پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

جزییات خبر

دوشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۰
سرویس : آب
کد خبر : ۳۵۵۵
گزارشگر : ۴
سرویس آب
در سالی که گذشت محقق شد/

بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ متر توسعه و اصلاح شبکه آب در بهبهان

بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ متر توسعه و اصلاح شبکه آب در بهبهان
(دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۴:۳۰


مدیر امور آبفا منطقه بهبهان گفت: ۴ هزار و ۳۶۸ متر لوله‌گذاری در بخش توسعه و اصلاح شبکه توزیع آب در سال گذشته در محدوده شهر بهبهان انجام شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، محمدرضا نامیر اذعان داشت:با هدف پایداری و ساماندهی توزیع آب شرب در شبکه آبرسانی،افزایش کمی و کیفی فشار آب و رفع شکستگی ها، ۳۸۵۳ متر عملیات توسعه شبکه در سطح شهر بهبهان و ۵۱۵ متر اصلاح شبکه خطوط آب در سال گذشته در این شهر انجام شده است.

وی افزود:همچنین در این مدت با این میزان اصلاح شبکه توزیع آب،۴۳۶ مورد استاندارد سازی انشعابات و یک هزار و ۵۹۸ تعویض دستگاه کنتور و یکهزار و ۵۲۲ مشترک جدید در بخش آب نیز با توسعه بیش از ۳ هزار متری شبکه به مشترکین تحت پوشش خدمات شرکت آبفا خوزستان در شهرستان بهبهان افزوده شدند.

همچنین در این مدت ۳۷۳ فقره انشعاب غیرمجاز به چرخه فروش آب در بهبهان افزوده شدند.

مدیر اداره ابفا بهبهان‌‌‌، بازسازی ماشین آلات واحد فاضلاب، نزدیک به ۸۰۰ متر اصلاح شبکه، قریب به ۹۳ کیلومتر لایروبی و شستشوی خطوط شبکه فاضلاب، ۲۸۴۳ مورد لایروبی منهول و نصب ۲۵۷ دریچه منهول فاضلاب را از اقدامات اداره متبوعش در بخش فاضلاب عنوان کرد.

نامیر فعالیت ها در حوزه بهره برداری و تاسیسات آبرسانی را قابل قبول خواند و گفت: از مهمترین اقدامات در این حوزه می توان‌ عملیات توسعه و ارتقاء تصفیه خانه بزرگ بهبهان و آبگیر شماره ۲ که تامین کننده اصلی آب شرب شهر بهبهان است را ذکر کرد.
با این بروز رسانی تولید آب تا سقف ۵۰ هزار متر مکعب افزایش یافت.

وی ادامه داد:همچنین در شهر منصوریه به منظور جلوگیری از نوسانات فشار شبکه توزیع، تقویت فشار، توزیع آب پایدار و بعلت فرسودگی و قدمت بالای خط لوله مکش تاسیسات که شکستگی های مکرر را در پی داشت، خط لوله ۱۵۰ میلیمتر فولادی تعویض و خط لوله ۳۰۰ میلی متر فولادی جایگزین شد.

نامیر ضمن تاکید بر اهمیت واحد امور کیفی و لزوم دقت و حساسیت مداوم در این بخش گفت: در بحث امور کیفی بیش از ۷۲۰۰ بار کلر سنجی، ۶۴۰ بار آزمایشات میکروبی، ۳۵ بار سرویس دستگاه های کلر زنی و۱۲ بار تعمیر دستگاه های کلرزن در بهبهان و لایروبی و گندزدایی حوضچه های تصفیه خانه های شماره ۱، ۳ و آبرسانی منصوریه در سال ۹۸ انجام شده است.

وی افزود: از دیگر اقدامات در این بخش می توان نصب دوش آب در اتاق کلرزنی تصفیه خانه مرکزی را نام برد که با این کار، اثر مخرب ناشی از نشت گاز کلر کاهش می یابد‌.

نامیر تامین ایمنی و سلامت کار کلیه نیروها را ضرورتی انکار ناپذیر نامید و اظهار داشت: در این حوزه علاوه بر تجهیز پرسنل به لوازم ایمنی مورد نیاز، ۴۰ عدد کپسول آتش نشانی در نیمه اول سال گذشته در اماکن تابعه امور آبفا بهبهان نصب شد که در اواخر سال مجددا شارژ و بروز رسانی شدند.همچنین علایم ایمنی هشدار دهنده، نوار خطر و چراغ چشمک زن خورشیدی به میزان کافی در اختیار نیروهای امدادی قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: در راستای افزایش ضریب ایمنی و حفاظت از تاسیسات آبرسانی تصفیه خانه تختی (مرکزی) بهبهان ۱۶ عدد دوربین مدار بسته در سال گذشته نصب و راه اندازی شد.

مدیر آبفا منطقه بهبهان ایجاد نشاط و سرگرمی برای پرسنل و خانواده محترمشان را ضروری دانست و اذعان کرد: با عنایت پروردگارمتعال و علیرغم‌ برخی تنگناها، در سال ۹۸ با رزرو اختصاصی نمایش بنگاه شادمانی و سینما برای خانواده محترم پرسنل و برگزاری مسابقات فوتسال و برگزاری مسابقه مکتوب بمناسبت روز کارگر و دهه مبارک فجر و اهداء جوایز سعی کردیم با ایجاد فضایی مفرح و با نشاط تنش های کاری را از همکاران عزیز تا حدودی دور سازیم.

محمدرضا نامیر ضمن توصیه همگان به رعایت اصول بهداشتی اظهار کرد:
در پایان سال سخت ۹۸ ، با پدیده کرونا ویروس مواجه شدیم که سختی کار را مضاعف کرد. لذا جهت سلامتی شهروندان و همکاران تدابیر مهمی اتخاذ گردید و بالغ بر ۲۰۰ میلیون ریال هزینه شد.
وی گفت: در این راستا بیش از ۱۰۰۰ جفت دستکش، ۳۰۰۰ عدد پد الکلی، ۳۰۰ عدد ماسک فیلتر دار، ۵۰۰ عدد ماسک معمولی، بیش از ۱۲۰ لیتر الکل و محلول حاوی الکل و ۲۴ عدد شیلد محافظ صورت توزیع گردید و بصورت مستمر با محلول آب ژاول اداره مرکزی و تاسیسات آبرسانی مرکزی ضدعفونی شد.

نامیر در ادامه درخصوص وضعیت پروژه های آب و فاضلاب در سال ۹۸ گفت:
متاسفانه در سال گذشته با توجه به مشکلات مالی و اقتصادی که گریبان همه را گرفت و پیمانکاران نیز از این قاعده مستثنی نبودند و برخی ناهماهنگی ها پیشرفت کار در این حوزه چشمگیر نبود ولی با مساعدت مدیرعامل شرکت عملیات اصلاح شبکه بافت قدیم و جدید شهر منصوریه آغاز شد که تا پایان سال ۹۸ به میزان ۵۵۶۰ متر اصلاح شبکه در بافت قدیم و بخشی از بافت جدید انجام شده و ۱۷۴ مورد استاندارد سازی انشعابات صورت گرفته است.

مدیر آبفا منطقه بهبهان در ادامه به تشریح وضعیت آبفا آغاجاری و زیدون پرداخت و گفت: واگذاری ۷۵ مورد انشعاب آب، نصب ۵۴ مورد انشعاب، تعویض۲۵۶ دستگاه کنتور، ۲۳۰۰ مورد کلرسنجی در سطح شهر، انجام ۱۴۳ مورد آزمایشات میکروبی، ۱۲۴ مورد تعمیرات شبکه اصلی و فرعی، توسعه ۷۰ متر شبکه و اصلاح ۲۱۰ متر شبکه توزیع اب از اقداماتی است که در شهر آغاجاری طی سال ۹۸ محقق شده است.
نامیر واگذاری ۶۴ مورد انشعاب آب،نصب ۴۸ مورد انشعاب، تعویض ۱۷ دستگاه کنتور، انجام ۶۲۰ مورد کلرسنجی در سطح شهر، انجام ۲۲ مورد آزمایشات میکروبی، لایروبی مخزن ،اجرای ۳۰ مورد تعمیرات شبکه اصلی و فرعی و توسعه ۲۴۰ متر و اصلاح ۲۰۰ متر شبکه آب از اقدامات انجام سده در سال گذشته در زیدون است.

نامیر توجه بیش از پیش به دو شهر آغاجاری و زیدون را ضروری دانست و اظهار داشت:
با توجه به وجود برخی مشکلات زیرساختی و مالی در این دو شهر امیدوارم علاوه بر تلاش بیشتر، عنایت ویژه ای از سوی مدیران ارشد شرکت در این خصوص لحاظ گردد تا بتوانیم در جهت حل مشکلات گام برداریم.

تنظیم:راشین نجارپور
روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۴,۹۷۹
(دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹) ۱۴:۳۰
http://news.abfakhz.ir/u/2fr
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید