جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جزییات خبر

سه شنبه / ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۶
سرویس : آب
کد خبر : ۳۳۰۶
گزارشگر : ۴
سرویس آب
با هدف تقویت سیستم پدافند غیرعامل؛

بزرگترین مانور مقابله با نشت گاز کلر در تاسیسات آبفا دزفول برگزار شد

به منظور آمادگی بیشتر برای مقابله با مخاطرات احتمالی ناشی از نشت گاز کلر، بزرگترین مانور مقابله با نشت گاز کلر آبفا خوزستان، با حضور معاون پدافندغیرعامل کشور، مدیر بحران استانداری خوزستان، معاون بهره برداری و مدیران آبفا خوزستان و ادارات دزفول، در تصفیه خانه شمال آبفا دزفول برگزار شد.

بزرگترین مانور مقابله با نشت گاز کلر در تاسیسات آبفا دزفول برگزار شد
(سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸) ۱۲:۵۶

 

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، مدیر اداره آبفا دزفول گفت: مانور مقابله با نشت گاز کلر با هدف تقویت سیستم پدافند غیرعامل و به منظور حفاظت و پیشگیری از خطرات احتمالی سیستم‌ های گندزدایی آب آشامیدنی با استفاده از گاز کلر در خطوط انتقال و تصفیه خانه های آب و نیز تأمین سلامت پرسنل در تماس با این گاز، برگزار شد.

جمال الدین برفر با اشاره به اینکه آب آشامیدنی دزفول از طریق حفر و برداشت از چاه های زیرزمینی تولید و برای گندزدایی آن از روش تزریق گاز کلر استفاده می شود، خاطر نشان کرد: برای گندزدایی آب آشامیدنی، کپسول های گاز کلر در محل تصفیه خانه شمال نگهداری و استفاده می شوند.

وی ادامه داد:  وجود این تعداد کپسول گاز کلر نیاز به داشتن تمهیدات لازم از جهت ایمنی و همچنین آموزش و آمادگی کامل نیروها برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی دارد.

مدیر اداره آبفا دزفول با اظهار رضایت از برگزاری این مانور آموزشی یادآور شد : کلر گازی است که در اکثر تصفیه خانه‌های آب آشامیدنی به عنوان گندزدای اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از آنجایی ‌که نشت گاز کلر صدمات جبران ناپذیری به محیط اطراف وارد می کند باید آمادگی لازم برای مواقع بحرانی را نیز داشته باشیم.

وی در ادامه از موفقیت آمیز بودن این مانور اظهار خرسندی کرد و افزود: برگزاری این مانورها می تواند دسترسی به اهداف کار که شامل کنترل تجهیزات حفاظتی، رعایت کامل اصول ایمنی و اجرای نحوه درست امدادرسانی به افراد آسیب دیده باشد را هموار سازد.

لازم بذکر است: در این مانور شهردار دزفول و معاونان فرمانداری ویژه دزفول و دیگر سازمان های مرتبط و عوامل اجرایی متعددی از قبیل فرمانداری ، شهرداری، سازمان آتش نشانی، نیروی زمینی ارتش ، پدافند هوایی ، هلال احمر، اورژانس 115، نیروی انتظامی ، ستاد پشتیبانی ارتش نیز حضور داشتند.

گفتنی است: مانور مقابله با نشت گاز کلرتاکنون در شهرستانهای خرمشهر، آبادان نیز برگزار شده است.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان خوزستان
تعداد بازدید : ۲,۱۰۰
(سه شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۸) ۱۲:۵۶
http://news.abfakhz.ir/u/22q
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید