جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جزییات خبر

شنبه / ۵ خرداد ۱۳۹۷ / ۱۰:۰۰
سرویس : فاضلاب
کد خبر : ۳۱۵۰
گزارشگر : ۴
سرویس فاضلاب
مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان:

آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های فاضلاب ‌شوشتر با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان

مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: عملیات اجرایی پروژه‌های فاضلاب شهرستان شوشتر با اعتبار 35 میلیارد تومان در دستور کار است.

آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های فاضلاب ‌شوشتر با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان
(شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷) ۱۰:۰۰

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، صادق حقیقی پور در خصوص  تکمیل پروژه‌های فاضلاب شهرستان شوشتر اظهار کرد: در سال جاری عملیات اجرایی پروژه‌های فاضلاب شهرستان شوشتر با اعتبار 35 میلیارد تومان آغاز وعملیات اجرایی این طرح‌ها شروع شده است.

وی با اشاره به محل تامین اعتبار پروژه‌ها افزود: اعتبارات پروژه‌های فاضلاب شوشتر از محل اعتبارات خزانه اسلامی، اوراق مشارکت و صکوکی که بر اساس قانون برنامه بودجه سالیانه تامین شده است،  پرداخت می‌شود.

حقیقی پور با اشاره به پروژه‌های اجرایی در این شهرستان تصریح کرد: تامین اعتبار مالی سال جاری در 5 پروژه انجام می‌شود که یکی از این پروژه‌ها اجرای شبکه جمع‌آوری و انشعابات فاضلاب منطقه بلیتی و شهرک ساحلی به اعتبار 7 میلیارد و 600 میلیون تومان در حدود 13 کیلومتر شبکه است.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب خوزستان وی با اشار به دیگر پروژه آبفا خوزستان تصریح کرد: اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهرک اندیشه، علم الهدا و گلالک با اعتبار 8 میلیارد و600 میلیون تومان به طول 18 کیلومتر شبکه از دیگر پروژه‌ها است.

حقیقی پور تصریح کرد: همچنین عملیات اجرایی خطوط اصلی و انتقالی فاضلاب به همراه احداث پل‌های خرپایی بر روی رودخانه گرگر با اعتبار 5 میلیارد و 600 میلیون تومان به طول بیش از 5 کیلومتر و با قطر لوله 600 میلی متر اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اجرای تلمبه‌خانه شماره 8 شوشتر گفت: اجرای تلمبه‌خانه شماره 8 در میدان شاهد شوشتر، با اعتبار 2 میلیارد و 500 میلیون تومان یکی از بزرگترین تلمبه‌خانه‌ها در سطح صنعت آب و فاضلاب خوزستان است.
مدیرعامل آبفا خوزستان افزود: با اجرای این تلمبه‌خانه 27 هزار متر مکعبی،
  بیش از 85 درصد فاضلاب شهر شوشتر شامل مناطق بخش مرکزی، فرهنگ شهر، کوی نیرو، کوی دانشگاه و شهرک ساحلی به تصفیه خانه بزرگ شوشتر منتقل می‌شود.
رئیس هیئت مدیره آبفا خوزستان خاطر نشان کرد: عملیات تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب مدول اول شامل اجرای محوطه سازی، سیستم روشنایی، آزمایشگاه، تکمیل تجهیزات الکترومیکانیکال واتوماسیون تصفیه‌خانه 24 هزار متر مکعبی است  که با اعتبار 11 میلیارد
  تومان اجرایی  می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روش تصفیه فاضلاب در این تصفیه خانه کاملا به روز و از روش‌های لجن فعال و هوادهی گسترده انجام می‌شود، گفت: با اجرای 31 کیلومتر شبکه فاضلاب وانشعابات در شوشتر امکان واگذاری 8 هزار و 500 فقره انشعاب جدید فراهم می‌شود و بیش از 25 کیلومتر شبکه قدیمی که در سال‌های گذشته اجرا شده بود، وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

حقیقی پور در ادامه به تکمیل شبکه فاضلاب شهرستان شوشتر اشاره وخاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه فاضلاب در شهرستان شوشتر امکان انتقال بیش از 90 درصد فاضلاب این شهر به تصفیه‌خانه مهیا می‌شود و با اجرای مدول دوم تصفیه خانه و اجرای شبکه فاضلاب در بافت قدیم و مناطق پراکنده، همه شهر شوشتر در یک مدت زمان 4 ساله تحت پوشش شبکه جمع‌آوری فاضلاب قرار می‌گیرد.

مدیرعامل آبفا خوزستان  اذعان داشت: 45هزار نفر از خدمات دفع بهداشتی فاضلاب با شبکه های جدید آبفا خوزستان بهره‌مند می‌شوند و با برنامه‌ریزی انجام شده این پروژه‌ها در سال 98 آماده بهره‌برداری خواهند بود.



روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۱,۲۰۳
(شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۷) ۱۰:۰۰
http://news.abfakhz.ir/u/2k7
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید