پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

جزییات خبر

شنبه / ۵ اَمرداد ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۷
سرویس : فاضلاب
کد خبر : ۳۳۳۳
گزارشگر : ۴
سرویس فاضلاب
گام بلند آبفا خوزستان برای حفاظت از محیط زیست؛

حذف ورود فاضلاب زیباشهر دزفول به رودخانه دز با اجرای شبکه فاضلاب

عملیات اجرایی ، پروژه انتقال فاضلاب کوی زیباشهر دزفول جهت ممانعت از ورود به رودخانه دز آغاز می شود.

حذف ورود فاضلاب زیباشهر دزفول به رودخانه دز با اجرای شبکه فاضلاب
(شنبه ۵ اَمرداد ۱۳۹۸) ۱۲:۵۷

 

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، مدیر اداره آب و فاضلاب دزفول، پروژه انتقال فاضلاب را از بحث های زیر بنایی و زیر ساختی شهری دانست که باید در راستای سند چشم انداز توسعه شهری دزفول انجام  گیرد.

جمال الدین برفر با اشاره به اینکه با به ثمر رساندن اجرای شبکه فاضلاب منطقه زیباشهر دزفول ، از ورود فاضلاب به رودخانه و مشکلات زیست محیطی ناشی از آن جلوگیری خواهد شد، در خصوص جزئیات این طرح گفت: در این پروژه عملیات اجرایی خط انتقال 315 میلیمتری تحت فشار فاضلاب زیباشهر به تصفیه خانه فاضلاب دزفول انجام خواهد شد.

وی افزود: با توجه به آغاز عملیات اجرایی پروژه انتقال فاضلاب کوی زیباشهر، جلسه ای در خصوص رفع موانع این پروژه با حضور پاپی زاده نماینده مردم دزفول ، دوایی فر شهردار و پوررکنی معاون عمرانی فرمانداری و مجریان و مشاوران اجرای پروژه های آبرسانی و انتقال فاضلاب شهرستان دزفول برگزار شد.

وی اذعان داشت: در این نشست ضمن بازدید از مناطق در دست اجرای پروژه های انتقال آب و فاضلاب سطح شهر، رفع موانع پروژه انتقال فاضلاب زیباشهر به تصفیه خانه فاضلاب شهرستان جهت ممانعت از ورود فاضلاب به رودخانه دز ، و پروژه انتقال آب به شرق دزفول و همچنین پروژه انتقال آب به کوی آزادگان و مهرشهر مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر آبفا منطقه دزفول در ادامه گفت: به منظور جلوگیری از ورود فاضلاب کوی زیباشهر به رودخانه دز و انتقال آن به تصفیه خانه فاضلاب جهت تصفیه فاضلاب، خط انتقال فاضلاب زیباشهر به تصفیه خانه فاضلاب در دستور کار قرار گرفت، که پس از تعیین پیمانکار و تجهیز کارگاه ، این پروژه طی هفته آینده عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

وی در حاشیه این بازدید گفت : رفع موانع پروژه انتقال آب شرق دزفول از تصفیه خانه شمال به منظور تامین آب شرب مناطق ۸۶ هکتار ، فرهنگ شهر ، بهاران ، سیاه منصور ، شهرک مهاجرین و شهرک صنعتی تا چهارراه آوج در حال انجام است.

وی افزود : با پیگیری های متعدد و برگزاری جلسات تخصصی به منظور انتقال آب به کوی آزادگان نیز خط انتقال آب 600 میلیمتری مصوب که الحمدلله به طور همزمان در حال عملیات اجرایی است.

این خط که از تصفیه خانه شمال واقع در روبروی پارک دولت آغاز می شود با پیمودن مسیر جاده ساحلی و عبور از پل سوم دزفول به کوی آزادگان و در نهایت به مخزن ذخیره آب این منطقه متصل می شود

در این نشست تمامی موانع پروژه های در دست اجرای آب و فاضلاب مطرح، و با پیگیری های مهندس پاپی زاده و همچنین مساعدت مهندس پوررکنی و مهندس دوایی فر رفع و دستور اجرای قسمت های باقی مانده پروژه های مذکور صادر گردید

تنظیم: راشین نجارپور 

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان خوزستان
تعداد بازدید : ۱,۳۹۷
(شنبه ۵ اَمرداد ۱۳۹۸) ۱۲:۵۷
http://news.abfakhz.ir/u/2gl
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید