سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳

جزییات خبر

چهارشنبه / ۴ دی ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۱
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۴۲۹
گزارشگر : ۴
سرویس عمومی

نماینده ولی فقیه در خوزستان :جامعه نیازمند الگوی اخلاقی شهداست

نماینده ولی فقیه در خوزستان :جامعه نیازمند الگوی اخلاقی شهداست
(چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸) ۱۰:۵۱

نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز جانفشانی و اخلاق شهدا را ضامن سلامت جامعه دانست و گفت: جامعه برای رشد و تعالی نیازمند اخلاق شهدا است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعبدالنبی موسوی‌فرد سه‌شنبه در نخستین یادواره هشت شهید آبفای شهرستان آبادان اظهار داشت: جامعه امروز نیازمند بیان ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری شهدا است و این ویژگی‌ها برای جامعه به ویژه قشر جوان باید بیان شود تا تأثیرگذار شود.

وی جامعه کنونی را نیازمند الگوگیری از منش و اخلاق شهدا دانست واظهارداشت:اخلاق و رفتار شهدا برگرفته از اخلاق ائمه اطهار است و باید به رشته تحریر آورد شود و به نسل جوان منتقل گردد.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد با اشاره به فرهنگ شهادت در اسلام و در میان ائمه اطهار(ع) افزود: شهید کسی است که برای ماندن در راهش از جانش می گذرد.

وی با تأکید بر اینکه سبک زندگی فردی و اجتماعی شهدا باید در جامعه مطرح شود اظهار داشت: برای جلوگیری از فراموشی ارزش‌های مورد تاکید شهدا و یادآوری و بازخوانی گنجینه عظیم سیره و سلوک شهدا برگزاری کنگره و یادواره ضروری است.

امام جمعه آبادان نیز در این مراسم گفت: دشمن پس از هشت سال دفاع مقدس و شبیخون فرهنگی اینک با جنگ اقتصادی قصد ضربه زدن به انقلاب اسلامی را دارد که زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا توطئه‌ آنها را نقش بر آب می‌کند.

حجت الاسلام علی ابراهیمی‌پور افزود:شهدا با آگاهی و بصیرت در مسیر ولایت را انتخاب و جان خود را تقدیم کردند و باید در انتخاب مسیر خود دقت عمل داشته باشیم و مسیری جز راه ولایت را انتخاب نکنیم.

وی به بارندگی هفته گذشته در استان خوزستان وبخصوص شهرستان آبادان اشاره کرد و اظهار داشت: با بی تدبیری نعمت و رحمت به رنج و درد مردم تبدیل شد.

مشاور مدیر عامل آبفا خوزستان در امور شهدا و ایثارگران نیز گفت:در هشت سال دفاع مقدس پرسنل آبفا همپای سایر نیروها در خط مقدم جنگ قرار داشتند و جان خود را نثار انقلاب کردند.

محمد دهقانی افزود:آبفای خوزستان ۳۸ شهید و ۲۷۵ ایثارگر تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

در این مراسم از ۷۲ آزاده، جانباز و ایثارگرآبفای آبادان تقدیر شد.

 

 

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان خوزستان
تعداد بازدید : ۶۲۶
(چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸) ۱۰:۵۱
http://news.abfakhz.ir/u/2r9
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید