شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

جزییات خبر

سه شنبه / ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ / ۰۸:۲۳
سرویس : آب
کد خبر : ۳۳۰۳
گزارشگر : ۴
سرویس آب

بهره برداری از سامانه پیشرفته گندزدایی آب به روش الکترولیز نمک طعام در چمران

مدیر اداره آب و فاضلاب چمران از وارد مدار شدن سامانه پیشرفته گندزدایی آب به روش الکترولیز نمک طعام در شهر شهیدچمران خبر داد.

بهره برداری از سامانه پیشرفته گندزدایی آب به روش الکترولیز نمک طعام در چمران
(سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸) ۰۸:۲۳

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، محمدحسین شیرانی با اعلام این مطلب گفت: خرید، نصب و بهره برداری از سامانه پیشرفته گندزدایی نوین آب به روش الکترولیز نمک طعام در چمران  با مبلغ 7 میلیارد ریال انجام شد.

وی در خصوص مزایای استفاده از سامانه پیشرفته گندزدایی اظهار نمود : در این سامانه از نمک به عنوان ماده اولیه استفاده می شود که با توجه به وجود بیش از 500 کارخانه تولید نمک در سراسر کشور از نظر تهیه مواد اولیه در مقایسه با کپسول گاز کلر بسیار ساده تر و مقرون به صرفه تر است و به لحاظ ایمنی نیز به دلیل استفاده از نمک طعام، هیچگونه خطر ایمنی و بهداشتی را در محیط کار و اطراف آن ایجاد نمی کند.

شیرانی با اشاره به اینکه این سامانه ضمن بهره برداری آسان و ایمنی بسیار بالا و حذف خطرات ناشی از نشت گاز کلر که هزینه های جبران ناپذیری داشته است، حمل و بارگیری بسیارآسان مواد اولیه و مواد تولید شده، بی خطر بودن محلول تولید شده، حذف لایه های بیوفیلم درون شبکه (جرمهای شبکه)، عدم کاهش قطر شبکه از داخل لوله ها، تأمین و دسترسی بسیار آسان مواد اولیه (نمک طعام) از جمله ویژگیهای این سامانه عنوان کرد.

مدیر آبفا شهید چمران یاد آور شد : روزانه حدود 17 هزار مترمکعب آب خام ورودی از طریق این سامانه گندزدایی و در دسترس 10 هزار مشترک این شهر قرار می گیرد.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان خوزستان
تعداد بازدید : ۱,۸۱۶
(سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸) ۰۸:۲۳
http://news.abfakhz.ir/u/1xq
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید