شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

جزییات خبر

دوشنبه / ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۲:۲۶
سرویس : آب
کد خبر : ۳۵۰۳
گزارشگر : ۴
سرویس آب
معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان:

افزایش ۱۵ تا ۲۵ درصدی مصرف آب در خوزستان

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان گفت: همزمان شدن شیوع ویروس کرونا با گرم شدن هوا و نیز همزمانی با سال جدید، باعث افزایش ۱۵ تا ۲۵ درصدی مصرف آب در خوزستان شده است.

افزایش ۱۵ تا ۲۵ درصدی مصرف آب در خوزستان
(دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۲:۲۶

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، مهرداد قنواتی اظهار داشت: به منظور پایداری کیفی آب آشامیدنی در شرایط ویژه و با توجه به شروع ویروس کرونا اقدامات لازم در راستای افزایش سطح بهداشت آب صورت گرفته است.

وی بیان اینکه مردم استان در زمینه کمی و کیفی آب نگرانی نداشته باشند، گفت: هر ۱۰ یا ۲۰ دقیقه یکبار آب شرب مناطق مختلف شهرستان‌های استان در آزمایشگاه‌های آب از نظر کیفی و بهداشتی آزمایش می‌شود.

قنواتی تاکید کرد: برای حفظ بهداشت عمومی برخی برنامه های توسعه شبکه برای تقویت و بهبود وضعیت تامین آب شرب را به زمان بعد از اتمام چرخه انتقال ویروس کرونا به تعویق دادیم.

معاون بهره برداری شرکت آبفا  شهری خوزستان در خصوص نظارت بر بهداشت و کیفیت آب برای مقابله با کرونا، توضیح داد: تمام آبی که وارد شبکه توزیع می شود با نظارت کارشناسان ، کنترل کیفی می شود و کنترل کیفیت همزمان توسط بازرسان آبفا و مرکز بهداشت استان به صورت مستمر صورت می‌گیرد زیرا وظیفه شرکت آبفا توزیع آب با کیفیت از هر منبعی است.

وی با اشاره به اینکه خط قرمز شرکت آبفا، توزیع آب شرب با کیفیت است افزود: فعالیتهای کلرزنی برای حفظ کلر باقیمانده در شبکه به میزان کافی، نظارت‌ها بر کیفیت آب و افزایش نمونه برداری و آزمون های کلرسنجی و میکروبی از آب، اورهال و آماده بکار نگه داشتن تجهیزات کلرزنی استان و دستگاههای رزرو،  ذخیره سازی گاز کلر به میزان کافی و آمادگی تیمهای تعمیرات اضطراری کلرزن‌های استان از جمله تمهیدات شرکت آبفا خوزستان برای تضمین کیفیت آب در ایام پایانی سال و شرایط فعلی ویروس کرونا است.

قنواتی گفت: به منظور بهره مندی تمامی شهروندان از خدمات آب رسانی و جلوگیری از افت فشار آب، ضمن رعایت دقیق دستورالعمل‌ها و توصیه های بهداشتی تا حد امکان از هدر روی آب (در هنگام شست و شوی ۲۰ ثانیه ای دستها) جلوگیری و از  مصارف غیرضروری آب مانند شست‌وشوی خودرو، فرش، پتو، درها و پنجره‌ها با آب شرب خودداری کنند.

قنواتی درخصوص افزایش مصرف آب شرب در خوزستان توضیح داد: همزمان شدن شیوع ویروس کرونا با گرم شدن هوا و نیز همزمانی با سال جدید، باعث افزایش ۱۵ تا ۲۵ درصدی مصرف آب در خوزستان شده است.

معاون بهره برداری شرکت آبفا  شهری خوزستان خاطر نشان کرد: تاسیسات آب استان خوزستان تا ۱۵ درصد افزایش مصرف آب را جوابگو است اما این افزایش مصرف آب سبب افت فشار و قطعی آب در برخی نقاط شده است.

تنظیم: بهنام پریچه

تعداد بازدید : ۵,۱۶۷
(دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۲:۲۶
http://news.abfakhz.ir/u/1zd
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید