جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جزییات خبر

دوشنبه / ۵ آذر ۱۳۹۷ / ۱۰:۳۷
سرویس : آب
کد خبر : ۳۲۳۴
گزارشگر : ۴
سرویس آب
مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان خبر داد:

افتتاح اولین آزمایشگاه امور کیفی آب در مسجدسلیمان

مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: اولین آزمایشگاه امور کیفی شهرستان مسجدسلیمان با اعتباری قریب به دو میلیارد تومان برای ارتقا خدمات مطلوب به شهرستان‌های مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل راه‌اندازی شد.

افتتاح اولین آزمایشگاه امور کیفی آب در مسجدسلیمان
(دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷) ۱۰:۳۷

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، صادق حقیقی‌پور با اشاره به ‌راه‌اندازی آزمایشگاه امور کیفی آب شهرستان مسجدسلیمان برای اولین بار اظهارکرد: اولین آزمایشگاه امور کیفی شهرستان مسجد سلیمان  با اعتباری قریب به 2 میلیارد تومان با هدف ارتقا خدمات مطلوب به شهرهای مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل راه اندازی شده است.

وی افزود: کیفیت آب برای ما امری ضروری است و با توجه به سلامت جامعه احداث این آزمایشگاه در اولویت کاری شرکت مهندسی آب و فاضلاب خوزستان قرار گرفته است.

رئیس هیئت مدیره آبفا خوزستان با اشاره به اهمیت سلامت و  آب در کوتاهترین زمان بیان کرد: در گذشته برای این که کیفیت آب بررسی شود نمونه‌های آب را از این شهرستان به استان منقل میشد که همین فرایند مدت زمانی را سپری می‌کرد ولی با احداث این آزمایشگاه در شهرستان مسجدسلیمان در بازه زمانی دو ساعته می‌توانیم از کیفیت و سلامت آب را مطمئن شویم.

وی با اشاره به تجهیزات این آزمایشگاه تصریح کرد: در این آزمایشگاه جدیدترین دستگاه‌های کدورت سنج، هدایت‌سنج، آب مقطرگیری، میکروسکوپ مدرن، کلونی کانتر، انکوباتور، آون، هود آزمایشگاهی و اتوکلاو و غیره موجود است و به روزترین روش‌های آزمایش‌های باکتریولوژیکی انجام می‌شود.

حقیقی پور با اشاره به مهمترین اولویت شرکت آبفا بیان کرد: خط قرمز آبفا خوزستان کیفیت آب است و یکی از مهمترین اولویت‌های ما تامین بهداشت آب آشامیدنی برای شهروندان است و در این آزمایشگاه آزمایش میکروبی به روش mpn، سنجش کدورت NTU آب، سنجش EC آب، آزمایش HPC، جهت سنجش میزان باکتری‌های هیدروتراپ مخزن با شبکه انجام می شود.

وی تصریح کرد: محور اصلی فعالیت‌های شرکت آبفا خوزستان، دستیابی به افزایش کیفیت مطلوب آب و ارائه خدمات بهتر به شهروندان است.

حقیقی‌پور عنوان کرد: کیفیت آب برای ما حیاتی است و راه‌اندازی چنین آزمایشگاه‌هایی در تمام استان خوزستان در دستور کار است.

مدیرعامل آبفا خوزستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 23 آزمایشگاه کنترل کیفی فیزیکی و شیمایی، میکروبیولوژی و بیولوژی در استان خوزستان فعال و تحت نظارت شرکت آبفا خوزستان بر بهداشت و کیفیت آب شبکه توزیع آب شهری این شرکت نظارت دارند.



روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۱,۲۸۴
(دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷) ۱۰:۳۷
http://news.abfakhz.ir/u/1w4
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید