دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جزییات خبر

دوشنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۵
سرویس : آب
کد خبر : ۵۳۰۸
گزارشگر : ۴
سرویس آب

همزمان با هفته دولت: بهره مندی بالغ بر۳۴۳ هزار نفر از آب شرب با افتتاح 60 پروژه آبرسانی شهری و روستایی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: طی آئینی با حضور استاندار با اعتباری بالغ بر 560 میلیارد تومان، 28 پروژه آبرسانی در 14 شهرستان و 32 پروژه در 162 روستا همزمان با هفته دولت به افتتاح و وارد مدار بهره برداری می شوند.

همزمان با هفته دولت: بهره مندی بالغ بر۳۴۳ هزار نفر از آب شرب با افتتاح 60 پروژه آبرسانی شهری و روستایی
(دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲) ۰۸:۰۵

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، دکتر کرمی نژاد  در آئین افتتاح این طرح ها که در روستای فریسیه از توابع شهرستان حمیدیه با حضور استاندار خوزستان، فرمانده سپاه استان و فرمانده نیروی انتظامی برگزار شد، ارزش ریالی 162 پروژه آبرسانی روستایی را بیش از 3200 میلیارد ریال اعلام و عنوان کرد: در بخش روستایی با افتتاح و بهره برداری تعداد 32 پروژه در بخش آبرسانی روستایی جمعیتی بالغ بر 70 هزار نفر از نعمت آب شرب بهداشتی بهره مند می شوند.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده ای از اعتبارات هزینه شده برای اجرای پروژه ها از محل اعتبارات ملی و استانی تامین شده است، پروژه های روستایی قابل افتتاح را شامل 242  کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، تجهیز 18 حلقه چاه، بازسازی و احداث 5 باب مخزن آب شرب به حجم 1000 مترمکعب، بازسازی و احداث 7 باب ایستگاه پمپاژ به ظرفیت 119 لیتر در ثانیه در سطح 16 شهرستان استان عنوان کرد.

کرمی نژاد تاکید کرد: افتتاح این پروژه ها منجر به آبرسانی و ارتقاء سطح پایداری کمی و کیفی بیش از 162 روستای استان با تعداد 17 هزار خانوار و جمعیتی بالغ بر 70 هزار نفر و افزایش ظرفیت تامین آب روستایی به میزان بیش از 53 هزار متر مکعب در شبانه روز خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب خوزستان در ادامه به افتتاح 28 پروژه آبرسانی اشاره و پروژه ها را شامل خرید و اجرای 108 کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، حفاری و تجهیز 13 حلقه چاه، بازسازی و احداث 8 باب مخزن آب شرب به حجم 8000 مترمکعب، خرید، نصب و راه اندازی یک باب سامانه حذف کدورت در سطح 14 شهرستان استان دانست.

کرمی نژاد ادامه داد: افتتاح این پروژه ها منجر به ارتقاء سطح پایداری کمی و کیفی تعداد 20 شهر استان با جمعیتی بالغ بر 273.000 نفر و افزایش ظرفیت تامین آب شرب به میزان بیش از 107 هزار متر مکعب در شبانه روز خواهد شد.

وی در ادامه جمعیت تحت پوشش پروژه های شهری و روستایی افتتاح شده 60 پروژه آبرسانی را بالغ بر 343 هزار نفر برشمرد و گفت: اقدامات جهادی و شبانه روزی آب و فاضلاب خوزستان به منظور خدمت رسانی به مردم در تمام نقاط استان همچنان ادامه خواهد داشت تا همه مردم از آب شرب با کیفیت و سالم بهره مند شوند.

استاندار خوزستان نیز در آیین افتتاح طرح های آبرسانی خوزستان به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: ما توانایی های زیادی داریم و امیدواریم با این توانایی بتوانیم نقص ها را برطرف کنیم.

علی اکبر حسینی محراب افزود: امیدواریم در مناطقی که دچار مشکلات آبی هستند با استفاده از ظرفیت بخش های مختلف مشکلات آبرسانی برطرف شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در خوزستان در بحث آبرسانی به یاری دولت آمده است، گفت: مجموعه آبفا خوزستان با کمک پیمانکاران و با همراهی این قرارگاه در حال آبرسانی به مناطق مختلف شهری و روستایی استان هستند.

حسینی محراب با بیان اینکه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در خوزستان در بحث آبرسانی به یاری دولت آمده است، گفت: مجموعه آبفا خوزستان با کمک پیمانکاران و با همراهی این قرارگاه در حال آبرسانی به مناطق مختلف شهری و روستایی استان هستند.

سردار حسن شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر عج خوزستان نیز در این آیین به امکانات و خدماتی که توسط قرارگاه پیشرفت آبادانی و قرارگاه آبرسانی  بسیج سازندگی ارائه شد اشاره کرد و گفت:  ما بعد از سیل ۹۸ متوجه شدیم این منطقه پر آب هست ولی متأسفانه روستاهای مسیر گمبوعه تا نزدیک شمالی هویزه و در مسیر سوسنگرد تا تپه‌های الله اکبر کم آب و بی آب بودند که با بضاعتی که داریم و از گروه‌های جهادی و خیرین کمک گرفتیم.

سردار شاهوار پور افزود: پروژه آبرسانی ما در اولین قدم در  روستای جفیر با حضور رئیس جمهور افتتاح گردید و آب و فاضلاب  پای کار آمدو خطوط اصلی و تصفیه آب  که از ۱۶ روستا عبور کرد که بقیه روستاها در استان داریم که باید این امر برای آن ها هم حاصل شود تا رضایت  خداوند متعال و مردم را کسب کنیم. 

تنظیم: راشین نجارپور

 

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۶۰۰
(دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲) ۰۸:۰۵
http://news.abfakhz.ir/u/4lw
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید