جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

جزییات خبر

شنبه / ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ / ۲۳:۰۷
سرویس : آب
کد خبر : ۳۵۹۱
گزارشگر : ۴
سرویس آب
استاندار خوزستان:

تأمین آب برای ۳۷ روستای بخش غیزانیه/ فاز نهایی در مدت مقرر به پایان می رسد

تأمین آب برای ۳۷ روستای بخش غیزانیه/ فاز نهایی در مدت مقرر به پایان می رسد
(شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹) ۲۳:۰۷


استاندار خوزستان گفت: در حال حاضر تأمین آب برای 37 روستای بخش غیزانیه امکان پذیر شده است و امیدواریم بهره برداری از فاز نهایی نیز طی مدت مقرر اعلام شده به پایان برسد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، غلامرضا شریعتی در مراسم افتتاح فاز اول پروژه آبرسانی در محل تصفیه خانه شهید الماسی جهت آبرسانی به بخشی از روستاهای بخش غیزانیه اظهار کرد: اجرای این پروژه از ابتدای سال ۹۶ آغاز شد و امروز شاهد اجرای فاز اول و دوم آن با بکارگیری حدود ۵۹ کیلومتر خط لوله هستیم.

وی با اشاره به تعمیر و بازسازی ایستگاه پمپاژ و نوسازی و بازسازی خطوط آبرسانی به منظور جلوگیری از هدررفت آب در اجرای این طرح، افزود: پیش از اجرای این پروژه ۳ هزار متر مکعب آب وارد تأسیسات صفیره می شد اما در حال حاضر این میزان به ۱۷ هزار مترمکعب رسیده است.

استاندار خوزستان بیان کرد: علاوه بر امکان انتقال حداقل ۹ هزار مترمکعب آب به سمت روستای نزهه، افزایش توان این ایستگاه به ۱۷ هزار مترمکعب نیز امکان پذیر شده است.

شریعتی با بیان اینکه در حال حاضر تأمین آب برای ۳۷ روستای بخش غیزانیه امکان پذیر شد، گفت: ۱۲ روستا بصورت شبانه روزی، ۱۸ روستا حداقل ۱۰ ساعت در روز و ۷ روستا در دهستان مشرحات در بعداز ظهر از آب برخوردار می شوند.

وی اعتبار هزینه شده برای آبرسانی به این ۳۷ روستا در دهستان های غیزانیه و مشرحات را بیش از ۶۵ میلیارد تومان برشمرد و اذعان کرد: مجتمع تأسیسات آبرسانی کم توله رامهرمز ۴۸ ساعت آب را برای شرق بخش غیزانیه و ۳۰ ساعت را برای روستاهای شابهار رامشیر تأمین می کرد که در فاز دوم اجرای طرح آبرسانی، آب روستای ها شابهار از مجتمع آبرسانی رامشیر تأمین شد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: با انجام این کار، تأسیسات آبرسانی کم توله رامهرمز کار تأمین آب شرق بخش غیزانیه که شامل ۳۳ روستا است را بر عهده خواهد داشت.

شریعتی ادامه داد: در فاز نهایی راه اندازی خط لوله ۲۸ کیلومتری آبرسانی صفیره تا تاسیسات روستای نزهه در دستور کار است که از این میزان ۸ کیلومتر خط لوله راه اندازی شده و لوله گذاری ۶ کیلومتر دیگر آن نیز آغاز شده است؛ راه اندازی ۱۴ کیلومتر لوله باقی مانده که از سوی استانداری و شرکت آب و فاضلاب خوزستان است نیز آغاز می شود.

وی تأکید کرد: به دلیل وجود معارضات با شرکت نفت، این شرکت را موظف کردیم یکی از مسئولان خود را در محل مستقر کند تا با برقراری تماس های مکرر با مسئولان آب و فاضلاب روستایی، راه اندازی این ۱۴ کیلومتر نیز زودتر انجام شود.

استاندار خوزستان گفت: به مردم قول دادیم که بین ۵۰ تا ۶۰ روز، فاز نهایی طرح آبرسانی تکمیل و به بهره برداری برسد تا تمامی روستاهای بخش غیزانی از نعمت آب برخوردار شوند و همانگونه که با کمک همه فاز اول و دوم طرح اجرا شد، فاز نهایی نیز طی مدت مقرر به پایان برسد و مورد بهره برداری قرار گیرد.

شریعتی ضمن تأکید بر لزوم خدمت رسانی به مردم، بیان کرد: آبرسانی به روستاهای حاشیه رودخانه دز و قلعه سحر دو طرح دیگر ما هستند که اجرای آنها نیز آغاز شده و امیدواریم اجرای آنها نیز تا هفته دولت به پایان برسد.

وی درپایان از حمایت های شرکت نفت، سازمان آب و برق خوزستان، شرکت آب و فاضلاب خوزستان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، شورای اسلامی بخش غیزانیه و بزرگان منطقه و مردم بردبار غیزانیه تشکر کرد.
روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۳,۸۶۳
(شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹) ۲۳:۰۷
http://news.abfakhz.ir/u/2g3
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید