شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

جزییات خبر

دوشنبه / ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۶:۰۰
سرویس : آب
کد خبر : ۳۴۷۴
گزارشگر : ۴
سرویس آب
معاون بهره برداری شرکت آبفا استان خوزستان:

تشدید کنترل میکروبی و بهداشتی آب شرب خوزستان

تشدید کنترل میکروبی و بهداشتی آب شرب خوزستان
(دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸) ۱۶:۰۰

 

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان از افزایش کنترل آزمایشات میکروبی و بهداشتی آب شرب استان همزمان با آغاز ویروس کرونا در خوزستان خبر داد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی شرکت آبفای خوزستان، مهرداد قنواتی عنوان کرد: به منظور پایداری کیفی آب آشامیدنی در شرایط ویژه با توجه به شروع ویروس کرونا اقدامات لازم در راستای افزایش سطح بهداشت آب صورت گرفته است.

وی بیان اینکه مردم استان هیچگونه نگرانی در زمینه کمی و کیفی آب نداشته باشند، گفت: با توجه به شیوع کروناویروس، مردم نگران کیفیت آب شهرهای خوزستان نباشند زیرا هر ۱۰ یا ۲۰ دقیقه یکبار آب مناطق مختلف شهرستان‌های استان در آزمایشگاه‌های آب از نظر کیفی و بهداشتی آزمایش می‌شود.

قنواتی تاکید کرد: برخی برنامه های توسعه شبکه آب جهت تقویت و بهبود وضعیت تامین آب را به منظور عدم آسیب به بهداشت عمومی به فصل بعد از ویروس کرونا انتقال دادیم.

معاون بهره برداری شرکت آبفا  شهری خوزستان در خصوص نظارت بر بهداشت و کیفیت آب برای مقابله با کرونا، توضیح داد: تمام آبی که وارد شبکه توزیع می شود با نظارت کارشناسان کنترل کیفیت انجام می شود و کنترل کیفیت و همزمان توسط بازرسان آبفا و مرکز  بهداشت استان بصورت مستمر صورت می گیرد و وظیفه شرکت آبفا توزیع آب با کیفیت از هر منبعی است.

وی با تاکید کیفیت آب شرب توزیع شده به مدار آبرسانی، تصریح کرد: خط قرمز شرکت آبفا، توزیع آب شرب باکیفیت است.

قنواتی تشدید فعالیتهای کلرزنی جهت حفظ کلر باقیمانده در شبکه به میزان کافی، تشدید نظارت‌ها بر کیفیت آب و افزایش نمونه برداری و آزمون های کلرسنجی و میکروبی از آب، اورهال و آماده بکار نگه داشتن تجهیزات کلرزنی استان و دستگاههای رزرو،  ذخیره سازی گاز کلر به میزان کافی و آمادگی اکیپ‌ های تعمیرات اضطراری کلرزنهای استان را از جمله تمهیدات مهم شرکت آبفا خوزستان برای تضمین کیفیت آب در ایام پایانی سال و شرایط فعلی ویروس کرونا عنوان کرد.

حفظ و افزایش تولید آب و پایداری منابع و تاسیسات تامین و انتقال آب، تشدید فعالیت اکیپ‌های تعمیرات حوادث شبکه و تأسیسات آب و تشدید فعالیت اکیپ‌های تعمیرات شبکه و تاسیسات فاضلاب را از دیگر اقدامات شرکت آبفا خوزستان در جهت تضمین کیفیت آب در ایام پایانی سال و شرایط فعلی ویروس کرونا دانست.

قنواتی با اشاره به اهمیت و ضرورت رعایت نکات بهداشتی در مقابله با شیوع ویروس کرونا، و همزمانی با نظافت آخر سال و افزایش مصرف آب در شهرهای استان از تمامی شهروندان عزیز خوزستان درخواست کرد: به منظور بهرمندی تمامی شهروندان از خدمات آب رسانی و جلوگیری از افت فشار آب، ضمن رعایت دقیق دستورالعمل‌ها و توصیه های بهداشتی تا حد امکان از هدرروی آب (در هنگام شست و شوی 20 ثانیه ای دستها) جلوگیری و از  مصارف غیر ضروری آب برای شست‌وشوی خودرو، فرش، پتو، درها و پنجره‌ها با آب شرب جدا خودداری شود.وی همچنین از شهروندان درخواست کرد برای کمک به توزیع عادلانه آب و جلوگیری از افت فشار و آلودگی آب شبکه، از نصب پمپ های خانگی بصورت مستقیم به شبکه خودداری نموده و در صورت نیاز به پمپ خانگی، حتماً قبل از پمپ از مخازن ذخیره خانگی استفاده نمایند.

 تنظیم:راشین نجارپور

روابط عمومی آبفا خوزستان
تعداد بازدید : ۲,۰۷۲
(دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸) ۱۶:۰۰
http://news.abfakhz.ir/u/2d3
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید