جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جزییات خبر

شنبه / ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ / ۱۳:۰۳
سرویس : آب
کد خبر : ۳۲۷۴
گزارشگر : ۴
سرویس آب
مدیر عامل شرکت آبفا خوزستان:

مردم به شایعات مبنی بر قطع آب در شهرهای خوزستان توجه نکند

· مشکلی درتامین آب آشامیدنی مناطق درگیر سیل خوزستان وجود ندارد مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه مشکلی در تامین آب آشامیدنی مناطق درگیر سیلاب در استان خوزستان وجود ندارد گفت: شرایط در این مناطق تحت کنترل است.

مردم به شایعات مبنی بر قطع آب در شهرهای خوزستان توجه نکند
(شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۸) ۱۳:۰۳

به گزارش روابط عمومی شرکت آبفا خوزستان، صادق حقیقی پور افزود: باوجود ابعاد گسترده سیلاب در شهرهای استان خوزستان اما مشکل جدی در تامین آب شرب و دفع فاضلاب وجود ندارد.

وی اظهار داشت: در فضای مجازی برخی شایعات مبنی بر قطع آب در شهرهای مختلف استان منتشر شده است که هیچ کدام صحت ندارد و توصیه های صورت گرفته به شهروندان نیز صرفا برای مدیریت آب است.

حقیقی پور گفت: درحال حاضر در تمام شهرهای استان آب شرب پایدار و با کیفیت به شهروندان ارائه می شود و تنها در 2 شهر لالی و سالند با مساله کدورت آب مواجه هستیم.

وی علت کدورت آب در این 2 شهر را حجم بالای ورودی آب به رودخانه ها و بارش باران در بالادست دانست و گفت: درحال حاضر کدورت آب در لالی 10 هزار  NTU (واحد کدورت در آب) است درحالی که تصفیه خانه ها قادر به تصفیه آب تا پنج هزار NTU هستند.

مدیرعامل آبفای خوزستان خاطر نشان کرد: هفت تانکر آبرسانی برای قطعی احتمالی آب شرب لالی در نظر گرفته شده است تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرند، همچنین 100 هزار لیتر آب بسته بندی شده با هماهنگی فرمانداران و بخشداران میان مردم در معرض خطر سیلاب توزیع شده است.

وی گفت: در سیلاب سال 95 چندین چاه آب دزفول و اندیمشک به زیر آب رفت اما در سیلاب امسال به دلیل اطلاع رسانی به موقع ستاد مدیریت بحران و با احداث سیل بندها از خسارت جدی به مخازن آب جلوگیری شد.

حقیقی پور درخصوص احتمال بالازدگی فاضلاب در نقاط درگیر سیلاب نیز یادآور شد: در برخی نقاط همچون دشت آزادگان، لالی، هویزه، بستان و رفیع به دلیل بالا آمدن سطح آب ممکن است شاهد پس زدگی فاضلاب باشیم.
وی ادامه داد: در کوی خزعلیه واقع در سوسنگرد به دلیل قرار گرفتن در حاشیه رودخانه شاهد بالا آمدن آب در سطح خیابان ها هستیم که ایستگاه های پمپاژ درحال تخلیه آب از معابر می باشند.

در استان خوزستان 21 تصفیه خانه، 97 حلقه چاه و 10 هزار کیلومتر شبکه توزیع وجود دارد.

گفتنی است: وضعیت استان خوزستان با اعلام استاندار خوزستان اضطراری اعلام شده است.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان خوزستان
تعداد بازدید : ۸۳۴
(شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۸) ۱۳:۰۳
http://news.abfakhz.ir/u/2au
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید