستان در نشست خبری اقدامات دولت در حوزه آب و فاضلاب خوزستان در حاشیه نمایشگاه هفته دولت گفت: 160 پروژه با اعتبار 2هزار میلیارد تومان در حوزه آب و فاضلاب استان خوزستان درحال انجام است که اختصاص این چنین اعتباری در نوع خود بی نظیر است.

اجرای 160 پروژه با اعتبار 2هزار میلیارد تومان در حوزه آبفا شهری خوزستان
(چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۷) ۲۰:۲۸
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان خوزستان، صادق حقیقی پور افزود: شرکت آب و فاضلاب خوزستان با 10 هزار کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال و تحت پوشش قرار دادن 63 شهر سومین شرکت بزرگ آب و فاضلاب کشور است.
وی با بیان اینکه سه هزار و 500 کیلومتر شبکه فاضلاب در استان داریم یادآور شد: 21 تصفیه خانه بزرگ، 180 چاه، 700 هزار مخزن ذخیره و 100 ایستگاه پمپاژ نیز تحت نظارت این شرکت است.
حقیقی پور با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب خوزستان دارای 21 آزمایشگاه مدرن است خاطر نشان کرد: حدود 70 درصد منابع آبی در استان خوزستان سطحی است که همین امر سبب می شود تغییر شرایط اقلیمی بر کیفیت و کمیت آن تاثیرگذار باشد.
وی بروز بحران آبی در شهرهای خرمشهر و آبادان را نشات گرفته از همین موضوع دانست و گفت: در خرداد و تیرماه امسال به دلیل خشک شدن رودخانه ها، تنش آبی و بازگشت آب دریا به رودخانه ها شاهد بروز مشکل در تامین آب شرب ساکنین این 2 شهر شدیم که شکستگی در خط لوله غدیر هم بر این مشکلات اضافه شد.
مدیرعامل شرکت آبفا شهری خوزستان ادامه داد: شوری آب در ان مقطع زمانی به بیش از 13 هزار میکروموس بر مترمکعب رسید در حالیکه میزان شوری در حالت عادی در خرمشهر زیر 2 هزار و در آبادان کمتر از 3 هزار میکروموس بود.
وی تصریح کرد: جمعیت ساکنان درگیر با مشکل آبی حدود 500 هزار نفر بود که قرار شد روزانه برای هر نفر 15 لیتر آب شرب با کیفیت تامین و در نقاط شهری و روستایی توزیع شود.
حقیقی پور گفت: در نقاط شمالی استان مشکل کیفیت آب نداریم اما به لحاظ کمی خلل هایی وجود دارد و برعکس در شهرهای جنوبی کیفیت آب مشکل دارد.
وی توضیح داد: آب شرب در خوزستان به لحاظ بهداشتی هیچ مشکلی ندارد اما در برخی نقاط به لحاظ چشایی مطلوب نیست که همین امر سبب استفاده بیشتر مردم از آب شیرین کن های خانگی می شود.
این مسئول فاضلاب را یکی از مشکلات اصلی استان دانست و گفت: بیش از 310 میلیون مترمکعب فاضلاب خام وارد کارون می شود. در مجموع نیز 450 میلیون متر مکعب از فاضلاب های استان وارد منابع آبی می شود.
وی با اشاره به اینکه 80 درصد آب شرب وارد سیستم فاضلاب می شود یادآور شد: قرارداد ساخت پنج تصفیه خانه در ایذه، اندیمشک، بهبهان، شوش و بستان بسته شده است.
وی ادامه داد: در شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، بندرامام و ماهشهر درحال ساخت تصفیه خانه هستیم که با راه اندازی انها از ورود 180 میلیون متر مکعب فاضلاب به منابع آبی جلوگیری می شود.
حقیقی پور با بیان اینکه سرانه دسترسی مردم خوزستان به شبکه مدرن دفع فاضلاب 37 درصد است اظهار داشت: این سرانه به طور میانگین در کشور 50 درصد است برای جبران این عقب ماندگی به ازای هر درصد رشد باید 50 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یابد. با تامین یک میلیارد دلار سرانه بهره وری مردم خوزستان از سیستم فاضلاب به 54 درصد می رسد.
وی درخصوص لزوم تجهیز شهرستان مسجد سلیمان به سیستم مدرن فاضلاب گفت: تا سال گذشته حتی یک متر شبکه مدرن فاضلاب در این شهرستان وجود نداشت اما با پیگیری های استاندار خوزستان پس از یازده سال به عنوان نخستین شهر ردیف اجرایی گرفت.
حقیقی پور با اشاره به فاینانس 150 میلیون یورویی برای تجهیز مسجدسلیمان به شبکه مدرن فاضلاب ادامه داد: درحال حاضر حدود 60 میلیارد تومان پروژه مرتبط با آب و فاضلاب در این شهرستان فعال است. 500 کیلومتر اصلاح شبکه اب و 700 کیلومتر اجرای فاضلاب در دست اقدام داریم.
وی گفت: طبق برنامه جامع شهری قرار بود برخی نقاط شهر به لحاظ ساختاری و جمعیتی تغییر کند اما شاهد هستیم که همچنان عده ای در ارتفاعات درحال ساخت و ساز هستند که این روند کار ما را دچار مشکل می کند.
این مسئول در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: از سال 72 تا 95 در مجموع 2هزار و 500 میلیارد تومان به صنعت آب و فاضلاب خوزستان اختصاص یافته بود اما طبق مصوبه هیات وزیران در فروردین 96 قرار است در ظرف سه سال در مجموع 10 هزار میلیارد تومان به این صنعت در خوزستان اختصاص یابد.
روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان خوزستان
تعداد بازدید : ۷۸۱
(چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۷) ۲۰:۲۸
http://news.abfakhz.ir/u/2fx
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید