جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جزییات خبر

یکشنبه / ۱ دی ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۱
سرویس : آب
کد خبر : ۳۴۲۷
گزارشگر : ۴
سرویس آب
مدیر آبفای منطقه آبادان:

کمی اعتبار وفرسودگی مهمترین علل کندی اصلاح شبکه فاضلاب آبادان است

کمی اعتبار وفرسودگی مهمترین علل کندی اصلاح شبکه فاضلاب آبادان است
(یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸) ۱۴:۰۱

مدیر آبفای منطقه آبادان از کمی اعتبارات، فرسودگی زیرساخت‌های شبکه و تراکم بالای آپارتمان سازی در آبادان به عنوان مهمترین عوامل کندی در اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب نام برد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آبفا خوزستان، علیرضا خلیلی نیا ضمن اشاره به اینکه برای حل اساسی و چندین و چندساله مشکلات فاضلاب شهری آبادان، عملیات بزرگ بازسازی و احداث شبکه گسترده فاضلاب آبادان چند سالی است آغاز شده است، اظهار کرد: موانعی پیش روی ما قرار دارد که از سرعت اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب کاسته است که از جمله آن می‌توان به ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار اجرای طرح، تراکم بالای آپارتمان سازی ها در آبادان مرکزی و فرسودگی زیرساخت‌های شبکه نام برد.

وی گفت: از سال ۱۳۷۳ و به مدت ۲۳ سال متأسفانه روند کار بسیار کند بوده و در مجموع آن سال‌ها تنها ۲۸۰ کیلومتر در بخش آب و ۶۰۰ کیلومتر در بخش فاضلاب کار عملیاتی انجام شده است و این در حالیست که در فاصله زمانی انتهای سال ۹۶ تاکنون در بخش فاضلاب ۶۰ کیلومتر عملیات بهسازی و زیرساختی با صرف اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان و در بخش آب نیز بیش از ۱۸۰ کیلومتر با اعتباری معادل ۱۰۸ میلیارد تومان کار انجام شده است که انجام این حجم از کار با توجه به مشکلات و موانع یاد شده بسیار فراتر از انتظار بود، نتیجه کسب شده حاصل روحیه بالای کار، تلاش و جدیت مدیرعامل سازمان و سایر همکارانم در مجموعه شرکت آبفا خوزستان و آبادان است.

خلیلی نیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آبگرفتگی های اخیر در برخی مناطق شهری آبادان افزود: کوی ولیعصر، بهار در بخش مناطق شرکتی، امیرآباد و زمین شهری مناطقی هستند که پس از بارندگی ۱۱۲.۵ میلیمتری اخیر در آبادان همچنان با مشکل آبگرفتگی مواجهند.

مدیر اداره آب و فاضلاب آبادان اظهار کرد: سطح ارتفاع مناطق شرکتی کوی ولیعصر و کوی بهار نسبت به مناطق دیگر پایین‌تر است و شبکه آب‌های سطحی آنها نیز در اثر ساخت و سازهای غیر کارشناسی و عدم توجه به زیر ساخت‌ها از بین رفته است.

وی تصریح کرد: مناطق امیرآباد و زمین شهری فاقد شبکه دفع آب‌های سطحی هستند و تمام بار دفع آب‌های سطحی ناشی از باران بر دوش شبکه فاضلاب شهری است که همین امر فشار زیادی را بر شبکه فاضلاب منطقه تحمیل کرده است.

خلیلی نیا با اشاره به پیش بینی کارشناسان اداره آبفا در افزودن دو دستگاه پمپ به پمپ‌های قبلی با هدف تقویت ایستگاههای خروجی، پمپاژ و دفع فاضلاب در مناطقی همچون شطیط به عنوان ایستگاه مادر و اصلی شهر، انجام این کار را بسیار اثربخش خواند و یادآور شد: لایروبی ۴۰ ایستگاه دفع آب‌های سطحی، لایروبی ۲۰۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب، تخلیه و انتقال آب در مناطق مجاور رودخانه همچون علوانیه از دیگر اقدامات این اداره در بحران پیش آمده ناشی از بارندگی شدید در آبادان بود.

وی یادآور شد: طی چند روز گذشته با تجهیز و بکارگیری تمام امکانات فنی و نیروی انسانی خود به کمک شهرداری شتافتیم تا هرچه سریع‌تر آب‌های مانده در مناطق مختلف شهر به سمت رودخانه هدایت شود.

خلیلی نیا گفت: همچنین برای تسریع در امور تعدادی پمپ‌های نیرومند از پالایشگاه آبادان و شهرهای اصفهان و زنجان به امانت گرفتیم و اینک در حال تخلیه آب‌های سرگردان و هدایت آنها به سمت رودخانه بهمنشیر هستیم.

تنظیم: راشین نجارپور

تعداد بازدید : ۷۸۴
(یکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸) ۱۴:۰۱
http://news.abfakhz.ir/u/2dr
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید