پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

جزییات خبر

دوشنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۷ / ۱۰:۱۵
سرویس : آب
کد خبر : ۳۲۳۷
گزارشگر : ۴
سرویس آب

انتشار پاسخ آبفا خوزستان در خصوص« افزایش طغیان‌ بیماری‌های اسهالی ناشی از آلودگی آب و غذا در خوزستان» توسط خبرگزاری ایسنا

به دنبال انتشار خبری در خصوص« افزایش طغیان‌ بیماری‌های اسهالی ناشی از آلودگی آب و غذا در خوزستان» به نقل از سرپرست مرکز بهداشت خوزستان، روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان توضیحاتی را در خصوص این خبر ارسال کرد.

انتشار پاسخ آبفا خوزستان در خصوص« افزایش طغیان‌ بیماری‌های اسهالی ناشی از آلودگی آب و غذا در خوزستان» توسط خبرگزاری ایسنا
(دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷) ۱۰:۱۵

مدیریت روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب خوزستان:

میزان کلرسنجی روزانه آب در خوزستان 3 برابر استاندارد کشوری است

مدیریت روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: همواره کیفیت آب در استان خوزستان تحت کنترل و پایش لحظه‌ای قرار دارد و در صورت مشاهده هرگونه مشکل بلافاصله اقدام لازم در جهت رفع مشکل صورت می‌پذیرد.

رسول صالحی در گفت‌وگو با ایسنا منطقه خوزستان، با اشاره به خبر "افزایش طغیان بیماری‌های اسهالی ناشی از آلودگی آب و غذا در خوزستان" به نقل از سرپرست مرکز بهداشت خوزستان اظهار کرد: بر اساس گزارش و بررسی‌های مدیریت کنترل کیفی شرکت آبفا خوزستان و طبق گزارشات مراکز بهداشت مطلوبیت کلرسنجی و میکروبی آب در شهرهای بهبهان و آغاجاری و دیگر شهرهای نامبرده در خبر مطلوب است و موارد مطرح شده در حوزه شهری نیست.

وی ادامه داد: نکته مهم دیگر میزان کلر باقی مانده آب در استان خوزستان، به دلیل وجود پیک التور در استان و بعد مسافت، از سوی شرکت مهندسی آبفا کشور در رنج 0.2 تا 1.2 اعلام گردیده که تعدادی از موارد عدم مطلوبیت به دلیل مغایرت با محدوده رنج کلر باقی مانده از سوی مرکز بهداشت (0.2 تا 0.8) است. به لحاظ عملیاتی نیز تعداد کلرسنجی روزانه 800 مورد (24 هزار نمونه در ماه که 3 برابر استاندارد ملی و کشوری است) و تعداد نمونه‌گیری میکروبی 717 نمونه در ماه ( 1.5 برابر استاندارد مورد نیاز کشوری به دلیل پیک التور) انجام می‌شود و نتایج آزمایشات کلرسنجی و میکروبی آب در سطح استان بیش از 99 درصد مطلوبیت را نشان می‌دهد.

صالحی بیان کرد: در خصوص مشاهده موارد مشکوک به هپاتیت A همانطور که پیش از این پاسخ داده شده بود مشاهده موارد مشکوک به هپاتیت A در مناطق شهری تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب شهری نبوده است.

وی اظهار کرد: این اطمینان به مردم شریف استان داده می‌شود که با ارتباط تنگاتنگی که میان شرکت آبفا خوزستان و نهادهای نظارتی از جمله مرکز بهداشت وجود دارد. همواره کیفیت آب در استان خوزستان تحت کنترل و پایش لحظه‌ای قرار دارد و در صورت مشاهده هرگونه مشکل بلافاصله اقدام لازم در جهت رفع مشکل صورت می‌پذیرد.

پایان پیام

************

اصل خبر خبرگزاری ایسنا ::point_down:

 

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان عنوان کرد:

افزایش طغیان‌ بیماری‌های اسهالی ناشی از آلودگی آب و غذا در خوزستان

روابط عمومی آبفا خوزستان
تعداد بازدید : ۹۳۶
(دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷) ۱۰:۱۵
http://news.abfakhz.ir/u/2ve
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید