جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جزییات خبر

سه شنبه / ۹ بهمن ۱۳۹۷ / ۱۲:۱۶
سرویس : آب
کد خبر : ۳۲۵۹
گزارشگر : ۴
سرویس آب
معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان:

بهبود آب‌های زیرزمینی خوزستان نیازمند چندین سال بارش مداوم است

معاون بهره‌ برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه خشکسالی‌های ۱۰ سال گذشته باعث شده منابع آب زیرزمینی و سطح آب چاه‌ ها تحلیل برود، گفت: باید بارش‌ها به صورت مداوم و در طول چند سال اتفاق بیافتد تا ذخایر آب زیر زمینی ارتقا پیدا کند و بتواند اثر مطلوبی در بحث بهبود کمی آب مورد نیاز شهرستان‌هایی که از آب‌ های زیرزمینی استفاده می‌کنند، داشته باشد.

بهبود آب‌های زیرزمینی خوزستان نیازمند چندین سال بارش مداوم است
(سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷) ۱۲:۱۶

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، مهرداد قنواتی با اشاره به شرایطی که بارندگی‌های اخیر برای سفره‌ های آب زیرزمینی ایجاد می‌کنند، اظهار کرد: با توجه به اینکه با یک دوره خشکسالی ۱۰ ساله مواجه بوده‌ایم، بارندگی‌های اخیر کمک چندانی به بهبود شرایط سفره‌های آب زیرزمینی نمی‌ کند.

وی افزود: خشکسالی طولانی مدتی که با آن مواجه بوده‌ایم، در طول یک سال جبران نمی‌شود و برای بهبود وضعیت سفره‌ های آب زیرزمینی نیاز است تا چندین سال بارش مداوم داشته باشیم تا وضعیت ذخایر این سفره‌ها مطلوب شود.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به تأمین آب شهرستانهای شمالی استان از سفره‌ های
آب زیرزمینی و چاه‌ ها تصریح کرد: خشکسالی‌هایی
 که در طول سالیان گذشته داشته‌ایم باعث شده تا منابع آب
زیرزمینی و سطح آب چاه‌ها تحلیل برود و این موضوع با بارش‌های کوتاه مدت جبران نخواهد شد.

قنواتی ادامه داد: اگر بخواهیم شاهد بهبود کمی سطح آب چاه‌های استان به خصوص در مناطق شمالی استان باشیم، باید بارش‌ها به صورت مداوم و در طول چند سال اتفاق بیافتد تا ذخایر آب زیر زمینی ارتقا پیدا کند و بتواند اثر مطلوبی در بحث بهبود کمی آب مورد نیاز شهرستان‌هایی که از این نوع آب‌ها استفاده می‌کنند، داشته باشد.

وی عنوان کرد: این بارش‌ها در تأمین آب مورد نیاز شهرهایی که از آب سطحی و رودخانه‌ها استفاده می‌کنند بسیار اثرگذار است زیرا این بارش‌ها اثر مستقیمی بر روی ذخایر آب سدها و افزایش آورد آب رودخانه‌ها دارد و این موضوع برای تأمین آب شهرستان‌هایی که از آب سطحی بهره می‌برد مؤثر است.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۱,۱۲۶
(سه شنبه ۹ بهمن ۱۳۹۷) ۱۲:۱۶
http://news.abfakhz.ir/u/2kk
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید