دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جزییات خبر

چهارشنبه / ۵ مهر ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۴
سرویس : آب
کد خبر : ۵۳۴۸
گزارشگر : ۴
سرویس آب

استفاده کنندگان غیرمجاز از آب منتظر جریمه های سنگین مالی باشند

معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آبفا خوزستان گفت: استفاده کنندگان غیرمجاز از آب در سطح شهرها و روستاهای استان خوزستان در صورت عدم مراجعه برای رسمی نمودن انشعاب آب و خرید اشتراک ، مشمول پرداخت هزینه های سنگین می شوند.

استفاده کنندگان غیرمجاز از آب منتظر جریمه های سنگین مالی باشند
(چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲) ۱۲:۵۴

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، محسن درفشان گفت: در 6 ماهه ابتدای سالجاری  بیش از 6 هزار فقره انشعاب غیرمجاز آب آشامیدنی در شهرها و روستاهای استان شناسایی ، تعیین تکلیف و با نصب کنتور تبدیل به انشعاب مجاز شد .

وی انشعاب‌های غیرمجاز را معضلی برای تامین پایدار آب دانست  و افزود: این انشعابات علاوه بر دامن‌زدن بر تشدید کم‌آبی‌ها، موجب آلودگی شبکه توزیع آب، کاهش طول عمر شبکه توزیع آب به علت سوراخ‌گیری غیراصولی،  تضییع حقوق مشترکان قانونمند، افزایش هدررفت آب و تخریب دستگاه‌های اندازه‌ گیری آب و مشکلات تأمین آب را دامن می‌زند.

درفشان تاکید کرد: به منظور مدیریت شبکه توزیع آب استان، پیمایش لحظه ای مشترکان با جدیت در حال انجام است و گروه های سیار شرکت آب و فاضلاب خوزستان در تمامی شهرها و روستاهای تحت پوشش با پیمایش لحظه ای شبکه توزیع، با متخلفان و هرگونه انشعاب غیرمجاز آب بشدت برخورد می کنند.

معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آبفا خوزستان افزود: خسارات مستقیم و غیر مستقیم ناشی از اینگونه انشعابات باعث شده که طی سال های اخیر شرکت آب و فاضلاب استان نگاه ویژه ای به این موضوع داشته و برخورد با عاملین برقراری اینگونه انشعابات را با انسجام بیشتری مورد پیشگیری قرار دهد.

درفشان به افرادی که بصورت غیرمجاز از شبکه توزیع آب برداشت می کنند، موکدا توصیه کرد: اینگونه افراد فقط تا پایان مهرماه سالجاری، فرصت دارند نسبت به قانونی نمودن انشعاب و دریافت اشتراک به ادارات آب در شهرهای استان مراجعه  نمایند در غیر اینصورت از ابتدای آبان ماه جاری بدون هیچ بخشودگی مشمول جرایم سنگین مالی خواهند شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مرکز ارتباطات مردمی آبفا  (سامانه 122) به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش های مردمی در رابطه با انشعاب های غیرمجاز می باشد تا در این زمینه اقدام لازم صورت گیرد.

گفتنی است: شرکت آب و فاضلاب در حوزه شهر و روستا به جز شهر اهواز 1 میلیون و 80 هزار مشترک را تحت پوشش خدمات خود دارد.

تنظیم: راشین نجارپور

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۱,۰۴۳
(چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲) ۱۲:۵۴
http://news.abfakhz.ir/u/4p0
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید