جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جزییات خبر

دوشنبه / ۱۰ دی ۱۳۹۷ / ۱۱:۴۳
سرویس : آب
کد خبر : ۳۲۴۹
گزارشگر : ۴
سرویس آب
مدیر امور آبفا منطقه بهبهان در نشست خبری عنوان کرد:

آب شرب تمامی شهرهای بهبهان به زودی از سد کوثر تامین می‌شود

مدیر امور آبفا منطقه بهبهان گفت: با برنامه‌ای که در حال اجرا است تصفیه خانه شماره ۱ (تختی) از مدار خارج و کل شهر از آب کوثر استفاده می‌کند.

آب شرب تمامی شهرهای بهبهان به زودی از سد کوثر تامین می‌شود
(دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷) ۱۱:۴۳

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، محمدرضا نامیر در نخستین نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این که قطعی آب اتفاق نمی‌افتد ، اظهار داشت:  ما به دنبال سیستم‌هایی هستیم که بتوانیم صنعت آبفا شهرمان را متحول و مدرن کرده و به عنوان پایلوت در زمینه سیستم‌های) GIS سیستم اطلاعات جغرافیایی) و تله متری (سیستم هوشمند سازی شبکه آبرسانی) در سطح استان مطرح کنیم که اجرای این طرح‌ها سبب کاهش هدر رفت آب، شکستگی لوله ها و نشتی آب می‌شود.

مدیر امور آبفا منطقه بهبهان درباره راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب عنوان کرد: با متخصصین تراز اول کشوری وارد مشورت شدیم که بر اساس طرح پروفسور دهقان می‌توان علاوه بر تصفیه فاضلاب در حد بسیار بالا، تحت شرایطی که استانداردها رعایت شود و برای محیط زیست ضرری در پی نداشته باشد زمینه را برای آییاری زمین‌های کشاورزی که در مسیر عملیات تصفیه قرار دارند؛ فراهم کرد.

وی ضمن تشریح و ترسیم دورنمای کلی پروژه‌های در دست اجرا گفت: تا امروز اجرای خطوط انتقال جمع آوری فاضلاب به طول تقریبی 90 کیلومتر با اعتبار 25 میلیارد تومان و نصب 11 هزار اشتراک خریداری شد و خرید زمین جهت احداث تصفیه خانه فاضلاب را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد:  عملیات اجرا پروژه از تاریخ 21 مرداد سال‌جاری جهت اصلاح وبازسازی شبکه آب به طول 46 کیلومتر و تعویض 2750 اشتراک با توجه به فرسودگی و قدمت بالای شبکه توزیع آب شهر بهبهان آغاز و در حال اجراست.

مدیر امور آبفا منطقه بهبهان بیان کرد: پروژه طرح انتقال آب مارون از تصفیه خانه بزرگ بهبهان به مخزن ذخیره ذوالفقاری به طول 14 کیلومتر و با لوله فولادی به قطر 600 میلی متر و اعتباری بالغ بر 17 میلیارد تومان را پیش رو داریم که با عملیاتی شدن این پروژه آن مناطقی که دارای افت فشار هستند از قبیل کوی پلیس، کوی ماهور، مسکن مهر و تامین اجتماعی تقویت می‌شوند.

نامیر در خصوص اصلاح و بازسازی شبکه توضیح داد: پروژه اصلاح و بازسازی کامل آبگیر شماره 2 مارون و تصفیه خانه بزرگ و اجرای خط انتقال به طول 13 کیلومتر از تصفیه خانه بزرگ بهبهان تا پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس جهت تامین آب مورد نیاز پالایشگاه گاز بید بلند خلیج فارس نیز در حال انجام است.

مدیر امور آبفا در پاسخ به سوال عدم آسفالت مناطق حفاری شده  توسط شهرداری بیان کرد: پیمانکار این طرح مرحله به مرحله از ما هزینه قیر رادریافت کرده اما به دلیل افزایش قیمت قیر تاکنون به درستی از عهده  انجام کار بر نیامده و باید پاسخگوی این مسئله باشد.

 وی در توضیح وضعیت مناطق حفاری شده هنگام بارندگی ونظارت بر اتمام کار بر اساس انعقاد قرار داد ادامه داد: کارفرما شرکت آب و فاضلاب خوزستان و بخش خصوصی است بنابراین اعلام زمان بندی آغاز و پایان  پروژه در حیطه وظایف ما نیست و ما  به دنبال  تعامل و همفکری برای سرعت بخشی در فرآیند کار هستیم.

نامیر در خصوص مسئله تهیه لوازم و حفاری و خدمات رسانی از ابتدا تا درب منازل مشترکین باید با اداره آبفا باشد تصریح کرد:مطابق با قانون از سال 84 حفاری و از سال 90 خرید لوازم مورد نیاز با مشترک است که البته مبالغ هزینه شده از کل هزینه حق انشعاب کسر می‌شود.

مدیر امور آبفا منطقه بهبهان درباره علت افت فشار در برخی مناطق از جمله ذوالفقاری وکوی ماهور و لایروبی کانال‌ها توضیح داد: با اجرای کامل پروژه اصلاح شبکه آب با خط لوله 900 میلی متری این مشکل رفع  و باید عنوان کنیم که لایروبی تونل‌ها بر عهده‌ شهرداری است و برنامه ریزی لازم در زمینه بالا آمدگی آب‌های زیرزمینی در سطح شهر از وظایف امور آب شرق است.

 نامیر درباره  برخی شایعات درمورد استفاده برخی مردم از آب با کیفیت کوثر و تمایز بین مناطق شهر اظهار داشت: آب سد کوثر از خط محرم تامین و به هر شهر یک میزان آب تخصیص داده‌اند که سهم ما مستقیما وارد مخازن ذوالفقاری می‌شود اما این آب در حال حاضر نمی‌تواند کل شهر رو پوشش دهد به همین علت مناطق دیگر از آب مارون تغذیه می‌شوند ولی با برنامه‌ای که در حال اجرا است تصفیه خانه شماره 1 (تختی) از مدار خارج و کل شهر از آب کوثر استفاده  می‌کند.

 وی در واکنش به اظهارات شهردار در خصوص عدم تخصیص 2 میلیارد تومانی اعتبار واریز شده به شهرداری از سوی آبفا استان اظهار کرد: در این بحران اقتصادی که اکثر سازمان‌ها را در بر گرفته قطعا این مبلغ بی دلیل پرداخت نشده  ولی جهت روشن‌ شدن موضوع در این زمینه از طریق مدیرعامل محترم موضوع را پیگیری می‌کنم.

نامیر در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص این که آب بهبهان در استان چه جایگاهی دارد عنوان کرد: بعد از شهرستان دزفول که آب مصرفی خود را از سد دز برداشت می‌کند ما بهترین کیفیت اب را در سطح استان داریم.

وی گفت: 10 هکتار زمین جهت احداث تصفیه خانه فاضلاب تملک شده و یک لاگن (حوضچه) به ابعاد 50 متر در 40 متر به عمق 5 متر در آن بنا شده  که امیدواریم با مشاوره گرفتن از افراد صاحب نظر آلاینده‌های فاضلاب کم شود.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۱,۸۷۷
(دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷) ۱۱:۴۳
http://news.abfakhz.ir/u/1we
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید