جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جزییات خبر

یکشنبه / ۱۷ آذر ۱۳۹۸ / ۱۳:۵۲
سرویس : فاضلاب
کد خبر : ۳۴۱۹
گزارشگر : ۴
سرویس فاضلاب
مدیر آبفا منطقه آبادان

فاضلاب آبادان گره کور نیست

فاضلاب آبادان گره کور نیست
(یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸) ۱۳:۵۲

 

مدیر اداره آبفای آبادان تاکید کرد:  معضلات فعلی فاضلاب آبادان قابل حل است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان،علیرضا خلیلی نیا در گفتگو با صدا و سیمای آبادان با اشاره به مشکلات موجود در موضوع فاضلاب آبادان، این مشکلات را قابل حل خواند و اظهار داشت : طرح مصوب شبکه فاضلاب شهری آبادان  یکهزار و 140 کیلومتر را در بر می گیرد که از سال 1373 که شروع این طرح بوده تا الان 660 کیلومتر کار شده است و 480 کیلومتر آن باقی مانده است.

وی ادامه داد : مقدار باقی مانده از پروژه بزرگ شبکه فاضلاب آبادان شامل دو بخش است که 280 کیلومتر آن مربوط به نقاطی است که اصلا شبکه فاضلاب ندارند و 200 کیلومتر نیز مربوط به نقاطی است که نیاز به اصلاح و بهسازی دارند.

خلیلی نیا عمده مشکلات شبکه فاضلاب آبادان را مربوط به ۴۸۰ کیلومتر باقی طرح بازسازی شبکه فاضلاب شهری بیان کرد و گفت: مشکلات موجود در موضوع فاضلاب آبادان قابل برطرف شدن است و در این خصوص برنامه ریزی لازم انجام شده است.

مدیر آبفا منطقه آبادان با اشاره به 660 کیلومتر کار انجام شده در آبادان اذعان داشت:  نمی توانیم بگوییم شبکه فاضلاب آبادان گره کور است چرا که 57 درصد راه را رفته ایم.

وی افزود: برای برطرف کردن مشکلات فاضلاب آبادان سه پروژه از  سال گذشته در قسمت‌های مختلف شهری با ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات وزارت نیرو و سازمان منطقه آزاد اروند آغاز و در حال اجرا است.

خلیلی نیا گفت: از سال ۱۳۷۳ تاکنون اگر سالی پنج درصد از شبکه فاضلاب آبادان اصلاح و بازسازی می شد تاکنون نباید مشکل فاضلاب در این شهر احساس می شد.

گفتنی است: کل شبکه فاضلاب آبادان پیش از آغاز جنگ تحمیلی ۱۴۵ کیلومتر شبکه شرکتی و ۱۴۵ کیلومتر شبکه شهری بود که از سال ۷۰ تا ۹۲ با اجرای پروژه های فاضلاب ۴۳۳ کیلومتر به شبکه فاضلاب آبادان اضافه شد.

تنظیم: راشین نجارپور

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان خوزستان
تعداد بازدید : ۳,۰۸۹
(یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸) ۱۳:۵۲
http://news.abfakhz.ir/u/1z5
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید