پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

جزییات خبر

شنبه / ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ / ۱۰:۱۶
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۲۹۲
گزارشگر : ۴
سرویس عمومی
تحولی نوین در عرصه خدمت رسانی به مشترکین :

توزیع عادلانه و بهینه آب شهرها با استقرار سیستم تله متری و اسکادا در تاسیسات آبفا خوزستان

مجری طرح تله متری شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت : با راه اندازی اتاق کنترل مرکزی و سیستم های کنترل هوشمند اسکادا سیستم آبرسانی شهرهای استان خوزستان از راه دور نظارت و کنترل می شود.

توزیع عادلانه و بهینه آب شهرها با استقرار سیستم تله متری و اسکادا در تاسیسات آبفا خوزستان
(شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۰:۱۶

 

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، بهزاد حلی با بیان این که سیستم اسکادا در بخش آب در واقع همان پایش و  کنترل لحظه ای سیستم آبرسانی است که آب تصفیه شده را از لحاظ کمی و کیفی و به نسبت سهم و نیاز هر شهر توزیع  می کند ، اظهار داشت : باتوجه به اهمیت به کارگیری سیستم‌های تله‌متری و کنترل هوشمند  (اسکادا) در بهبود بهره‌ برداری از تأسیسات آب و فاضلاب و تأثیر قابل ملاحظه در افزایش راندمان کمی و کیفی پارامترهای بخش آب و فاضلاب، استفاده از این سیستم ها در دستور کار شرکت آب و فاضلاب خوزستان قرار گرفت.

وی مدیریت فشار شبکه توزیع آب،  مدیریت تقاضای شبکه آب، مدیریت جمع آوری و تصفیه فاضلاب، مدیریت کیفیت آب، مدیریت کیفیت پساب فاضلاب، مدیریت انرژی،  مدیریت مصرف، مدیریت تولید، تصفیه، انتقال و ذخیره سازی آب، مدیریت آب بدون درآمد را از اهداف کلی استقرار سامانه اسکادا و تله  متری در تاسیسات آب وفاضلاب  عنوان کرد.

به گفته این مجری طرح گزارش گیری دقیق از وضعیت تاسیسات موجب افزایش ضریب اطمینان شبکه و تنظیم فشار مناسب در نقاط مختلف، کنترل ارتفاع آب در مخازن و در نتیجه تامین را به دنبال خواهد داشت.

مجری طرح تله متری شرکت آبفا خوزستان تصریح کرد: عملیات پیاده سازی سیستم تله متری در حال حاضر در شهرهای بهبهان و ماهشهر، با اعتبار 40 میلیارد ریال و همچنین اتاق کنترل مرکزی در ستاد شرکت در حال اجرا می باشد.

حلی با با بیان این که به زودی تجهیز شهرهای شوشتر، مسجدسلیمان و آب حیات به سیستم تله متری با اعتبار 60 میلیارد ریال آغاز می شود، ابراز امیدواری کرد : با اجرای فاز بعدی این طرح بتوان گام بزرگی را در راستای تحقق اهداف صنعت آب و فاضلاب برداشت .

وی با تاکید بر این که طی سال های گذشته 6 شهر شوش ، دزفول، اندیمشک، آبادان ، خرمشهر و شادگان  به زیرساخت این سیستم مجهز شده اند، اذعان داشت: سیستم تله متری در شهرهای نامبرده اجرایی می شود.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان خوزستان
تعداد بازدید : ۱,۷۰۶
(شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۰:۱۶
http://news.abfakhz.ir/u/1wv
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید