پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

جزییات خبر

سه شنبه / ۱۱ تیر ۱۳۹۸ / ۰۸:۵۶
سرویس : آب
کد خبر : ۳۳۱۵
گزارشگر : ۴
سرویس آب
معاون بهره برداری آبفا خوزستان عنوان کرد :

تضمین‌کیفیت آب شرب خوزستان با اجرای برنامه جهانی ایمنی آب

معاون بهره‌ برداری شرکت آبفا استان خوزستان از اجرای برنامه ایمنی آب به عنوان مهم‌ترین و کامل‌ترین اقدام برای تضمین کیفیت آب شرب در استان خوزستان خبر داد.

تضمین‌کیفیت آب شرب خوزستان با اجرای برنامه جهانی ایمنی آب
(سه شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸) ۰۸:۵۶

 

به گزارش روابط عمومی شرکت آبفا خوزستان ، مهرداد قنواتی اجرای برنامه ایمنی آب آشامیدنی (WSP) را مدیریت خطر گام به گام به منظور اطمینان پایدار از کیفیت و کمیت آب در سامانه های تامین آب برشمرد که توسط سازمان جهانی بهداشت تهیه و اجرای آن به کشورهای عضو توصیه شده است.

وی ادامه داد: اجرای برنامه ایمنی آب بصورت پایلوت در یکی از شهرهای استان در حال اجرا بوده و سازمان‌ ها و
شرکت ‌های مربوطه همچون فرمانداری، آب منطقه‌ای، بهداشت و درمان، حفاظت از محیط زیست، جهادکشاورزی، صنعت، معدن ، شرکت پخش و پالایش فرآورده‌های نفتی و آب و فاضلاب در اجرای این طرح مشارکت دارند.

قنواتی با بیان اینکه گستره عمل برنامه ایمنی آب از حوضه آبریز تا مصرف‌کننده را در بر گرفته و مدیریت آن بر اساس میزان ریسک احتمالی است، افزود: در حال حاضر اجرای این طرح با توجه به وجود پدیده‌های خشکسالی و کمبود منابع آبی سالم به عنوان یک نیاز اساسی برای سازمان‌های متولی از اهمیت خاصی برخوردار است.

معاون بهره‌برداری شرکت آبفا استان خوزستان اظهار نمود : برنامه ایمنی آب مبتنی بر ارزیابی جامع از خطرات عواملی است که می تواند شدیدا بر کیفیت آب توزیع شده به مصرف کننده ها تاثیر بگذارد و همچنین ارزیابی درباره چگونگی کنترل و مدیریت خطرات عوامل است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آزمایشگاه مرکزی این شرکت پارامترهای فیزیکی ـ شیمیایی و آزمون‌های میکروبی و بیولوژی آب شبکه توزیع، مخازن و منابع تأمین آب را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و این در حالی است که این آزمایشگاه در حال اخذ استاندارد بین‌المللی سیستم مدیریت کیفیت آزمایشگاهی 17025 بوده و طبق استاندارد ملی 1053 و دستورالعمل‌های ارسالی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، کیفیت آب شهرهای تحت پوشش را مورد پایش و آزمون قرار می‌دهد.

تنظیم: علی چینی ساز

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان خوزستان
تعداد بازدید : ۱,۰۵۲
(سه شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸) ۰۸:۵۶
http://news.abfakhz.ir/u/26b
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید