جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جزییات خبر

چهارشنبه / ۲۱ آذر ۱۳۹۷ / ۰۸:۰۹
سرویس : فاضلاب
کد خبر : ۳۲۴۲
گزارشگر : ۴
سرویس فاضلاب
مدیر اداره آبفا آبادان در نشست با اصحاب رسانه اعلام کرد:

اجرای شبکه فاضلاب آبادان10هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

مدیر منطقه آبفا آبادان گفت: برای اجرای 400 کیلومتر شبکه جدید فاضلاب و نیز اصلاح 200 کیلومتر شبکه فاضلاب فرسوده این شهر به 10 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

اجرای شبکه فاضلاب آبادان10هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
(چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷) ۰۸:۰۹

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان،  علیرضا خلیلی نیا در نشست خبری با تشریح فعالیت های این اداره در بخش آب و فاضلاب بیان داشت: از کل اعتبار مورد نیاز شبکه فاضلاب آبادان تنها یک دهم آن تامین شده و در حال هزینه شدن برای احداث شبکه فاضلاب در مناطقی چون سلیچ غربی و شرقی ، امیر آباد فاز 2، 3 و 4 و ذوالفقاری است که تا پایان امسال شبکه فاضلاب این مناطق تکمیل می شود ضمن اینکه در مناطق دیگری از آبادان طرح فاضلاب در دست پیگیری و در مرحله مناقصه است.


وی افزود:شبکه فاضلاب شهر آبادان با مشکلات زیادی مواجه است ولی در یک سال اخیر با امکانات محدود تلاش های زیادی برای ساماندهی شبکه فاضلاب این شهر صورت گرفته است.

خلیلی نیا افزود: کل شبکه فاضلاب آبادان پیش از آغاز جنگ تحمیلی 145کیلومتر شبکه شرکتی و 145 کیلومتر شبکه شهری بود که از سال 70 تا 92 با اجرای پروژه های فاضلاب 433 کیلومتر به شبکه فاضلاب آبادان اضافه شد.
مدیر منطقه آبفا آبادان با بیان اینکه حدود 60 درصد از مناطق شهری آبادان دارای شبکه فاضلاب هستند گفت: هم اکنون 720 کیلومتر فاضلاب شبکه شهری در آبادان وجود دارد که 200 کیلومتر آن با عمر بالای 70 سال فرسوده بود و نیازمند اصلاح و بهسازی است ضمن اینکه این شهر نیازمند احداث 400 کیلومتر شبکه جدید فاضلاب است.

خلیلی نیا تعداد مشترکان شبکه فاضلاب شهر آبادان را 59 هزار مشترک عنوان کرد و گفت: بیش از 40 درصد این شهر همچنان فاقد شبکه فاضلاب بوده و این امر مشکلات جدی برای شهروندان به ویژه در ایام بارندگی موجب می شود
مدیر منطقه آبفا آبادان گفت: شبکه فاضلاب نقاط پراکنده این شهر که طرح های فاضلاب آنها تکمیل شده و نیاز به توسعه داشتند مانند مناطق طیب، بهمن، محدود 40 متری تا نخلستان ذولفقاری، برخی از نقاط احمدآباد و آبادان مرکزی با اعتبار 50 میلیارد ریال آغاز و در 2 سال آینده به بهره برداری می رسند

خلیلی نیا افزود: پروژه توسعه شبکه فاضلاب شهری در مناطق لاله یک تا خیابان فلسطین کوی فیه، کوی کارگر شرقی، بهار 80 تا ایستگاه 12 با اعتبار 300 میلیارد ریال پیش از پایان امسال وارد فاز اجرایی می شوند.

وی همچنین به فعالیت شبانه روزی 40 تلمبه خانه فاضلاب در آبادان اشاره کرد و گفت: از این تعداد 2 تلمبه خانه که فاضلاب آنها به صورت مستقیم وارد رودخانه بهمنشیر می شد با طراحی یک پروژه حذف شده و از تخلیه فاضلاب به رودخانه بهمنشیر جلوگیری شده ضمن اینکه فاضلاب این تلمبه خانه ها وارد تصفیه خانه فاضلاب آبادان شد.
وی در ادامه به تشریح وضعیت شبکه آب آشامیدنی آبادان پرداخت و بیان داشت: آبادان دارای 850 کیلومتر شبکه آبرسانی است که از این میزان 300 کیلومتر نیاز به اصلاح دارد ضمن اینکه احداث 140 کیلومتر شبکه جدید آبرسانی در آبادان ضروری است.

مدیر منطقه آبفا آبادان اعتبار مورد نیاز برای اصلاح شبکه آبرسانی فعلی و احداث شبکه جدید آبرسانی در آبادان را سه هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: روزانه 140 هزار مترمکعب آب تصفیه شده در شبکه آبرسانی آبادان بین 68 هزار مشترک توزیع می شود که نسبت به تعداد مشترکان آب بسیار فراتر از استاندارد است.
وی به پرت زیاد آب در شبکه توزیع در آبادان اشاره کرد و گفت: در شبانه روز 50 هزار متر مکعب پرت آب در شبکه توزیع آبادان ثبت شده که 10 درصد آن ناشی از فرسودگی و شکستگی شبکه توزیع و 40 درصد آن را می توان به سایر مصارف از جمله آبیاری فضای سبز شهری ، آبیاری باغچه از سوی برخی شهروندان اشاره کرد.



** بخشودگی یک دوره آب بهای آبادان و خرمشهر به قوت خود باقی است
مدیر منطقه آبفا آبادان در ادامه با بیان اینکه طبق پیشنهاد این اداره و موافقت استاندار خوزستان مصوب شد تا یک دوره 45 روزه آب بهای مشترکان آبادانی و خرمشهری و روستاهای تابعه هر دو شهرستان از اول تیرماه تا 15 مرداد ماه بخشوده شود گفت: هزینه این دوره 20 میلیارد ریال است که مقرر شد منطقه آزاد اروند آن را پرداخت کند و منتظر واریز این مبلغ از سوی این سازمان هستیم تا در سیستم اعمال شود.

وی گفت: مشترکانی که هزینه آب بهای این دوره را پرداخت کرده اند مبلغ آن به صورت بستانکار در قبض آنها محاسبه می شود.

خلیلی نیا در ادامه به احداث سه دستگاه آب شیرین کن در آبادان اشاره کرد و گفت: سه دستگاه آب شیرین کن در آبادان با تولید روزانه 14 هزار مترمکعب، اروند کنار با تولید روزانه سه هزار و 500 متر مکعب و چوئبده با 2 هزار و 500 متر مکعب در حال احداث است.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۱,۳۲۸
(چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷) ۰۸:۰۹
http://news.abfakhz.ir/u/1w8
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید