جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جزییات خبر

دوشنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۵:۲۹
سرویس : آب
کد خبر : ۳۴۷۳
گزارشگر : ۴
سرویس آب
با تعمیر خط انتقال 700 توسط همکاران آب حیات صورت پذیرفت :

جلوگیری از هدررفت 36 مترمکعب آب آشامیدنی در اهواز

جلوگیری از هدررفت 36 مترمکعب آب آشامیدنی در اهواز
(دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸) ۱۵:۲۹

 

مدیر آب حیات از رفع شکستگی خط انتقال 700 میلیمتر آب آشامیدنی توسط کارکنان آب حیات و جلوگیری از هدررفت 36 مترمکعب آب در طول شبانه روز خبر داد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شرکت آبفا خوزستان،  محمد مهدی زاده با اعلام این مطلب افزود : خط انتقال مذکور در سه راهی تپه اهواز دچار نشتی شده بود که با استفاده از توان کارکنان آب حیات و تجهیز امکاناتی از قبیل بیل مکانیکی زنجیری ، جرثقیل و دیزل ژنراتور با انجام عملیات جوشکاری در مدت زمان 7 ساعت و در دو مرحله شکستگی خط انتقال 700 میلیمتر رفع گردید.

مهدی زاده در توضیح عملیات بازسازی این خط گفت:  پس از اصلاح خط 1000×1000×700 میلی متر واقع در سه راهی تپه  نشانه هایی از افت فشار مشاهده شد که پس از بررسی های کارشناسانه توسط دفتر فنی و گروه تعمیرات واحد
بهره برداری ؛ نشتی دیگری در مجاورت شکستگی اصلاح شده مشاهده گردید
.

وی افزود: پس از حفاری و گود برداری بر روی خط فرعی 700 میلی و شیر متصل به خط1000 میلی متراصلی  پوسیدگی شدید ژان ژیبو متصل به شیر مشاهده شد و از ساعت 10 شب تا 5 صبح روز بعد با تلاش پرسنل سختکوش آب حیات و واحد تعمیرات با نصب فلنج فولادی و جی آر پی 700 میلی متر استفاده از ماشین الات داخلی در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون قطع آب ؛ نشتی برطرف شد.

وی اظهار داشت : این عملیات با برنامه ریزی انجام شده در کوتاه ترین زمان ممکن از نظر قطع آب صورت پذیرفت و از هدررفت 36 مترمکعب آب در شبانه روز نیز جلوگیری به عمل آمد.

گفتنی است: خط آب حیات، آب مورد نیاز بخش‌هایی از اهواز، آبادان و خرمشهر و روستاهای مسیر را تامین می‌کند.

لازم بذکر است: طول خط انتقال آب حیات از شوشتر به اهواز 227 کیلومتر است.

تنظیم: راشین نجارپور

روابط عمومی شرکت آبفا خوزستان
تعداد بازدید : ۲,۰۳۳
(دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸) ۱۵:۲۹
http://news.abfakhz.ir/u/21h
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید