سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

جزییات خبر

یکشنبه / ۱۷ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۱:۵۹
سرویس : فاضلاب
کد خبر : ۳۳۶۶
گزارشگر : ۴
سرویس فاضلاب
به منظور کنترل پس زدگی فاضلاب و رفاه حال شهروندان انجام شد:

لایروبی و شستشوی 70 درصد از شبکه فاضلاب شهر آبادان

لایروبی و شستشوی   70 درصد از شبکه فاضلاب شهر آبادان
(یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۸) ۱۱:۵۹

 

با هدف پاکسازی تمام شبکه و به منظور کنترل پس زدگی فاضلاب و رفاه حال شهروندان، 70 درصد از شبکه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب  شهر آبادان  لایروبی و شستشو شد.

مدیر اداره آبفا شهر آبادان با اعلام این خبر گفت: به منظور حفظ سلامت شهر و ساکنان، جلوگیری از چالش‌های زیست‌محیطی و همچنین پیشگیری از شیوع بیماری‌های میکروبی ناشی از آلودگی فاضلاب شهری، شست‌وشو، لایروبی و ضدعفونی‌کردن خطوط شبکه دفع فاضلاب این شهر انجام شد. 

علیرضا خلیلی نیا  اجرای این طرح را بدلیل رسوب لجن و جامدات درشت در کف مخازن بصورت سالیانه ضروری دانست و افزود: تا کنون 25 کیلومتر از مجموع شبکه اصلی و فرعی فاضلاب توسط بخش خصوصی در قالب گروه های چند نفره و به صورت دستی و با استفاده از واترجت ساماندهی و لایروبی شده است و لایروبی 40  تلمبه خانه فاضلاب در این شهر بر اساس زمان بندی در دست انجام است.

این مدیر اجرایی طول شبکه جمع آوری فاضلاب شهر آبادان را 800 کیلومتر عنوان  و اذعان داشت: در عملیات لایروبی شبکه فاضلاب این شهر 400  تن لجن برداری شد و  500 منهول نیز لایروبی و گندزدایی شد.

 خلیلی نیا افزود: شست و شو و لایروبی شبکه فاضلاب به دلیل ماهیت سیال جاری در آن، بسیار ضروری بوده و از اهم وظایف حوزه بهره‌برداری از شبکه فاضلاب است.

مدیر اداره آبفا شهر آبادان تعداد مشترکین فاضلاب این شهرستان را 64 هزار مشترک اعلام و متوسط تولید فاضلاب آبادان را 100 هزار مترمکعب در طی شبانه روز عنوان کرد.

خلیلی نیا تاکید کرد: عملیات لایروبی شبکه فاضلاب شهر آبادان تا انتهای آبادان ماه  ادامه دارد.

گفتنی است: عملیات لایروبی شبکه های فاضلاب و تلمبه خانه ها بر اساس برنامه زمانبندی شده و با نظارت مستمر کارشناسان مدیریت فاضلاب شهری انجام می شود.

قابل ذکر است: با لایروبی 40 تلمبه خانه فاضلاب در سال 97 در شهر آبادان، از ورود سیلاب 98 به این شهر و جاری شدن فاضلاب در خیابانهای سطح شهر جلوگیری شد.

تنظیم: راشین نجارپور

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان خوزستان
تعداد بازدید : ۱,۰۲۴
(یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۸) ۱۱:۵۹
http://news.abfakhz.ir/u/1xj
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید