دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جزییات خبر

دوشنبه / ۱۶ اَمرداد ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۲
سرویس : عمومی
کد خبر : ۵۲۶۶
گزارشگر : ۴
سرویس عمومی

در راستای حمایت از بنیان خانواده برگزار شد؛ کارگاه آموزشی ارتباط موثر با والدین

شیوه های ارتباط موثر با کودکان در قالب کارگاهی با حضور بانوان گرامی آبفا خوزستان در سالن جلسات این شرکت برگزار شد.

در راستای حمایت از بنیان خانواده برگزار شد؛ کارگاه آموزشی ارتباط موثر با والدین
(دوشنبه ۱۶ اَمرداد ۱۴۰۲) ۱۲:۴۲

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، در این کارگاه که  با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقا آگاهی خانواده ها در جهت برقراری ارتباط مثبت و موثر بین والدین و فرزندان برگزار شد، سرکار خانم دکتر طایی مشاور مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی شاهد طلوع در اهواز با بیان اینکه امروزه نحوه ارتباط والدین با فرزندان نیازمند دانش افزایی و مهارت ارتباطی است، گفت: یکی از مهم ترین ارتباط ها، ارتباط با کودکان است که نیاز به مهارت، صبر و بردباری بیشتر دارد و اولین مرحله برای برقراری ارتباط، نیازمند شناخت آنها است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات همیشگی والدین این است که نحوه ی برخورد درست با نوجوان خود را نمی دانند به اهمیت این موضوع پرداخت و اظهار داشت : اهمیت این مسئله زمانی روشن می شود که بدانیم برقراری ارتباط مناسب والدین با نوجوان، آنها ­را برای پذیرش نقش­ ها و مسئولیت­ ها در آینده آماده می کند.


دکتر طایی گفت: استفاده از روش های برقراری ارتباطی موثر برای ایجاد احساس خوب در کودکان از نکات مهمی است که باید آنها را دانست و در راستای عمل به آنها اقدام کرد و به جای نادیده گرفتن احساسات و عواطف، سعی کرد آنها را به درستی شناخته و در موقعیت های مختلف مهار کرد.


دکتر طایی ادامه داد: هنگامی که بتوانید ارتباط موثر برقرار کنید، کودکان به شما احترام می گذارند چرا که ارتباط موثر زندگی را ثمربخش می‌ کند، اما به شرطی که مهارت‌ های این ارتباط را بیاموزیم و با شیوه ‌های ارتباطی در مواجهه با کودکان آشنا شویم و سعی کنیم خطاهای ارتباطی خود را با آنها اصلاح نماییم.

مراحل گذر از کودکی به نوجوانی و  تعریف دوره نوجوانی از جمله  مواردی بود  که در این کارگاه آموزشی با همین محوریت برگزار وآموزش داده شد.

گفتنی است: مقرر شد موضوعات دیگر از جمله آسیب های دوران نوجوانی، تعارضات والد _ نوجوان، گروه همسالان، گرایش به دخانیات، گرایش به اعتیاد، مهارت برقراری ارتباط، نزدیک شدن دنیای والدین با فرزندان، آشنایی با سبکهای ارتباطی و موانع ارتباط موثر، آموزش مهارت نه گفتن و ارتباط موثر با نوجوان در جلسات آینده بیان شود.

 لازم بذکر است: مدرس این کارگاه از اساتید برجسته حوزه سلامت و روان سرکار خانم دکتر طایی مشاور مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی شاهد طلوع در اهواز است.

تنظیم: راشین نجارپور

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۶۷۷
(دوشنبه ۱۶ اَمرداد ۱۴۰۲) ۱۲:۴۲
http://news.abfakhz.ir/u/4jh
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید