پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

جزییات خبر

دوشنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۷ / ۱۱:۰۶
سرویس : آب
کد خبر : ۳۲۳۹
گزارشگر : ۴
سرویس آب
مدیر اداره آبفای شادگان در جمع اصحاب رسانه بیان داشت:

کاهش 70 درصدی انشعابات غیرمجاز آب در شادگان

· لایروبی مخزن آب شادگان پس از 16 سال بدون قطعی آب مدیر آبفا شادگان با بیان اینکه 480 انشعاب غیر مجاز آب در شادگان وجود داشت، گفت: پس از اصلاح شبکه تعداد انشعابات غیرمجاز در شادگان به 130 رسیده که همین عامل سبب کاهش مصرف آب شده است.

کاهش 70 درصدی انشعابات غیرمجاز آب در شادگان
(دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷) ۱۱:۰۶

 

نبیل یوسفیان در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص انشعابات آب در شادگان، اظهار کرد: 98 درصد انشعابات شادگان خانگی هستند و این به این معنا است که ما اشتراک مانند شهرک صنعتی، کارخانه و ...نداریم و مشکلات اقتصادی مردم به صورت مستقیم بر منابع درآمدی آبفا شادگان تأثیر می‌گذارد.

وی افزود: به هر اندازه که دوره‌های فروش ما سریع تر باشد می‌تواند برای اداره آبفا درآمدزایی داشته باشد و با اقتدار بیشتری جهت افزایش خدمات پیش رفت. هنگامی که نتوانیم حقوق معوقه چندماه کارگری را بپردازیم سبب میشود تا کیفیت خدمات پایین بیاید.

مدیر منطقه آبفای شادگان با اشاره به دوره های بازپرداخت قبوض، عنوان کرد: بازپرداخت قبوض آبفای شادگان 90روزه است و مالیاتی که از ادارات گرفته می‌شود سبب تضعیف بیشتر می شوند؛ هرچند در صورت یکسان بودن هزینه‌ها با مصرف، سود و زیانی حاصل نمی‌شود اما با افزایش هزینه ها، مسبب ایجاد معوقات می‌شویم.

وی با اشاره به 4 ماه حقوق معوقه کارکنان آبفا شادگان بیان کرد: از آبان سال 95 تاکنون حقوق به صورت ماهانه به پرسنل پرداخت میشد اما با توجه به مشکلات مالی و کمبود منابع درآمدی نتوانستیم 4 ماه حقوق عقب مانده کارکنان که میراث گذشته است را جبران کنیم.

یوسفیان گفت: به لحاظ اینکه رودخانه و پساب های آب اهواز به شادگان منتهی می‌شد و همچنین به علت پایین بودن دبی آب و تبخیر زیاد، آب، شور شده بود و کیفیت آب در تیرماه امسال کاهش یافت اما در حال حاضر  توانستیم مخزن آب شادگان را پس از 16 سال لایروبی کنیم و 13کمپرسی ماسه و گل از آن خارج کردیم؛ همه این عملیات بدون قطعی آب انجام شد.

وی اظهار کرد: معمولا برای لایروبی مخزن باید آن را از مدار خارج کنیم،که این امر مردم شهر را  با مشکل مواجه میکند اما با درایت پرسنل آبفا شادگان، بدون ذره ای اختلال در تأمین آب مردم، مخزن لایروبی شد.

مدیر آبفای شادگان با اشاره به مخزن‌های فلزی، افزود: 2مخزن فلزی 5000 مترمکعبی داریم که توانستیم آنها را در عرض یک ماه لایروبی کنیم؛ همچنین از نظر تاسیساتی با هزینه ای بالغ بر 30میلیون تومان توانستیم به پمپ‌ها و ورودی‌ها کلر تزریق کرده و درصد کلر و ضدعفونی کردن آب را کنترل کنیم و تزریق کلر را در نقاط مختلف شهر عملی کردیم، همچنین مانده کلر را به صفر رساندیم.

وی عنوان کرد: فیلترهای تحت فشار به طور کامل شست و شو شدند و گل و لای و شن زیادی از آنها خارج شد. از نظر تاسیسات در این 2سال، تنها سیم پیچی پمپ‌ها 100میلیون تومان هزینه برد در حالی که این مقدار هزینه برای آبفای شادگان، رقم بالایی بود که به مدت یک سال و نیم انجام شد.

یوسفیان با اشاره به سرریز مخازن، بیان کرد: هنگامی که مخزن پر می‌شد در اواخر شب و اوایل صبح، سرریز مخزن را داشتیم که برای حل این معضل، پمپ‌های مکش را تبدیل به اتوماتیک کردیم و عملکرد این پمپ‌های اتوماتیک به این صورت است که نیم و یا یک متر قبل از پر شدن مخزن، آلارم می‌دهد و حتی در صورت نبودن فرد، به صورت اتوماتیک خاموش می‌شود؛ به همین سبب دیگر مشکل سرریز مخازن وجود ندارد.

مدیر اداره آبفای شادگان در رابطه با انشعابات غیرمجاز، گفت: در حال حاضر انشعابات غیرمجاز از 480مورد به 130مورد رسیده که کاهش قابل ملاحظه ای داشته است؛ در 3سال گذشته، مصرف آب شادگان33هزارمترمکعب در شبانه روز بوده اما اکنون به 25هزارمترمکعب رسیده است که نشان دهنده کاهش 8هزارمترمکعبی مصرف آب است.

وی اظهار کرد: طی بازدیدی که از منطقه سعدی شادگان داشتیم با بهبود وضعیت آب به شکل مطلوب مواجه شدیم به حدی که آب مصرفی اهالی بدون استفاده از پمپ تا یک متر نیز می رسید. همچنین منطقه مشمولی که در خرداد96 یک خط لوله 1000متری برای آنها کار کردیم و بهترین دبی آب در منطقه مشمولی است؛ در حال حاضر از نظر فشار و کیفیت آب در شهر هیچ مشکلی وجود ندارد و بسیار بهتر شده است.

یوسفیان افزود: مناطقی که از نظر آب کم فشار هستند را شناسایی کرده ایم؛ طرح های آب و فاضلاب هر دو در شادگان فعال هستند اما در طرح آب به علت کمبود لوله، پیمانکار معطل شده است؛ طرح آب در سال جاری برای 13کیلومتر با ارزش ریالی تقریبا 40میلیارد تومان است که در حال حاضر 9الی10کیلومتر آن اجرایی شده است و 3کیلومتر باقی مانده در صورت تامین لوله تا یک ماه آینده اجرایی خواهد شد.

وی گفت: در طرح فاضلاب نیز تنها خطوط اصلی را قرار دادیم و تقریبا 5 میلیارد تومان برآورد هزینه‌ها است که یک خط از ایستگاه 10به11 و خطی نیز در خیابان آیت الله شیرازی در حال اجرا است که از 530متر تقریبا 380متر آن اجرایی شده است و به دلیل اینکه در مسیر بازار است، عملیات اجرایی به صورت شبانه انجام می‌شود و رو به پایان است.

وی بیان کرد: در حال حاضر به 6ایستگاه پمپاژ نیاز داریم که برای احداث هر کدام به هزینه‌ای حدود 3میلیارد تومان نیاز است.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۱,۴۷۷
(دوشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۷) ۱۱:۰۶
http://news.abfakhz.ir/u/2vf
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید