پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

جزییات خبر

شنبه / ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۵
سرویس : فاضلاب
کد خبر : ۳۵۱۶
گزارشگر : ۴
سرویس فاضلاب
مدیر آبفا آبادان خواستار شد؛

خودداری شهروندان آبادانی از ریختن نخاله به خطوط دفع فاضلاب

خودداری شهروندان آبادانی از ریختن نخاله به خطوط دفع فاضلاب
(شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۰۹:۵۵

 

مدیر آبفا منطقه آبادان از شهروندان ساکن در این شهر خواست: از آسیب رساندن به شبکه دفع فاضلاب شهری ابادان خودداری کنند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان،علیرضا خلیلی نیا با تاکید بر اینکه مهمترین مشکل در بخش فاضلاب شهری آبادان،نگهداری شبکه است، از شهروندان آبادانی خواست از استفاده نامناسب و آسیب به خطوط دفع فاضلاب شهری جدا خودداری کنند.

وی گفت:عدم استفاده صحیح از شبکه که به صورت سرقت درب منهول، ریختن مواد غذایی (رستوران‌ها) و نخاله های ساختمانی در شبکه فاضلاب انجام می‌شود به شبکه فاضلاب شهری آسیب وارد می‌کند.

خلیلی نیا افزود: بارها مشاهده شده که برخی از پیمانکاران ساختمانی، خروجی آب زمین در حین ساخت را بوسیله پمپاژ و لوله، به خطوط دفع فاضلاب هدایت می کنند که متاسفانه گل و لای همراه آب، وارد خط شده و ته نشین می شود و در نهایت باعث گرفتگی فاضلاب و ایجاد مزاحمت برای اهالی و همچنین هزینه و کار مضاعف برای واحدهای عملیاتی آبفا می گردد.

وی یادآور شد: ریختن نخاله و پسماند غذایی در خطوط فاضلاب به ویژه در قسمت‌هایی که منهولها فاقد درپوش هستند به شبکه آسیب می‌رساند لذا از رستوران دارها می‌خواهیم تا از ریختن اضافه غذاها در کانال‌های فاضلاب جلوگیری کنند ضمن اینکه از چربی گیر نیز در دهانه ورودی آب مصرفی رستوران‌هایشان به شبکه فاضلاب استفاده کنند.

وی در پایان به شهروندان متذکر شد: خطوط دفع فاضلاب صرفا برای همین موضوع طراحی و اجرا گردیده اند و توانایی دفع آب های سطحی، گل و لای، نخاله و زباله ها را ندارند، لذا از همشهریان گرامی خواهشمندیم نسبت به رعایت این موضوع مسئولیت پذیر بوده و در نگهداری شبکه فاضلاب همکاری نمایند.

تنظیم:راشین نجارپور

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۴,۲۴۲
(شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۰۹:۵۵
http://news.abfakhz.ir/u/2ej
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید