جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جزییات خبر

شنبه / ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۲:۱۳
سرویس : فاضلاب
کد خبر : ۳۱۳۲
گزارشگر : ۴
سرویس فاضلاب
مدیرعامل آبفا خوزستان:

5 تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب در خوزستان به بهره‌برداری می‌رسند

مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: ما در استان 5 تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب به ظرفیت 300 هزار مترمکعب در 5 شهرداریم و 5 تصفیه‌خانه دیگر نیز در 5 شهر در دست اجرا داریم که در آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

5 تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب در خوزستان به بهره‌برداری می‌رسند
(شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۲:۱۳

 

به گزارش روابط عمومی آبفا خوزستان، صادق حقیقی پور در آئین کلنگ زنی پروژه‌های آب و فاضلاب دزفول اظهار کرد: خوزستان در بحث اصلاح شبکه آب وضعیت مطلوبی ندارد و دزفول نیز از این قضیه مستثنی نیست به‌گونه‌ای که این شهر از ۷۲۶ کیلومتر شبکه توزیع آب برخوردار است که از این میزان ۳۲۰ کیلومتر آن فرسوده است.

 وی افزود: با مصوبه هیئت ‌دولت و اختصاص 30 درصدی از بودجه 3 درصد سهم نفت تخصیص‌یافته به خوزستان که پس از چند سال، 60 درصد تعمیر حوزه آب و فاضلاب در دزفول و شهرهای اطراف داشته‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان تصریح کرد: با اجرای پروژه‌های جدید و برنامه‌های در دستور کار انتظار می‌رود هدر رفت آب در دزفول از ۳۸ درصد به ۲۵ درصد که نرم کشوری است برسد.

حقیقی پور بابیان اینکه خوزستان در زمینه فاضلاب نیز وضع مطلوبی ندارد، افزود: به طور کلی ضریب بهره‌برداری از خدمات فاضلاب در خوزستان ۳۸ درصد است اما در دزفول ۴۵ درصد بوده در حالیکه از ۸۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب شهر دزفول تنها ۴۳۰ کیلومتر آن اجرا شده است.

وی با اشاره به اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای شبکه فاضلاب دزفول عنوان کرد: در راستای این اعتبار پنج طرح برای دزفول در نظر گرفته‌ایم که ظرف سه سال ضریب بهره‌وری این شهر از خدمات فاضلاب به ۷۵ درصد می‌رسد که بازهم از نرم خوزستان بالاتر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان افزود: درحالی‌که عدد افزایش بهره‌وری در استان را به 50 الی 60 درصد خواهیم رساند، اما چشم‌انداز ما برای دزفول باوجود رودخانه دز و گذر آن در میان شهر بسیار روشن‌تر است.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب خوزستان خاطرنشان کرد: ما در استان 5 تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب به ظرفیت 300 هزار مترمکعب در 5 شهرداریم و 5 تصفیه‌خانه دیگر نیز در 5 شهر در دست اجرا داریم که در آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۷۳۶
(شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۲:۱۳
http://news.abfakhz.ir/u/2iz
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید