دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جزییات خبر

چهارشنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۹:۲۸
سرویس : آب
کد خبر : ۵۳۲۷
گزارشگر : ۴
سرویس آب

پایش کیفیت شبکه آب شرب اهواز در 22 نقطه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان از تشکیل تیم کارشناسی برای سنجش و پایش کیفیت آب شرب اهواز خبر داد.

پایش کیفیت  شبکه آب شرب اهواز در 22 نقطه
(چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲) ۱۹:۲۸

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، محمدرضا کرمی نژاد در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: کل آب شرب اهواز قرار است پایش شود. آب شرب اهواز از سه رودخانه دز، کرخه و کارون تامین می شود. هر کدام از این ها مختصات خاص خودش را دارد و در واقع کیفیت آب شرب اهواز از ترکیب آب این سه رودخانه تشکیل می شود.

او تشریح کرد: حدود 68 درصد آب اهواز از تصفیه خانه غدیر یعنی رودخانه دز تامین می شود. مابقی آن هم در حدود شصت هزار متر در شبانه روز از تصفیه خانه آب حیات که آب چاه های شوشتر  است، تامین می شود.

کرمی نژاد با تاکید بر اینکه کیفیت آب چاه های شوشتر مطلوب است، ادامه داد: همچنین حدود 2.2 متر بر ثانیه نیز از آب کارون تامین می شود. البته گاهی که در تصفیه خانه غدیر با کمبود مواجه
می شویم، این کمبود را از رودخانه کرخه تامین می کنیم
.

او با اشاره به تشکیل تیم کارشناسی برای سنجش و پایش کیفیت آب شرب اهواز، تصریح کرد: دبیری این تیم بر عهده سازمان آبفا خوزستان است اما این گروه از کارشناسان سازمان بهداشت و محیط زیست تشکیل شده و ابلاغ آن به تازگی انجام شده و قرار است به زودی مستقر شوند و پایش را آغاز کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان تاکید کرد: این پایش از آب تصفیه خانه ها، رودخانه ها و شبکه آب که همان آب مصرفی شهروندان است، انجام می شود.

کرمی نژاد گفت: از سال گذشته تاکنون نیروهای سازمان آب و فاضلاب در جستجوهای خود به صورت میدانی و چه در خلال عملیات شبکه فاضلاب، حدود 22 نقطه شکستگی لوله را در شبکه آب پیدا کرده و آنها را بر طرف کردند.  این شکستگی ها در زمانی که فشار آب منفی بود، آب را مکش می کرد. این جستجو همچنان ادامه دارد و چنانچه شکستگی های دیگری نیز پیدا کنیم، آنها را  بر طرف خواهیم کرد.

او با تاکید بر اینکه پایش کیفیت آب شرب اهواز پیش از این نیز توسط سازمان آبفا انجام شده است، تصریح کرد: در حال حاضر که در حال تعمیر و بهسازی شبکه فاضلاب هستیم، این کار به پایداری شبکه آب نیز بسیار کمک می کند.  یعنی در خلال حفاری های شبکه فاضلاب، بعضی از نقاطی را پیدا کردیم مانند میدان جمهوری یا در خیابان انقلاب تقاطع شیخ بها، به لوله هایی برخورد کردیم که سال ها است شکسته و آب به فاضلاب می رفت. با تعمیر این شکستگی، ضمن افزایش کیفیت آب شرب، فشار آب منطقه نیز بیشتر شد.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۷۴۷
(چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲) ۱۹:۲۸
http://news.abfakhz.ir/u/4nq
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید