جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جزییات خبر

یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۳:۴۶
سرویس : آب
کد خبر : ۳۲۱۶
گزارشگر : ۴
سرویس آب

انتشار پاسخ آبفا خوزستان در خصوص« آلایندگی در آب مصرفی جنوب کشور فراتر از استاندارد» توسط خبرگزاری خانه ملت

به دنبال انتشار خبری در خصوص «آلایندگی درآب مصرفی جنوب کشور فراتر از استاندارد/ شبکه انتقال آب شرب خوزستان فرسوده است» روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان توضیحاتی را در خصوص این خبر ارسال کرد

انتشار پاسخ آبفا خوزستان در خصوص« آلایندگی در آب مصرفی جنوب کشور فراتر از استاندارد» توسط خبرگزاری خانه ملت
(یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۷) ۱۳:۴۶

کیفیت آب آشامیدنی شهرهای استان خوزستان منطبق با استانداردهای بهداشتی است

شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان با اشاره به وضعیت کیفی آب آشامیدنی، گفت: کیفیت آب آشامیدنی شهرهای استان خوزستان منطبق با استانداردهای بهداشتی است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به خبر منتشر شده در این خبرگزاری، با عنوان "آلایندگی درآب مصرفی جنوب کشور فراتر از استاندارد/ شبکه انتقال آب شرب خوزستان فرسوده است" توضیحاتی را در قالب جوابیه ارائه کرده است، که به شرح ذیل است:

آب آشامیدنی شهرهای استان خوزستان بر اساس استانداردهای بهداشتی و ملی تحت نظارت و پایش های ساعتی، روزانه و ماهانه، کلرسنجی، باکتریولوژی و فیزیکوشیمیایی کنترل کیفیت قرار دارد و کلیه آزمون ها توسط آزمایشگاههای معتمد محیط زیست و مرکز بهداشت استان انجام می شود. کارشناسان شرکت آبفا خوزستان علاوه بر نظارت کارشناسان مرکز بهداشت استان، بصورت روزانه و بعضا هفتگی اقدامات لازم را جهت پایش و کنترل بهداشتی آب انجام داده و در صورت بروز هرگونه آلودگی با مشکل فورا تمهیدات لازم را اتخاذ می کنند. شرکت آبفا خوزستان در راستای انجام خدمات آبرسانی در شبکه توزیع آب شهری استان (بجز شهرستان اهواز و روستاهای استان) دارای بیش از ۵ هزار کیلومتر شبکه توزیع می باشد که حدود ۴ هزار کیلومتر آن فرسوده بوده و نیازمند تامین اعتبار برای اصلاح شبکه توزیع آب است.

با پیگیری های استاندار محترم و توجه ویژه دولت تدبیر و امید و بر اساس مصوبه فروردین ماه ۹۶ هیات محترم دولت و پیش بینی اعتبارات مورد نیاز جهت احداث توسعه و اصلاح و بازسازی تاسیسات آب با تعریف و اولویت‌بندی پروژه های مورد نیاز در چارچوب اعتبارات تخصیص داده شده ماجرای ده ها طرح اصلاح شبکه آب شهرهای مختلف استان در دستور کار شرکت آبفا استان قرار دارد که با اجرای آن بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر از خطوط توزیع آب اصلاح خواهد شد.

همچنین به منظور حفاظت از منابع آبی، رعایت شاخصهای زیست محیطی و دفع بهداشتی فاضلاب. عملیات اجرایی چندین طرح خطوط جمع آوری و انتقال فاضلاب در دست اقدام است و علاوه بر این دو طرح بزرگ زیست محیحلی در قالب پروژه‌های فاینانس برای احداث تصفیه خانه های جدید فاضلاب در شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، بندر امام و بندر ماهشهر در حال اجرا بوده و قرارداد عملیات اجرایی پنج تصفیه خانه دیگر نیز در شهرهای شوش، اندیمشک، بهبهان، بستان و ایذه از محل فاینانس نیز اخیرا مبادله شده است.

با اجرای این ۱۰ تصفیه خانه ضریب نفوذ فاضلاب خانگی و شاخص های بهداشتی و حفاظت از منابع آبی و محیط زیست به میزان قابل توجهی در استان افزایش خواهد یافت./

پایان پیام

************

اصل خبر خبرگزاری خانه ملت ::point_down:

 پاپی زاده:

 

 

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۹۷۱
(یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۷) ۱۳:۴۶
http://news.abfakhz.ir/u/2je
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید