شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

جزییات خبر

یکشنبه / ۱ مهر ۱۳۹۷ / ۱۰:۳۵
سرویس : آب
کد خبر : ۳۲۱۹
گزارشگر : ۴
سرویس آب
در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی صورت گرفت:

انجام عملیات کم نظیر تعمیر شکستگی خط اصلی انتقال آب حیات در استان خوزستان

انجام عملیات شبانه روزی تعمیر شکستگی خط اصلی انتقال تاسیسات آب حیات در استان خوزستان در ایام سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی، تحسین و رضایتمندی نماینده مردم اهواز ، کارون ، باوی در مجلس شورای اسلامی، مدیران عامل آبفا اهواز و خوزستان و فرماندار شهرستان کارون و شهروندان منطقه را به همراه داشت.

انجام عملیات کم نظیر تعمیر شکستگی خط  اصلی انتقال آب حیات در استان خوزستان
(یکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷) ۱۰:۳۵

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان خوزستان، کارکنان تلاشگر تاسیسات آب حیات با تلاش و ایثار و با تکیه بر توانمندیهای خود شکستگی گسترده خط اصلی انتقال آب مسیر شوشتر تا آبادان در مقطع کلان شهر اهواز را که بر اثر اصابت بیل مکانیکی حین لایروبی کانال آب کشاورزی بوجود آمده بود را مهار و امکان آبرسانی مجدد به شهرهای کارون ، مسکن مهر اهواز و روستاهای مسیر اهواز تا آبادان را فراهم ساختند.

محمد مهدی زاده سرپرست تاسیسات آب حیات در خصوص شرایط سخت کاری در محل شکستگی اظهار داشت : خط 600 میلیمتر جی آر پی در حاشیه جاده کمربندی شرکت صنایع فولاد خوزستان و در بستر کانال 8 متری تامین آب کشاورزی توسط بیل مکانیکی که در حال لایروبی کانال پر از آب بوده دچار شکستگی شده و موجب پرت شدید آب و کاهش چشمگیر میزان آب ورودی به مخزن تاسیسات شماره یک آب حیات می گردد.

مهدی زاده افزود : بلافاصله اکیپ تعمیرات و بهره برداری به سرپرستی مهندس احیایی مسئول بهره برداری آب حیات با تعیین دقیق محل شکستگی و با توجه به حساسیت موضوع در همان ساعات اولیه عملیات تعمیر شکستگی را پس از اخذ مجوزات لازم و قطع عملیات آبرسانی از بالادست، آغاز نمودند.

وی ادامه داد : عملیات مذکور با حفاری ، سدبندی آب کانال و جلوگیری از نفوذ آب به زمینهای کشاورزی اطراف با ایجاد ترانشه و تخلیه آب کانال با توجه به گرما و رطوبت شدید هوا 24 ساعت بطول انجامید و پس از امکان دسترسی به خط 600 میلیمتر عملیات اصلی تعمیر و اصلاح شکستگی در عمق 4 متری با نصب دو عدد کمربند استیل با موفقیت انجام شد و آبرسانی به شهروندان به شرایط عادی بازگشت.

سرپرست تاسیسات آب حیات در خصوص اهمیت این خط انتقال و انجام عملیات تعمیر شکستگی تصریح نمود : خط آبرسانی آب حیات در مسیر خود از شوشتر تا آبادان و خرمشهر 40 درصد از نیاز آب شهرستان کارون ، روستاهای مسیر و تقویت فشار شبکه این شهر را تامین می نماید.

لازم به ذکر است با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع در حین انجام این عملیات دکتر ساری نماینده مردم اهواز، کارون و باوی در مجلس شورای اسلامی ، کریمی مدیرعامل شرکت آبفا شهری اهواز، حقیقی پور مدیرعامل آبفا شهری خوزستان، خانم خنفری فرماندار شهرستان کارون و دیگر مسئولین محلی در محل حضور و از نزدیک در روند اجرای این عملیات قرار گرفتند.  

تعداد بازدید : ۱,۵۴۰
(یکشنبه ۱ مهر ۱۳۹۷) ۱۰:۳۵
http://news.abfakhz.ir/u/2c7
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید