جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جزییات خبر

شنبه / ۲۹ دی ۱۳۹۷ / ۱۳:۵۱
سرویس : آب
کد خبر : ۳۲۵۵
گزارشگر : ۴
سرویس آب
امتیازی ویژه برای بیش از 5 هزار انشعاب غیرمجاز آب

بخشودگی جریمه انشعابات غیرمجاز در بندر ماهشهر تا 22 بهمن

سرپرست آبفا منطقه بندر ماهشهر گفت: بیش از ۵ هزار انشعاب غیرمجاز در بندرماهشهر وجود دارد.

بخشودگی جریمه انشعابات غیرمجاز در بندر ماهشهر تا 22 بهمن
(شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷) ۱۳:۵۱

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، حسین امیری سرپرست جدید آبفا منطقه بندرماهشهر یکی از مشکلات شهروندان را حفر و تخریب غیراصولی آسفالت و تعمیر چندین باره شکستگی‌ها در سطح بندرماهشهر عنوان و خاطر نشان کرد : با توافق صورت گرفته با شهرداری مقرر شد سه دستگاه کمپرسی در اختیار آبفا قرار گیرد تا علاوه بر انتقال نخاله‌های حفاری به نقاط تعیین شده، مصالح مورد نیاز جهت پر کردن محل حفاری نیز انتقال یابد اما این همکاری به مدت 45 روز ادامه داشت وعلی رغم  نتایج خوبی که در این زمینه حاصل شده بود متاسفانه با پایان قرارداد پیمانکار شهرداری این کار متوقف شد که امیدواریم با تعیین پیمانکار جدید این روند از سر گرفته شود.

امیری علت اصلی مشکلات در آب و فاضلاب مشترکین را فرسودگی شبکه‌ و انشعابات اعلام کرد و در خصوص اقدامات اصلاحی انجام شده اذعان داشت : در بندرماهشهر 542 کیلومتر شبکه آب و 300 کیلومتر شبکه فاضلاب فرسوده وجود دارد که در حال حاضر با پیگیری‌های انجام شده پروژه اصلاح و تعویض 320 کیلومتر از شبکه‌ آب فرسوده در حال انجام است که با تخصیص اعتبار آن پیمانکار تعیین شده و فاز نخست آن در حال اجراست.

وی اصلاح و بازسازی بخش مرکزی شهر را اولویت نخست کاری اداره آبفا ماهشهر برشمرد و گفت : از خیابان طالقانی تا بلوار 17 شهریور و از خیابان امام تا خور به طول 30 کیلومتر کل انشعابات و شبکه آن تعویض می‌شود. در اولویت دوم نیز خیابان امام و مطهری و پس از آن هم خیابان سعیدی و کوی آزادگان در دستور کار پیمانکار قرار گرفته است.

سرپرست اداره آبفا منطقه ماهشهر تصریح نمود : اصلاح شبکه 218 دستگاه ناحیه صنعتی به طول 5 کیلومتر با 12 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است و در ادامه اصلاح شبکه خیابان شریفی به طول 22 کیومتر اصلاح و بازسازی می گردد.

وی اصلاح شبکه فاضلاب بخش مرکزی بندرماهشهر را نیز نخستین اولویت اداره آبفا خواند و افزود : رسیدگی به وضعیت فاضلاب ناحیه صنعتی ، شهرک رجایی و شهرک طالقانی در مراحل بعدی قرارد دارد که با اصلاح شبکه فاضلاب این مناطق مشکل فرسودگی سیستم فاضلاب شهر به طور کامل برطرف می‌شود.

امیری اظهار نمود : در حال حاضر عملیات اجرایی آغاز شده و پیمانکار در فاز 4، فاز 5 و پشت شهربانی در حال فعالیت است.

وی در مورد وضعیت کمی و کیفی آب ماهشهر نیز ابراز داشت : در سال گذشته عملیات بهسازی دو پمپ‌خانه‌ سربندر 2 و دریاچه نمک که آب شرکت آب جنوب شرق را در سطح شهرستان پمپاژ می‌کنند با اعتبار 40 میلیارد ریال انجام شد که پس از بهسازی آنها، مشکل کمبود آب رفع شد.

وی دلیل اصلی مشکل کمی آب را وجود شکستگی‌ها و  خاموشی‌های پمپ‌ها برای تعمیر شکستگی‌ها عنوان کرد و افزود : در برخی موارد کمبود آب به دلیل کاهش آب ارسالی از شرکت آب جنوب شرق و یا خاموشی پمپ‌ها بدلیل تعمیرات می باشد.

امیری در ادامه از  بهسازی تصفیه‌خانه و فیلترهای تصفیه خبر داد و ابراز امیدواری نمود تا پایان سال جاری در مدار بهره برداری قرار گیرد.

وی در ادامه افزود : برای افزایش سطح کیفی آب شرب ماهشهر طرح کمربند شهر به طول تقریبی 33 کیومتر در نظر گرفته شده که قطر آن از 900 الی 500 میلیمتر بوده که در سه فاز و با مبلغ 510 میلیارد ریال اجرا می‌شود؛ در حال حاضر فاز اول این کمربند وارد مناقصه شده و اگر این رینگ به طور کامل اجرا شود مشکل کیفیت آب نیز تماما حل می‌شود.

سرپرست اداره آبفا منطقه ماهشهر وجود 5 هزار انشعاب غیرمجاز را از دیگر معضلات آبفا ماهشهر برشمرد که علاوه بر هزينه های سنگینی که بر اداره تحمیل می کند موجب ناتوانی اداره در ارائه خدمات مطلوب به مشترکین و نارضایتی شهروندان می گردد. 

وی تصریح کرد : آبفا بندرماهشهر بیش 86 میلیارد ریال نیز از مشترکین مطالبات دارد که 16 میلیارد آن متعلق به شهرک طالقانی است. لذا اگر مردم خواهان ارائه خدمات بهتر و سریع‌تر هستند ما را با پرداخت به موقع آب بها و مطالبات معوقه یاری نمایند تا همکاران ما با امید بیشتری به خدمات رسانی به شهروندان بپردازند.

امیری در خاتمه از معافیت پرداخت جریمه های انشعابات غیرمجاز تا 22 بهمن خبر داد و گفت : شهروندان با مراجعه به امور مشترکین می توانند تقاضای مجوز انشعاب قانونی نمایند.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۹۴۷
(شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷) ۱۳:۵۱
http://news.abfakhz.ir/u/2vv
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید