جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جزییات خبر

شنبه / ۱۶ تیر ۱۳۹۷ / ۱۱:۲۲
سرویس : فاضلاب
کد خبر : ۳۱۷۷
گزارشگر : ۴
سرویس فاضلاب

بازدید میدانی مدیرعامل آبفا کشور از تصفیه خانه فاضلاب در حال احداث شهر شادگان

جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی، مدیران عامل آبفا شهری و روستایی خوزستان و دیگر مسوولین این شهرستان روند اجرای تصفیه خانه فاضلاب شهر شادگان و خط انتقال آبرسانی غدیر بازدید کردند.

بازدید میدانی مدیرعامل آبفا کشور از تصفیه خانه فاضلاب در حال احداث شهر شادگان
(شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۷) ۱۱:۲۲

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان خوزستان در این بازدید میدانی جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آبفا کشور با اشاره به اهمیت تکمیل و بهره برداری از خطوط شبکه و تصفیه خانه فاضلاب وعده داد : تخصیص  اعتبارات عملیاتی بخش فاضلاب شهر شادگان قطعا در اولویت اول قرار خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه بازسازی تصفیه خانه آب در حال انجام است و تا انتهای سال جاری وارد مدار خواهد شد، گفت : با تکمیل خط انتقال جدید 1300 میلیمتری آب شادگان بطور کامل از خط غدیر تامین می شود.

حجت الاسلام ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به مهاجرت بیش از 20 هزار نفر طی سالیان اخیر بر رفع دغدغه آب شرب مردم شادگان تاکید کرد و افزود : خوشبختانه با تلاش اداره آبفا و حمایتهای آبفا شهری خوزستان اقدامات بسیار خوبی انجام شده و کسی منکر این مسئله نیست اما تقاضای تسریع در اجرای دیگر پروژه‌های در دست اقدام را داریم.

وی پس زدگی شبکه فاضلاب را یکی از مشکلات جدی مردم شادگان عنوان کرد که با اقدامات صورت گرفته توسط اداره آبفا در سال گذشته بطور کامل کنترل شد.

صادق حقیقی پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری خوزستان نیز در این مراسم با بیان اینکه از حدود 200 کیلومتر شبکه توزیع آب در شهر شادگان قریب به 80 تا 90 کیلومتر آن فرسوده بوده و نیاز به بازسازی دارد گفت : 10 میلیارد تومان قرارداد برای اصلاح شبکه فرسوده شهر شادگان تعریف شده است که  در حال حاضر اصلاح 20 کیلومتر آن در حال بازسازی است و تا 3 سال آینده کل شبکه فرسوده این شهر اصلاح خواهد شد.

رییس هیات مدیره آبفا خوزستان اظهار داشت : در شهر شادگان بدلیل اصلاح شبکه انجام شده توزیع آب پایدار است و  نسبت به سایر شهرهای استان در توزیع آب شرب مشکل حادی وجود ندارد.

حقیقی پوردر ادامه مشکل اصلی آب شرب مردم شادگان را بحث کیفی و افزایش EC آب عنوان کرد و افزود : با افتتاح خط دوم آبرسانی غدیر  و افزایش ظرفیت تامین آب مورد نیاز از این خط EC اب به نحو محسوسی کاهش خواهد یافت.

وی با بیان نقش اساسی ایستگاه های پمپاژ در شهر های جنوبی در جلوگیری از پس زدگی فاضلاب و تاثیرات آن در کیفیت زندگی و سلامت مردم  بیان داشت : در دور جدید اقدامات آبفا خوزستان کمیته بازسازی 19 ایستگاه پمپاژ تشکیل شده که برای تسریع در انجام این عملیات لازم است 22 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز در کوتاه ترین زمان ممکن تخصیص داده شود.

مدیرعامل آبفا شهری خوزستان در خاتمه با اشاره به پیشرفت 80 درصدی شبکه فاضلاب شادگان، احداث 5 تلمبه خانه فاضلاب و پیشرفت 60 درصدی تصفیه خانه فاضلاب از محل فاینانس اذعان نمود : اولین شهری که در استان خوزستان که مشکل فاضلاب آن حل خواهد شد شهر شادگان است.

گفتنی است با تکمیل مدول اول تصفیه خانه فاضلاب شهر شادگان با ظرفیت تصفیه 19 هزار مترمکعب در شبانه روز در سال جاری حدود 80 هزار نفر تحت پوشش قرار خواهند گرفت و ورود فاضلاب خام به تالاب بین المللی شادگان جلوگیری می شود.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۱,۶۰۷
(شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۷) ۱۱:۲۲
http://news.abfakhz.ir/u/1v6
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید